גיל אגמון רוצה לקנות מניות של עצמו ב-115 מיליון שקל. זו הסיבה

הרכישה היקרה של אינפיניה (נייר חדרה) פוגעת בינתיים בביצועי דלק רכב ובמניה שצנחה כ-50% בשנה • כעת מאותת בעל השליטה ומנכ"ל החברה לשוק כי במחיר הנוכחי טמונה הזדמנות השקעה

גיל אגמון, יו''ר דירקטוריון ובעל השליטה של ורידיס / צילום: איל יצהר
גיל אגמון, יו''ר דירקטוריון ובעל השליטה של ורידיס / צילום: איל יצהר

מניית דלק רכב  זינקה כ-8% ביום חמישי האחרון, ומשקפת לחברה שווי של 2.17 מיליארד שקל. בכך, התקרב מחיר המניה להצעת רכש שפרסם ערב קודם בעלי השליטה ומנכ"ל דלק רכב, גיל אגמון ל-5% מהמניות. זאת, לאחר שהמשקיעים במניות חברת יבוא הרכב והתשתיות אכלו מרורים, לרוב בשנה האחרונה, שבה איבדו כמחצית משווי השקעתם. 

ראיון | מנהלי חברת הטכנולוגיה שמחקה כ-15 מיליארד דולר מהשווי מדברים 
בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית על כנה, אך בשוק מתמחרים רמה נמוכה יותר 

את הצעת הרכש הגיש גיל אגמון (יחד עם אחיו עו"ד צבי אגמון), לצד פרסום דוחות כספיים של דלק רכב לרבעון השלישי, שהצביעו על ירידה חדה ברווחיה. קבלת ההצעה תבצר את שליטתו של אגמון בחברה שעוסקת בייבוא רכבי מאזדה, פורד וב.מ.וו, ושליטה (50%) בחברת המחזור והתשתיות ורידיס. ערב פרסום ההצעה, החזיק אגמון כ-43.6% מהון מהמניות שלה. היענות מלאה תגדיל את החזקתו לכ-48.8% מההון.

המחיר שבו הוגשה ההצעה עומד על 23 שקל למניה, שהיה גבוה בכ-11% מהשער שבו ננעלה מניית דלק רכב ביום רביעי (טרם פרסום ההצעה). עלות ההצעה במתכונתה הנוכחית עומדת על 115 מיליון שקל. כאמור, ביום חמישי, זינקה המניה של דלק רכב, ומחירה נסחר סביב 22.2 שקל.

כאמור, התקופה האחרונה היא לא קלה למשקיעי דלק רכב. הירידה החדה במניה נבעה, ככל הנראה, בעיקר מביצועים מאכזבים בשנה האחרונה, על רקע רכישה יקרה שביצעה החברה הבת ורידיס - של אינפיניה (נייר חדרה לשעבר). השליטה בחברה זו, שעוסקת בעיקר במחזור קרטון, נרכשה בספטמבר אשתקד מידי קרן פימי של ישי דוידי.

ורידיס קנתה בתג מחיר של 2.35 מיליארד שקל עבור אינפיניה, פרמיה של 17.5% ביחס למחיר השוק. בפברואר השנה, נמחקה אינפיניה מהבורסה כחלק מאותו מהלך. עבור המוכרת, קרן פימי, שהחזיקה בשליטה באינפיניה, מדובר היה בעסקה מוצלחת במיוחד שהציפה לה רווח מצרפי של כמיליארד שקל - תשואה של פי ארבעה על ההשקעה שבוצעה שבע שנים קודם לכן. מבחינת ורידיס ואגמון, מדובר בסיפור אחר לחלוטין.

דוחות דלק רכב מגלים כי הכנסותיה ברבעון השלישי אמנם טיפסו בשיעור קל והסתכמו ב-1.39 מיליארד שקל, אך הרווחיות הגולמית צללה ל-12.5% מול 28% ברבעון השלישי אשתקד, על רקע איחוד תוצאות אינפיניה עם אלה של ורידיס.

אינפיניה מהווה משקולת על הקבוצה שבנה אגמון, שכן היא סבלה מהפסדים במגזר הקרטון, כאשר בנוסף, ורידיס עצמה סבלה גם כן מעלייה במחירי הטמנת הפסולת. זאת, לצד מכירות חלשות של רכבים על־ידי דלק רכב ושערי מטבע בעייתיים. וכך, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה נחתך ב-74% ברבעון השלישי למול מקבילו, והסתכם ב-67.1 מיליון שקל.

איניפיניה הפכה למשקולת על התוצאות העסקיות של דלק

גם מתחילת השנה, מציגה דלק רכב תוצאות שמעידות על חולשה. ההכנסות של החברה עלו ב-9% ל-4.8 מיליארד שקל, בעיקר מאיחוד התוצאות עם דוחות אינפיניה. אך גם כאן, נשחקה הרווחיות. בשורה התחתונה, הרווח הנקי נחתך בתשעת החודשים הראשונים של 2023 ב-43% ל-397 מיליון שקל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

אינפיניה, נזכיר, עברה תחת קרן פימי תהליך ארוך שנים של התמקדות בהפיכתה ל"חברת מחזור, קרטון ואריזה", העוסקת בשלושה מגזרי פעילות מרכזיים: מחזור, איסוף ועיבוד של פסולת קרטון ונייר; וייצור ומכירה של גלילי נייר ממוחזרים לקרטון. 

בינתיים, תחת בעל הבית החדש, הפכה אינפיניה למשקולת על התוצאות העסקיות, כפי שמשתקף גם בדוחות דלק רכב ובמחיר המניה שלה. לא מן הנמנע שאגמון, בהצעת הרכש הנוכחית שלו, מבקש לאותת לשוק כי במחיר הנוכחי, מהווה מניית דלק רכב הזדמנות קנייה. לשאלה אם הוא צודק או לא, אפשר יהיה לקבל את התשובה ברבעונים הבאים.