חברת הטכנולוגיה הישראלית שזינקה אמש בוול סטריט ב-76%

חברת טכנולוגיית הרחפנים הישראלית איבדה 84% מאז הנפקתה בנאסד"ק אלא שאז הגיע דיווח חיובי על החברה והמניה זינקה בחדות תוך ימים ספורים • הזינוק במחיר המניה הקפיץ את שווי החברה לכ-13 מיליון דולר, ובמסחר המאוחר היא הגיעה לשווי של 19 מיליון דולר

רחפנים / צילום: Shutterstock, Volodymyr Goinyk
רחפנים / צילום: Shutterstock, Volodymyr Goinyk

חברת טכנולוגיית הרחפנים הישראלית פאראזירו (Parazero) זינקה אתמול (ד') במסחר בנאסד"ק ב-76% במחזור מסחר עצום ביחס לממוצע, והמשיכה לטפס בשיעור דו-ספרתי גם במסחר המאוחר. הזינוק במחיר המניה הקפיץ את שווי החברה לכ-13 מיליון דולר, ובמסחר המאוחר היא הגיעה לשווי של 19 מיליון דולר.

התעלומה של צים: מי עומד מאחורי ההתנהגות החריגה של המניה? 
אחרי השקעה של 100 מיליון שקל: מליסרון סוגרת את גרו ובאליגם 

פאראזירו, העוסקת בתחום הבטיחות של רחפנים פיתחה מערכת מבוססת מצנח, שמזהה אוטומטית תקלות ומנחיתה את הרחפן במידת הצורך. החברה הפועלת מקריית אונו הוקמה ב-2013 ומעסיקה כיום כ-11 עובדים בישראל. בעבר היא נסחרה בבורסה האוסטרלית, ובקיץ האחרון ביצעה הנפקה קטנה בנאסד"ק כשגייסה 7.8 מיליון דולר לפי שווי של כ-43 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה נקבע על 4 דולר, והוא גבוה משמעותית מהמחיר הנוכחי, גם אחרי הזינוק במניה השבוע - מאז ההנפקה המניה נחתכה ב-69%.

מה עומד מאחורי הזינוק במניה?

ייתכן שהסיבה לכך היא שהשוק כיום הרבה פחות סובלני לחברות צמיחה לא רווחיות מאשר בעבר. כבר ביום המסחר הראשון במניה, פאראזירו נחלשה ב-10%, והמשיכה במומנטום השלילי עד שנפלה בתחילת אוקטובר לשפל של כ-65 סנט (תשואה שלילית של כ-84% מההנפקה). אלא שאז הגיע דיווח חיובי על אישור רגולטורי לשימוש מסחרי בפתרון החברה באוסטרליה, והמניה זינקה בחדות תוך ימים ספורים. התנודתיות נמשכה, ובסוף אוקטובר כשפאראזירו הודיעה על הנפקה פרטית, המניה שוב נפלה. לאורך השבועות האחרונים המניה נסחרה שוב מתחת לרף של דולר אחד - מחיר שהיה עלול להעמיד את החברה בסכנת מחיקה מהמסחר - עד לזינוק השבוע.

הדיווח שהקפיץ את המניה ביום ד' השבוע היה על השלמת פרויקט בטיחות רחפנים עם יצרנית גדולה מתחום הרכב, שנמנית על חברות Fortune 500. החברה ציינה שהפרויקט כלל פיתוח ובחינה של מערכת שמותאמת ספציפית ללקוח. לדברי מנכ"ל החברה, בועז שצר: "אנחנו נרגשים מהשלמת הפרויקט המוצלח, המדגים את היכולות הטכנולוגיות הגבוהות שלנו ואת המחויבות לספק פתרונות בטיחות לרחפנים מהרמה הגבוהה ביותר. הזמנה שנייה שקיבלנו לאחרונה מיצרן הרכב היא אינדיקציה ברורה לאמון הגדל ולביקוש לשירותים הייחודיים שלנו".

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-345 אלף דולר, עלייה של 138% לעומת התקופה המקבילה, והיא צמצמה א ההפסד הנקי שלה ב-54% ל-433 אלף דולר.