הצעד של מלזיה נגד צים ומל"טים זולים מצליחים לנצח את צה"ל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ישראל מתקשה להתמודד עם המל"טים הזולים של חמאס, מלזיה אוסרת על ספינות ישראליות לעגון בתחומה, וגרמניה מתכוונת להשתתף בכוח הימי הבינ"ל בים האדום • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: ישראל מתקשה להתמודד עם המל"טים הזולים של חמאס, מלזיה אוסרת על ספינות ישראליות לעגון בתחומה וגרמניה מתכוונת להשתתף בכוח הימי הבינ"ל בים האדום.

התקשורת בלבנון מסקרת את מצב הרוח הישראלי, והאקדמיה בארה"ב משנה כיוון
WSJ | בטווח הארוך, ההפסד של איראן מהמלחמה בעזה עשוי להיות גדול מהרווח  

1מל"טים זולים ומאולתרים מנצחים את צה"ל

"השימוש בכתב"מים מסחריים שהוסבו לשאת ראשי קרב וחומרי נפץ חשף חולשה בהגנה הישראלית", מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג, בכתבה המוקדשת לדרך שבה חברות ישראליות וגם ארגוני מתנדבים שקמו אחרי פרוץ המלחמה התגייסו בשבועות האחרונים כדי לנסות להיאבק בהם בכלים חדשים. המל"טים, שרובם מיוצרים בסין ועלותם כ-6,500 דולר, פרצו את ההגנה הישראלית ב-7 באוקטובר. שורת יזמים המוצגים בכתבה מציגים מערכת לניטור השמיים ולאיתור רחפנים על בסיס מצלמות של טלפונים ניידים ופיתוחים נוספים.

מאת מריסה ניומן. מתוך בלומברג. לקריאת הכתבה המלאה.

2מלזיה אוסרת על עגינת ספינות בבעלות ישראלית

מלזיה הודיעה היום (ד') על איסור מיידי של עגינת כל ספינה ששייכת לחברה ישראלית, מיועדת לעגון בנמלים ישראלים או שטה תחת דגל ישראל; כך מדווח הבוקר העיתון המלזי בשפה האנגלית The Star. ראש הממשלה של המדינה המוסלמית, בדרום מזרח אסיה, אמר כי ההחלטה נוגעת ישירות לחברת הספנות צים, כולל חברות בנות שלה, שלא יורשו לעגון יותר בנמלים ברחבי המדינה. הוא אמר כי בכך הממשלה "הופכת" החלטה קודמת שקיבלה ב-2005, המאפשרת לאוניות החברה לעגון בשטחה. ראש הממשלה, דאטוק דרי אנוואר איברהים, אמר כי ההחלטה נובעת בשל "פשעיה של ישראל נגד הפלסטינים".

מתוך "The Star" , לקריאת הכתבה המלאה.

3גרמניה מתכוונת להשתתף בכוח הימי הבינ"ל בים האדום, אך לא מיידית

הרשויות בברלין החליטו להיעתר לבקשה האמריקאית להצטרף לכוח הבינלאומי שאמור להגן על התחבורה הימית במצרי באב-אל-מנדאב ובים האדום מפני החות'ים; כך מדווח הבוקר אתר המגזין דר שפיגל מפי מקורות ממשלתיים. האמריקאים כבר הכריזו אתמול על הקואליציה, המתרקמת בימים אלו.

משרדי הביטחון והחוץ הגרמנים הסכימו כי מדובר באינטרס גרמני, במיוחד בשל התלות הגדולה של המדינה בסחר המתנהל דרך תעלת סואץ. אבל בעיה אפשרית היא העובדה כי הצי הגרמני מצומצם, ואין לו ספינות "מיותרות" לתרום לכוח המשימה. "לפיכך ייתכן כי התרומה הגרמנית מצד הבונדסווהר (הצבא הגרמני) לא תהיה מיידית", נכתב בדיווח.

מאת מתיאס גבאאוור ומרינה קורמבקי. מתוך דר שפיגל. לקריאת הכתבה המלאה.

4במועצת הביטחון של האו"ם מנסים למצוא נוסח החלטה מוסכם להצבעה קרובה

הצבעה נוספת על אפשרות של קריאה להפסקת אש מצד מועצת הביטחון של האו"ם נדחתה אתמול בפעם השנייה, על רקע מגעים אינטנסיביים לנסות ולמצוא ניסוח שיהיה מקובל על ארה"ב וישראל, ושימנע מארה"ב להטיל וטו, כפי שאירע לפני כשבוע. כך מדווח היום הוושינגטון פוסט. לפי הצעת ההחלטה הנוכחית, המלים "הפסקת אש" יימחקו ממנה, ובמקום זאת תקרא המועצה ל"השהיה דחופה של העימותים כדי לאפשר גישה הומניטרית בטוחה ורציפה, ונקיטת צעדים דחופים לעבר הפסקה ברת-קיימא של העימותים". ארה"ב עדיין מתנגדת לניסוח זה, לפי הדיווח.

מאת קארן דה-יונג. מתוך וושינגטון פוסט. לקריאת הכתבה המלאה.