דוראל: שיפור צפוי ברווחיות והתקדמות בפרויקט הדגל של החברה באינדיאנה

החברה הודיעה על כניסתם של פרויקט "אינדיאנה דרום" ו"אינדיאנה מרכז" להליך המהיר של רשת PJM האמריקאית לקבלת הסכם חיבור לרשת החשמל

פרויקט ''אינדיאנה צפון'' של חברת דוראל / צילום: באדיבות דוראל
פרויקט ''אינדיאנה צפון'' של חברת דוראל / צילום: באדיבות דוראל

חברת  דוראל  הודיעה על התקדמות בפרויקט הדגל של החברה באינדיאנה ועל שיפור צפוי ברווחיות עם כניסתם של פרויקט "אינדיאנה דרום" ו"אינדיאנה מרכז" להליך המהיר של רשת PJM האמריקאית לקבלת הסכם חיבור לרשת החשמל. זאת, במסגרת רפורמה שנועדה, בין השאר, לייעל את הליכי החיבור לרשת PJM (חברת הפיקוח והתפעול של רשתות חשמל אזוריות בארה"ב) ולאפשר ודאות ליזמים סביב שלבי התהליך ומועדי החיבור של מתקני ייצור חשמל לרשת. 

עכשיו זה סופי: דסק"ש מוכרת את סלקום לקרן פורטיסימו ב-925 מיליון שקל
סיכום שנה בגמל: בתי ההשקעות בראש הטבלה, ומי בתחתית

"מאמות' סולאר" (Mammoth Solar) הוא פרויקט ענק הממוקם בצפון מזרח אינדיאנה על שטח של כ-50 אלף דונמים. המיזם מחולק לשלושה שלבים שיביאו אותו להספק של כ-1.6 ג'יגה-וואט ל-275 אלף בתים. לצורך ההשוואה, כלל הספק הסולאר המותקן של ערב הסעודית נמוך מהספק זה. "אינדיאנה צפון", חלקו הראשון של פרויקט הענק, בהספק של כ-480 מגה-וואט, נמצא לקראת השלמה ויחובר לרשת החשמל כבר בחודשים הקרובים.

"אינדיאנה דרום" (360 מגה-וואט) ו"אינדיאנה מרכז" (720 מגה-וואט) - שני חלקי הפרויקט הנוספים - נכנסו להליך המהיר של רשת PJM וצפויים לקבל הסכמי חיבור לרשת במהלך שנת 2024. שלושת הפרויקטים מחזיקים בהיתרי בנייה ובהסכמים חתומים למכירת חשמל ותעודות ירוקות.

על-פי סקרים שהתקבלו בידי דוראל LLC, חברת-הבת בארה"ב של דוראל, החברה מעריכה כי עלויות שדרוג הרשת הנדרשות לצורך חיבור פרויקט "אינדיאנה דרום" ו"אינדיאנה מרכז" יהיו נמוכות מאלה שהוערכו עד כה. בד-בבד, צפויה ירידה ניכרת במחירי הציוד העיקרי להקמת הפרויקט.