השופטים במשפט נתניהו: החל מפברואר נקיים 4 ימי דיונים בשבוע

השופטים במשפט נתניהו ביקשו מהפרקליטות להיערך לקיום דיונים ארבעה ימים בשבוע, לאחר סיום קבוצת העדים הנוכחית • סנגוריו של ראש הממשלה טרם הביעו את עמדתם, אך ההערכה היא שהם יתנגדו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט לפני היציאה לפגרה / צילום: חיים גולדברג/פלאש90
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט לפני היציאה לפגרה / צילום: חיים גולדברג/פלאש90

השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו היום במהלך הדיון לבאת-כוח הפרקליטות וביקשו ממנה להיערך לקיום דיונים ארבעה ימים בשבוע במסגרת תיק 1000 ו-2000. השינוי ייערך עם סיום קבוצת העדים הנוכחית בתיק 4000, בסוף חודש ינואר. זאת בהמשך להחלטה של בית המשפט מיולי השנה ובהמשך לבקשת הפרקליטות, לפני המלחמה, להוסיף ימי דיונים.

שלושה פסקי דין בשבוע | גבר הוריש לזוגתו דירות במיליונים. בנותיו ערערו, מה קבע בית המשפט
שירות מרופא בחו"ל: ההצעה של משרד הבריאות שזכתה לתומכים נלהבים ולמתנגדים נחרצים
החלטה דרמטית במתווה המטרו: המוסך של הקו הראשי יוקם בשרון למרות התנגדויות התושבים

בסוף ינואר צפויה להסתיים עדותם של קבוצת עדים מתיק 4000 ולאחר מכן תימשך עדותם של עדים בתיק 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (תיק ידיעות אחרונות). בשלב זה מבקשים השופטים לקיים ארבעה ימי דיונים בשבוע.

סנגורי נתניהו צפויים להתנגד

סנגוריו של ראש הממשלה טרם הביעו את עמדתם, אך ההערכה היא שהם יתנגדו לכך נוכח הימשכות המלחמה. בתחילת החודש ביקש סנגורו של נתניהו, לדחות עדויות עדים בתיק 1000 ו-2000 מאחר ו"בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, אין אפשרות לנהל את הקשר הנדרש עם ראש הממשלה לצורך היערכות לחקירות הצפויים". זאת לצד דיונים רבים הקבועים לצוות ההגנה.

משפטו של ראש הממשלה הופסק למשך שלושה חודשים בעקבות המלחמה שפרצה ומצב החירום שהוכרז על ידי שר המשפטים. המשפט התחדש ב-4 לדצמבר. היום נמשך הדיון בעדותו של עמיקם שורר, סמנכ"ל הפיתוח לשעבר בבזק בנוגע לתיק 4000. לתביעה נותרו עוד קרוב ל-50 עדי תביעה וההערכה היא שפרשת התביעה תסתיים במרץ או אפריל השנה, תלוי במספר הדיונים שיתקיימו בכל שבוע. 

*** חזקת חפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הורשע, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.