החות'ים שיגרו טילים לעבר מכלית בבעלות חלקית של עידן עופר

שני טילים שוגרו לעבר המכלית "ארדמור אנקוונטר" שנמצאת בבעלות חלקית של עידן עופר • המכלית נשאה דלק סילוני, והמתקפה התבצעה צפונית למצר הימי באב אל־מנדב • מהחברה נמסר כי "הספינה פועלת באופן מלא, ולא היה נזק לכבודה"

המיכלית Ardmore Encounter שהותקפה ע''י החות'ים / צילום: Knut Helge Schistad/marinetraffic.com
המיכלית Ardmore Encounter שהותקפה ע''י החות'ים / צילום: Knut Helge Schistad/marinetraffic.com

המורדים החות'ים ממשיכים במתקפותיהם, והיום (ד') הם פגעו עם שני טילים במכלית ארדמור אנקוונטר (Ardmore Encounter), ששטה כשעל סיפונה מתנוסס דגל איי מרשל ונמצאת בבעלות חברת Ardmore Shipping האירית שגם מפעילה אותה. עידן עופר הוא בעל החזקות בחברה, ובינואר השנה הוא מכר כמחצית מהחזקותיו בחברה האירית, שנסחרת בבורסה בניו יורק. טרם המכירה עמדו החזקותיו על 10.5%, ולאחריה הן ירדו ל-4.9%. עופר ביצע את המהלך לאחר שמחיר המניה של ארדמור שיפינג יותר מהוכפל. 

בגלל מתקפות החות'ים: הדרישה שהעביר המל"ל לנמלים 
בשל החות'ים: צים מייקרת באופן מיידי את ההובלה מאסיה
כך מתכננים האמריקאים להילחם באיום מתימן
שאלות ותשובות | אחרי ההודעה הזו לארה"ב יהיה קשה להימנע ממלחמה אזורית
שאלות ותשובות | כסף, טילים ורעב: כל מה שצריך לדעת על החות'ים

המתקפה נגד המכלית התבצעה צפונית לבאב אל־מנדב וכ־50 מייל ימי מערבית לנמל חודיידה המרכזי של החות'ים. אל אותו נמל הובלה אוניית הגלנוע (Ro-Ro) "גלקסי לידר", שבבעלות רמי אונגר, ונחטפה ב־19 בנובמבר. חמישה ימים לאחר אותה תקרית, מל"ט שאהד־136 מתוצרת איראן תקף את אוניית המכולות CMA CGM Symi. האונייה נמצאת בבעלות חברה אחרת של עידן עופר, Eastern Pacific Shipping.

בנוגע למתקפה הנוכחית על הארדמור אנקוונטר, נמסר מהחברה כי "אף אחד לא היה על הרציף, וכל חברי הצוות בטוחים. הספינה פועלת באופן מלא, ולא היה נזק לכבודה". במסגרת אותה תקרית, ספינת מלחמה אמריקאית גם יירטה מל"ט חות'י. המכלית של ארדמור אנקוונטר נשאה דלק סילוני מחברת של MRPL, שנמצאת בבעלות משותפת של ענקית הנפט וחברת הנפט הלאומית של הודו. המטען שיצא ממנגלור, הודו, היה מיועד לנמל רוטרדם שבהולנד או לעיר גבלה שנמצאת בחופה המזרחי של שוודיה.

מוקדם יותר נחשף בגלובס כי המטה לביטחון לאומי פנה אתמול באופן דחוף לנמלי ישראל בדרישה להסיר מאתרי האינטרנט של הנמלים את המידע אודות צפי הגעת הספינות אליהם. "ככל שיובהר בעתיד כי הדבר מייצר בעיה שלא נלקחה בחשבון, ניתן באופן מיידי להחזיר את המצב לקדמותו", צוין במכתב.