גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רנדי צוקרברג נאמה באירוע למען החטופים, וספגה נאצות ברשת

אחותו של מייסד פייסבוק נשאה דברים באירוע "אורות למען החירות" שהתקיים בניו יורק ● לאחר מכן הותקפה ברשתות החברתיות, אך השיבה: "אני גאה שבני רואה את אמו מפגינה חמלה לאחרים"

רנדי צוקרברג באירוע למען החטופים / צילום: שחר עזרן
רנדי צוקרברג באירוע למען החטופים / צילום: שחר עזרן

 

המאמץ להשבת החטופים הישראלים שנמצאים בעזה, כולל גם את העלאת המודעות הגלובלית למצבם. במסגרת זו נערך בשבוע שעבר בניו יורק אירוע "אורות למען החירות", שבו נפגשו אחים וילדים של החטופים עם בכירים אמריקנים.

אירוע הפתיחה התקיים במסעדת דיסטריקט במנהטן בהשתתפות כ-300 אורחים, בהם אנשי ממשל ואנשי עסקים. לאחר מכן התקיים אירוע רחב יותר בבאטרי פארק בהשתתפות אלפי בני אדם, שכלל גם הדלקת חנוכיה.

ישראל מתגייסת | סוכנת הביטוח שגייסה רופאים לטפל במפונים ובחיילים בשטח
ישראל מתגייסת | יוזמה חדשה: מנכ"לים בכירים במשק ילוו בעלי עסקים בקווי העימות
ישראל מתגייסת | יזמי ההייטק שהקימו קרן הון סיכון חירום לסטארט-אפים צעירים

באירוע במסעדה לקח חלק ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, שכמו בעבר, הביע בנאומו תמיכה בלתי מסויגת בישראל: "כולם צריכים להיות כאן עכשיו ולומר 'החזירו את החטופים הביתה'. אנחנו צריכים להרים את הקול שלנו, וזה לא רגע לחפש דרכים נעימות לומר שחמאס חייב להיעלם. עלינו להיות ברורים וישירים".

"חשבונותיי הוצפו בשנאה"

משתתפת נוספת שדיברה מעל הבמה כשעל צווארה שרשרת עם מגן דוד גדול הייתה רנדי צוקרברג, מנכ"לית צוקרברג מדיה ואחותו של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. "135 אחים ואחיות ישראלים מבלים את חג האורות בחושך השחור של מנהרת טרור של חמאס", ציינה בדבריה.

"רק תראו את עוז הנפש של המשפחות כאן איתנו, שיקיריהן מוחזקים חטופים. הם מקור עמוק להשראה, והמשימה שלהם היא המשימה שלנו. אנחנו עובדים ביחד יום-יום, כדי להחזיר את החטופים שלנו הביתה".

למחרת האירוע כתבה צוקרברג בסטורי באינסטגרם שלה כי "כצפוי, החשבונות שלי ברשתות החברתיות הוצפו בשנאה, כי דיברתי באירוע תמיכה במשפחות החטופים שלא ראו את יקיריהם למעלה מחודשיים.

"אני לא בטוחה באיזה אופן לקרוא לי רוצחת או 'לזרוק' דברי שנאה אנטישמיים עוזר לאנשים להשיג את מטרתם. אבל הכיעור שלכם לא משנה, אני גאה שהבן שלי ראה את אימא שלו מפגינה אהבה וחמלה לאחרים, ואני מאחלת את אותה אהבה וחמלה לכולנו".

באירוע בבאטרי פארק דיברו, בין היתר, עמית ומיכאל לוי, אחיה של החטופה נעמה לוי, שסיפרו "האחות שלנו, נעמה שלנו, נחטפה בפיג'מה. אנחנו אוהבים לעשות יחד מסיבות פיג'מה בבית. עכשיו כל העולם ראה את הסרטון הנורא הזה, כשהיא נגררת בשערה בפיג'מה שמוכתמת בדם. העולם כולו נכשל בהגנה על אחיותינו ואחינו, הורינו וילדינו".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אוניברסיטת בר אילן

סטודנטים מאוניברסיטת בר אילן פיתחו את מיזם ההסברה FreeTruth, שהופך סרטונים אנטי ישראלים לסרטונים פרו-ישראלים תוך דקות באמצעות בינה מלאכותית. מטרתה העיקרית של היוזמה היא לסייע במאבק ההסברתי הלאומי, כשהתוכנית היא לפתח את הכלי לשפות נוספות, ביניהן ספרדית, עברית, צרפתית וסינית.

הסטודנטים העומדים מאחורי המיזם הינם רום גולן, 27, מהמחלקה להיסטוריה ופילוסופיה בפקולטה למדעי הרוח, וגל לוי, 26, שסיים השנה תואר ראשון בביולוגיה חישובית, שחברו ליריב גבריאל, 26, בעל תואר ראשון במדעי המחשב.

הכלי שפותח מנתח סרטונים אנטי-ישראליים באמצעות AI, מוציא מהם את הנושא המדובר, ומפיק באופן אוטומטי סרטון תגובה פרו ישראלי המתייחס לתכנים המקוריים. ניתן לקחת חלק במיזם, בין היתר באמצעות שליחת סרטון עליו רוצים לעבוד לעמוד הטלגרם, וקבלת סרטון "מעובד" בחזרה, מוכן להפצה.

לפרטים: https://www.tiktok.com/@free_truth_now?_t=8hmuTFUZQ1q&_r=1

ויקטורי

רשת הסופרמרקטים יוצאת במיזם "ניצחון מקומי" לתמיכה בעסקים המנוהלים על ידי משרתי ומשרתות מילואים. במסגרת היוזמה, כל אחד מסניפי ויקטורי בערים המשתתפות יקדם עסק מקומי שנפגע מהיעדרות מנהליו בעקבות מלחמת חרבות ברזל. הלקוחות יקבל בצמוד לחשבונית ספח נוסף, ובו סיפורו של העסק לצד הטבה שתעודד להשתמש בשירותיו.

ביוזמה לוקחים חלק עשרות סניפים בירושלים, אשקלון, באר שבע, תל אביב, אשדוד ועוד. בתי העסק מגוונים וכוללים מסעדות, בתי קפה, סושיות, ברים, סטודיו לאימוני כושר ועוד.

נמל חיפה בשיתוף MSC

עובדי חברת נמל חיפה יתגייסו לטובת סיוע בפינוי ואחסון תכולת בתים לתושבי העוטף שבתיהם ניזוקו במהלך מתקפת הטרור של חמאס. בשלב הפיילוט, צוות עובדי הנמל הגיעו עם מכולה שתרמה חברת ההובלה הימית MSC, והעמיסו עליה תכולת בית של משפחה ממושב נתיב העשרה. כעת מאוחסנת תכולת הבית בנמל חיפה ללא עלות, עד לסיום שיקום הבית. כעת מתרחבת הפעילות לבתים נוספים, בתיאום עם ראשי היישובים.

עובדי נמל חיפה המסייעים בפינוי ואחסון תכולות בתים מהעוטף / צילום: יח''צ נמל חיפה

שטראוס

שטראוס מים (תמי 4) תמכור בקבוקים טרמיים, השומרים על קור וחום, עם המסר BRING THEM HOME NOW כאשר כל הרווחים ייתרמו למטה משפחות החטופים. מחיר בקבוק: 67 שקל.

לרכישת בקבוק: https://accessories.tami4.co.il/Water2006689.html

קרן רש"י ו-CISCO

הקרן הפילנתרופית וחברת התקשורת הקימו את "המגנט" - מרחב נוער חדשני שנותן מענה לימודי, חברתי, הפגתי ורגשי לבני נוער באופקים. המתחם אובזר בציוד מתקדם, וכולל שלושה תתי מרחבים ללימוד ופעילויות קבוצתיות, חללי מוזיקה, תנועה וחדרי טיפול, ואזור של חצר למפגשים.

את הפעילות במתחם מובילים צוותי חינוך והוראה, צוותים טיפוליים, מדריכי נוער ומדריכים בתחומים שונים. במהלך שעות היום הפעילות במתחם מתקיימת כחלק מפעילות החינוך הפורמאלית בעיר, ולאחר שעות הלימודים יתקיימו

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס