התרומה הסעודית להגנה האווירית של ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסעודים עוזרים להגן על ישראל, אביה של אמילי הנד בראיון לסאן, ומה אמר נתניהו לפוליטיקו • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: התרומה הסעודית להגנה של ישראל, אביה של אמילי הנד בראיון לסאן, מה אמר נתניהו לפוליטיקו והלחץ האמריקאי על ישראל.

העיתון הגרמני שמציג: שתי תמונות מראות את ההבדל בין ישראל וחמאס 

1"חיל האוויר הסעודי ממלא תפקיד מרכזי בהגנה על ישראל"

הצבא הסעודי יירט בשבועות האחרונים, בכמה מקרים שונים, טילי שיוט וכתב"מים תוצרת איראן ששוגרו מתימן על ידי החות'ים בניסיון לפגוע בישראל; כך מדווח השבועון הגרמני דר שפיגל במהדורה השבוע. בעבר פורסם בתקשורת הישראלית על מקרה אחד כזה, אך לפי השבועון היירוט נעשה באופן קבוע וחזר על עצמו מספר פעמים בשבועות האחרונים. "באופן רשמי, הממלכה הסעודית שומרת על פרופיל נמוך, אבל לפי מידע שהגיע לידינו, חיל האוויר הסעודי ממלא תפקיד מרכזי בהגנה על ישראל". השבועון כותב כי הדבר מרמז שסעודיה "עדיין מכוונת לנרמל את היחסים עם ישראל", תהליך שהחל להתהוות לפני התקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

מתוך דר שפיגל, מאת מתיאס גבאואר. לקריאת הכתבה המלאה.

2"הם לקחו את הקול שלה": אביה של אמילי הנד על שער הסאן

אמילי הנד, ילדה בת 9 שנחטפה על ידי חמאס והוחזקה כ-50 ימים ברצועת עזה, שבה במצב של הלם והיא נמצאת בטיפול בבית החולים; כך סיפר לסאן הבריטי אביה תומאס. הוא אמר כי היא מסרבת לשמוע את המלה "עזה" ומבקשת לדבר על "הקופסא" שבה שהתה. "בשבילה, אלו היו שורה של קופסאות שביניהן היא עברה", אמר, ביחס להעברתה למקומות שונים במהלך השבי. הוא סיפר כי היא לחשה כמעט באופן בלתי נשמע, בשל הפחד שהוחדר בה במהלך השבי. "אני אקדיש את כל החיים שלי לכך שהיא תחזור להיות הילדה שהייתה", אמר לעיתון.

מתוך הסאן, מאת ניק פרקר. לקריאת הכתבה המלאה.

3נתניהו בראיון לפוליטיקו: "זה שקר גדול שרציתי לחזק את חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין בהרחבה לבילד ולפוליטיקו (שני אתרים אירופיים הנמצאים בבעלות המוציא לאור "אקסל שפרינגר"), והצהיר כי "זהו שקר גדול שאני רציתי לבנות (לחזק) את החמאס, זה מגוחך". זאת, למרות דבריו מ-2019 לפיהם, "מי שמתנגד למדינה פלסטינית צריך לתמוך בהעברת הכספים לחמאס". "נתניהו הכחיש את הדברים בראיון השבוע", דיווחו כתבי האתר האירופי, "וטען כי הוא הרשה לכסף קטרי להיכנס לעזה כדי להימנע מאסון הומניטרי, ולא לחזק את השלטון ברצועה".

מתוך פוליטיקו, מאת פול רוזנהיימר וקלאודיה צ'יאפה. לקריאת הכתבה המלאה.

4ארה"ב לוחצת על ישראל לשנות את תוכניותיה בעזה

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים הבוקר בכותרת בולטת שלמרות שארה"ב עדיין תומכת בישראל באופן רחב, היא גם לוחצת את ישראל לכווץ את תוכניותיה ביחס למלחמה בעזה כשברקע חשש מביקורת על "המתנות" שנתן הבית הלבן לישראל. על פי הדיווח, מלחמה ממוקדת יותר מאותתת על התרחקות מהגישה האמריקאית שאפיינה את תמיכתו של ביידן בתחילת המלחמה. למה מכוונים האמריקאים? בעיקר לתקיפות אוויריות עם תחמושת מדויקת תוך הבטחת תשתיות אזרחיות כגון בתי חולים ורשתות חשמל וביוב.

מתוך וול סטריט ג'ורנל, מאת מייקל ר' גורדון, גורדון לובולד וויליאם מולדין. לקריאת הכתבה המלאה.