דיווח: מל"ט איראני תקף ספינה בבעלות עידן עופר באוקיינוס ההודי

מל"ט שאהד-136 איראני תקף את אוניית המכולות CMA CGM Symi בבעלות חברת Eastern Pacific Shipping של עידן עופר - פחות משבוע לאחר החטיפה שביצעו המורדים החות'ים של אוניית גלקסי לידר בבעלות חברת "ריי" של רמי אונגר

אניית הסחר CMA CGM שהותקפה במפרץ הפרסי / צילום: vesselfinder/ Andrea Ferrando
אניית הסחר CMA CGM שהותקפה במפרץ הפרסי / צילום: vesselfinder/ Andrea Ferrando

פחות משבוע לאחר החטיפה שביצעו המורדים החות'ים של אוניית גלקסי לידר בבעלות חברת "ריי" של רמי אונגר, מל"ט שאהד-136 איראני תקף, ככל הנראה אתמול (ו'), את אוניית המכולות CMA CGM Symi בבעלות חברת Eastern Pacific Shipping של עידן עופר.

בשל מחאת המפרסמים ב-X: מאסק מתכנן ביקור בישראל בשבוע הבא
בעקבות חטיפת "גלקסי לידר": דחייה בהגעת משלוחי רכב מהמזרח לישראל 

באירוע לא היו נפגעים בגוף, אך נגרמו נזקים לספינה ששטה עם דגל מלטה ויצאה ביום שלישי מנמל ג'בל עלי באיחוד האמירויות והותקפה בצפון האוקיאנוס ההודי. זו אינה התקיפה הראשונה של ספינה מאותה חברה, לאחר שבנובמבר 2022 הותקפה ספינת זירקון ששטה עם דגל ליבריה. על המתקפה של Symi דווח לראשונה בסוכנות הידיעות הלבנונית אל-מיאדין שמקורבת לחיזבאללה, מה שמצביע אף יותר על מבצעי התקיפה.

כזכור, המיליציה החות'ית חטפה את ספינת "גלקסי לידר", שנשאה כלי רכב מטורקיה בדרכה להודו, כשעליה 25 אנשי צוות - איש מהם לא ישראלי. מיקומה האחרון אוכן סמוך לחופי תימן, ב-18.11 בשעה 13:03. לחטיפת הספינה להובלת רכב, שמוחכרת לחברת הספנות היפנית NYK, צפויות להיות השלכות לוואי כלכליות על כל התנועה הימית המסחרית באזור מזרח הים התיכון והים האדום, ובמיוחד בתחום הובלת הרכב, כך מעריכים גורמים בענף הרכב בישראל.