בני הזוג שגייסו באינסטגרם 300 אלף דולר לטובת ציוד לחיילים

ב–7 באוקטובר התחתנו אורן וסילבי גולדברג בניו יורק, שם הם גרים. זמן קצר לאחר מכן הם התגייסו לסיוע במלחמה • "התחלנו עם 4 אנשים, והיום אנחנו 400 ושני משרדים שתרמו לנו", הם מספרים

אורן גולדברג וחלק קטן מהציוד שנאסף / צילום: באדיבות Unit 107
אורן גולדברג וחלק קטן מהציוד שנאסף / צילום: באדיבות Unit 107

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

כחודשיים לפני שפרצה מלחמת חרבות ברזל הגיע אורן גולדברג כל הדרך מניו יורק עם ארוסתו סילבי בכדי להתחתן בישראל. "הבאנו מעל 100 אמריקאים לישראל, וזה היה מאוד מיוחד, חלק מהאנשים לא היו פה לפני", הם מספרים. ב־7 באוקטובר חגגו השניים את חתונתם לחברים בארה"ב, ואז פרצה המלחמה.

ישראל מתגייסת | תערוכת האמנות בקיסריה שהכנסותיה ייתרמו לנפגעי המלחמה
ישראל מתגייסת | מקבוצת ווטסאפ למיזם שגייס מאות אלפי שקלים כדי לשמח חיילים בשטח
ישראל מתגייסת | חגיגות בר־מצווה וחיסכון ללימודים: בהייטק מגייסים 50 מיליון דולר ליתומי המלחמה

גולדברג, שעובד כמנהל חווית לקוח בחברת יוטפו הישראלית, רצה להגיע למילואים אך מפקדו אמר לו כי אין צורך בשל כמויות המתנדבים. "הרגשתי מחויב לעשות משהו וחיפשתי איך לעזור", הוא מספר. "הגיעו אלינו המון הודעות מישראל על חוסרים בציוד, והתחלנו באיסוף תרומות", מספרת סילבי.

"מאז פרוץ המלחמה, וגם לפני, יש המון חוסר אמון בארגונים ללא מטרות רווח. אנשים לא ידעו לאן לתרום, ולא ידעו בוודאות שהכסף יגיע למקום בטוח. בשלב ראשון אנחנו גייסנו באינסטגרם 300 אלף דולר. נעזרנו גם בחברים, מה שסייע לאנשים להרגיש בטוחים לקחת חלק". כיום, המיזם רץ בצורת אתר שנקרא Unit 107, דרכו יכולים התורמים לספק ציוד ישירות ליחידות שבשטח, כלומר לראות להיכן מגיעות התרומות.

לדברי השניים, בשל הבירוקרטיה מול הצבא בכל הנוגע למוצרים טקטיים, הם החליטו להתמקד בציוד שלא מצריך אישור, אבל עדיין הכרחי. בין היתר מדובר בפנסים מכל הסוגים, בגדים טרמיים, שעוני ג'י שוק, אולרים, עשרות אלפי גרביים ותחתונים. עד היום נשלחו במסגרת המיזם מעל 70 אלף פרטי ציוד.

תמיכה מהמעסיקים

"התחלנו ארבעה אנשים, והיום אנחנו 400. בהתחלה פתחנו קבוצות ווטסאפ ייעודיות לאנשים שמנהלים את השינוע לשדה התעופה, למשל, כדי למצוא נהגים שיסכימו להעביר את הציוד לשדה. כיום יש לנו כבר שני משרדים שקיבלנו בתרומה, אחד בניו יורק ואחד בתל אביב", אומר גולדברג.

"יוטפו היו מדהימים כלפיי. בהתחלה נתנו לי שבועיים חופש כדי להתמקד בהרמת המיזם, הם ממשיכים לתת לי את הזמן. כולם בחברה, מהדרגים הבכירים ביותר, כמו גם קולגות שאין להם מושג מה זה ישראל, עוזרים לי בכל הרבדים, אם זה עם אימיילים, חשבונות ראו פגישות.

"בלי התמיכה שקיבלתי מהחברה, זה לא היה יכול לקרות. מה גם שהרבה מתוך החברה תרמו בלי שבכלל היינו צריכים לבקש".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

לקראת השנה החדשה מוארים עשרות מבנים מרכזיים ברחבי הארץ בצהוב, זאת כהזדהות עם החטופים שנותרו בשבי חמאס. בין המבנים נמנים משכן הכנסת, גשר המיתרים בירושלים, אצטדיון טדי, ארובות תחנת הכוח בחדרה, בנייני עיריות ירושלים, תל אביב, חיפה, אילת ורמת גן, בנייני הנהלת בנק הפועלים, משכן "הבימה", מגדלי עזריאלי, בניין משה אביב ברמת גן, אצטדיון נתניה ועוד. כמו כן, חברת החשמל תאיר את תחנת הכוח של אשקלון, שאותה ניתן לראות מעזה.

BDO

פירמת הייעוץ וראיית החשבון תרמה לקבוצת הכדורסל הפועל תל אביב סכום שאיפשר להוציא 160 בני משפחות שכולות, פצועי צה"ל ומפונים למשחק היורוקאפ בבלגרד. המשלחת ליוותה את הקבוצה במשחקה מול ונציה, ולטובת האירוע, נחכר מטוס מיוחד ומומנה לינה במלון בבלגרד. כל שהותם וכלכלתם של חברי המשלחת מומנה באופן מלא על ידי הקבוצה ועל ידי BDO.

משלחת האוהדים של הפועל ת''א ו־BDO - בני משפחות שכולות, פצועי צה''ל ומפונים / צילום: הפועל תל אביב בכדורסל
 משלחת האוהדים של הפועל ת''א ו־BDO - בני משפחות שכולות, פצועי צה''ל ומפונים / צילום: הפועל תל אביב בכדורסל

יחד ננצח

במהלך השבוע הרביעי בלחימה זיהו בעמותת טק קריירה כי אין בנמצא מקום אחד שמרכז את הנושא לדוברי אמהרית הזקוקים למענה ראשוני. על רקע זה, שלושה מפתחים בוגרי העמותה, ישראל מנגיסטו, דסטאו מלסה ואושרי-אל צגאי, החליטו להקים אפליקציה ייעודית.

מיזם "יחד ננצח" נותן מענה למבוגרים ולעולים חדשים בשפה האמהרית בתחום הטיפולי, ומנגיש את הנחיות פיקוד העורף. כך, בין היתר, ניתן לראות שם סרטונים של פיקוד העורף באמהרית ולמצוא חיבור בין מטופל שזקוק לסיוע למטפל. כל הסיוע נעשה בהתנדבות מלאה של גורמי המקצוע.

האפליקציה זמינה בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל. שלושת המפתחים החליטו לסייע בהתנדבות ליוזמות אזרחיות שמעוניינות בפיתוח אפליקציה חינמית גם כן.

לפרטים נוספים: ישראל מנגיסטו 054-5603636

תלמה והחברה למתנ"סים

מותג דגני הבוקר "קורנפלקס של אלופים" של חברת תלמה יצא במיזם "אלופות ואלופים בדרכים", בשיתוף עם החברה למתנ"סים. במסגרת המהלך, רכב של החברה שמאויש בצוות מקצועי ומאובזר בציוד ספורט מגיע אל מרכזי המפונים מהצפון והדרום, ומקיים עמם פעילות ספורטיבית חווייתית. הפעילות הותאמה ונבנתה כך שתתאים לכל משפחה, כמו גם לאנשים וילדים עם מוגבלות.

פעילות ראשונה התקיימה במלון נווה אילן, ואלי הצטרפה האלופה האולימפית לינוי אשרם. בהמשך צפויות עוד כעשר פעילויות, בין היתר בקיבוץ משאבי שדה, במלון סטאי טבריה, דן אכדיה הרצליה וקראון פלאזה תל אביב.

אריאלי קפיטל

חברת ההשקעות הציגה את תוכנית "אור הכוכבים הדרומי" - מיזם שמטרתו להשקיע בחברות ישראליות הפועלות בדרום הארץ, ונפגעו בצל המלחמה. בעקבות זאת יותר מ-100 מיזמים הגישו בקשות לקבלת השקעה, שאמורה לעמוד על כחצי מיליון שקל לחברה.

לפי אריאלי קפיטל, כ-40% מהבקשות הגיעו ממיזמים בתחומי החקלאות והאקלים וכ-30% בתחומי הבריאות. מתוכם כ-20 פרויקטים נמצאו מתאימים להמשך הליך ההשקעה. "מספר הבקשות שהגיע אלינו גדול מששיערנו, מה שמעיד על פוטנציאל החדשנות המתפתח בדרום", אומר אור חביב, שותף וראש תחום חדשנות באריאלי קפיטל. "המחויבות שלנו כחברת השקעות אמריקאית, שפועלת בישראל, היא לרתום את היכולות והשותפים הבינלאומיים שלנו ולתמוך ביזמים אלו בתהליך הצמיחה הגלובלי".