אחרי 30 שנה בהראל: יו"ר חברת הביטוח מישל סיבוני פורש

סיבוני שהיה לאורך הקריירה גם מנכ"ל חברת הביטוח והוביל אותה בשלב מסוים להיות חברת הביטוח עם השווי הגדול בישראל, הודיע על סיום תפקידו • מנכ"ל חברת הביטוח ניר כהן יכהן גם כמנכ"ל החברה האם • ברבעון השלישי רשמה הראל השקעות רווח כולל של 271 מיליון שקל

מישל סיבוני / צילום: יונתן זיידל, פלאש 90
מישל סיבוני / צילום: יונתן זיידל, פלאש 90

סיום תקופה בחברת הביטוח הראל: יו"ר חברת הביטוח ומנכ"ל החברה האם הראל השקעות , מישל סיבוני, הודיע על סיום תפקידיו אחרי יותר מ-30 שנה בחברה. סיבוני הוא אחד האנשים המזוהים ביותר עם חברת הביטוח, והיה בעבר גם המנכ"ל שלה, תוך שהוא מוביל אותה בעשור הקודם להיות חברת הביטוח בעלת השווי הגדול ביותר בישראל. עם זאת, בשנים האחרונות ירד במקצת שווי השוק של החברה והפניקס נטלה את ההובלה. כיום נסחרת הראל בשווי של כ-5.7 מיליארד שקל.

הכלכלנים מעריכים - מתי בנק ישראל צפוי להתחיל להוריד ריבית?
פרשנות | אסטרטגיה של "תחזיקו אותי": ההבדל בין הממשלה לבנק ישראל

בהראל הסבירו כי פרישת סיבוני תיכנס לתוקף במועד שייקבע בהמשך. לאחר פרישתו מתפקיד המנכ"ל והיו"ר, סיבוני ימשיך לכהן כדירקטור בהראל ביטוח וכן יש כוונה למנותו כדירקטור בהראל השקעות. בנוסף לכך ימשיך סיבוני לכהן כיו"ר חברת המצפן, חברה בת העוסקת באשראי לעסקים בינוניים .

מנכ"ל הראל ביטוח, ניר כהן, יתמנה במקביל לתפקידו למנכ"ל הראל השקעות במקום סיבוני. מינויו של כהן לתפקיד מנכ"ל הראל השקעות במקביל לתפקידו כמנכ"ל הראל ביטוח ייכנס לתוקף עם פרישתו הרשמית של סיבוני מהתפקיד. לתפקיד יו"ר הראל ביטוח יאותר מועמד חיצוני בהמשך.

רווח כולל של 271 מיליון שקל ברבעון השלישי

ההודעה על סיום תפקידיו של סיבוני פורסמה במקביל לפרסום דוחות הרבעון השלישי של החברה, שבו היא עברה מהפסד ברבעון המקביל אשתקד לרווח. ברבעון השלישי של שנת 2023 הרווח הכולל לאחר מס הסתכם בכ-271 מיליון שקל, המשקף תשואה להון של 13%, לעומת הפסד כולל לאחר מס של כ-249 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2022.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023, הרווח הכולל לאחר מס עמד על כ-397 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לאחר מס של כ-359 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח ברבעון ובתקופה נבע ברובו מהמשך מימוש אסטרטגיית החברה לשיפור רווחיות פעילויות הליבה, וכן מהשפעות ריבית שהביאו לקיטון בהתחייבויות הביטוחיות. ברבעון השלישי של שנת 2023, השפעות הריבית הביאו לקיטון בסך של כ-312 מיליון שקל בהתחייבויות הביטוחיות בביטוח חיים, בביטוח בריאות ובביטוח כללי. זאת, לעומת קיטון בסך של כ-123 מיליון שקל בהתחייבויות הביטוחיות בביטוח כללי בגין השפעות הריבית, ברבעון המקביל של שנת 2022