חברת שבבים נוספת תחלק מענק מלחמה: עובדי קיידנס יקבלו 2,000 דולר

עובדי קיידנס המתגוררים במרחק של 40 ק"מ מגבול עזה ונאלצו להתפנות מביתם בהוראת המדינה, יקבלו מענק נוסף בן עשרות אלפי שקלים • בשונה מגוגל או מאילון מאסק, קיידנס לא הודיעה כי תתרום לארגונים פלסטינים או לארגוני בריאות עולמיים

חברת השבבים האמריקאית תומכת בעובדיה בישראל / צילום: Shutterstock, nikko tee
חברת השבבים האמריקאית תומכת בעובדיה בישראל / צילום: Shutterstock, nikko tee

חברת השבבים האמריקאית קיידנס הודיעה לעובדיה בישראל כי תחלק להם מענק בן 2,000 דולר על מנת להתמודד עם נזקי המלחמה וכן על הכפלת תקציב כרטיס התן-ביס - כך נודע לגלובס.

סמסונג מול אפל: רווחי יבואניות הסלולר הבורסאיות נחתכו השנה בעשרות אחוזים 
למה חשוב לחזק סיסמאות דווקא בזמן המלחמה? 

החברה, המנוהלת מעמק הסיליקון, הודיעה ביום רביעי שעבר לכ-300 עובדיה בישראל על המענק והוסיפה כי עובדים המתגוררים במרחק של 40 ק"מ מגבול עזה ונאלצו להתפנות מביתם בהוראת המדינה יקבלו מענק נוסף בן עשרות אלפי שקלים, בהתאם לאופי ולמשך השהות החליפית שמצאו.

קיידנס הודיעה על שורה של הטבות לעובדים: הכפלה של תקציב כרטיס ה"תן-ביס" שיאפשר להגדיל את סל הרכישות ברשתות השיווק, תקציב ייעודי לטיפול בילדים ובהורים מבוגרים וכן תוספת של ימי התנדבות בתשלום מלא.

קיידנס גם הודיעה כי תתמוך במגן דוד אדום והכפילה את סכומי התרומות של כל עובדי החברה בעולם למטרות אזרחיות. בשונה מאלפאבית (גוגל)  או מאילון מאסק, קיידנס לא הודיעה כי תתרום לארגונים פלסטינים או לארגוני בריאות עולמיים, ככל שנודע.

בכך מצטרפת קיידנס, באיחור מסוים, לענקיות אמריקאיות אחרות המעסיקות בישראל עובדים: בחודש הראשון למלחמה הודיעה אינטל לעובדיה כי תעניק להם 5,000 דולר באופן חד פעמי כמו גם החזר הוצאות על שמרטפות; מיקרוסופט עדכנה את 3,000 עובדיה כי יקבלו מענק של 3,000 דולר כל אחד; ובסיילספורס הוענק מענק חד-פעמי בגובה 10,000 שקל לעובדים אזרחים ו-20 אלף לעובדים במילואים.

בגוגל החליטו שלא לתת מענק במזומן אך הציעו לממן שהייה בחו"ל למשך חודש עבור עובדים שיבקשו זאת, וכתוצאה מכך עובדים רבים הרחיקו לקפריסין, ליוון, לפורטוגל ולמדינות נוספות עם בני הזוג והמשפחה.

קיידנס מספקת כלים לפיתוח שבבים לענקיות דוגמת אנבידיה, AMD, ארם, מדיהטק וגלובל פאונדריז ושותפה בעקיפין לצמיחה בשוק החומרה בעקבות הביקוש הגואה לבינה מלאכותית יוצרת.