גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בונים על צרות של אחרים: צמד היזמים שקנו בזמן קצר נדל"ן בשווי 3 מיליארד שקל

כידן דאהרי וירון אדיב, בעלי קבוצת ישפרו-תנופורט, הפכו תוך שנים ספורות מיזמים אנונימיים לבעלי חברות נדל"ן ותיקות שנרכשו במינוף גבוה ● אחרי שהשלימו גיוס חוב של מיליארד שקל לישפרו, הם אומרים כי "העיניים והידיים שלנו בתוך הנכסים שרכשנו; כל בעיה שמתעוררת - מקבלת פתרון מיידי"

כידן דהרי וירון אדיב, בעלי ישפרו־תנופורט / צילום: רמי זרנגר
כידן דהרי וירון אדיב, בעלי ישפרו־תנופורט / צילום: רמי זרנגר

בסוף השבוע שעבר השלימה חברת הנדל"ן המסחרי ישפרו  קאמבק לבורסה בת"א: הנפקת אג"ח מוצלחת שבה גייסה כמיליארד שקל. זאת, כארבע שנים מאז נמחקו איגרות החוב שלה מהמסחר, ופחות משנתיים לאחר שהועברה הבעלות בחברה לידי צמד יזמים כידן דאהרי וירון אדיב.

ההייטק הישראלי מסכם שנה ומתקשה להתאושש 
לאיזה שיעור תרד ריבית בנק ישראל 
15 שנה לביטקוין: ה​מטבע זינק ב־156% השנה והאנליסטים מעריכים שזו רק ההתחלה 

השלמת הגיוס הנוכחי של ישפרו - אג"ח בריבית של 4.5% צמודה למדד שלה שועבדו נכסי החברה (בעיקר מרכזים מסחריים), מהווה הישג לבעלי הבית החדשים, אדיב ודאהרי, שהצליחו להגיע בתוך פחות משבע שנים מהון של עשרות בודדות של מיליוני שקלים, לבעלות על שתי חברות נדל"ן ותיקות ששווי הנכסים שלהן (בסה"כ 27) עומד על כ־3 מיליארד שקל.

השניים, יזמים מאיזור השרון שהיו אנונימיים מבחינת שוק ההון, עשו זאת באמצעות רכישת שתי חברות נדל"ן מניב - ישפרו ותנופורט, שבעלי השליטה בהן נקלעו למצוקה, באמצעות הלוואות ענק שנטלו. כך, גיוס החוב הנוכחי בישפרו נועד להחליף חוב יקר יחסית, תוצאה של המינוף שנטלו לצורך הרכישה. בסך הכול רובץ על שתי החברות חוב של כ־2 מיליארד שקל - כפול מההון העצמי המצרפי שלהן.

"מבחינתנו הגיוס הוא הצלחה אדירה", אומר דאהרי, המשמש כיו"ר ישפרו ומנכ"ל תנופורט. "מעבר להבעת אמון, גיוס של כמיליארד שקל בשוק של היום, תוך כדי מלחמה, זה הישג. זה לא עוד גיוס בשבילנו, הוא מבצע מימון מחדש (של פעילות ישפרו) לתקופה של ארבע השנים הקרובות. והוא גם מסייע להתמקד בהשבחת נכסים ולהביא את ישפרו לעוצמה רבה".

תחילת דרכם "הציבורית" של דאהרי ואדיב התרחשה בשלהי 2017, אז רכשו את חברת הנכסים תנופורט מידי כונסי הנכסים של איש העסקים פושט הרגל אליעזר פישמן. הם רכשו תמורת 160 מיליון שקל חברה שהחזיקה ב־14 נכסים מניבים ברחבי הארץ, בהם בתי קירור, קרקעות, מתחמים שסמוכים לתחנות דלק ועוד. דאהרי ואדיב ביצעו את המהלך עם הון עצמי קטן של כמה עשרות מיליוני שקלים, בעזרת אשראי שקיבלו מקרן ההשקעות כלירמרק.

הרכישה ההיא "פתחה" לשניים את התיאבון ובהמשך הביעו עניין בעסקאות השתלטות גדולות נוספות על חברות שבעליהן נקלעו לקשיים - קבוצת התקשורת בזק וחברת הנדל"ן הגלובלית נורסטאר של חיים כצמן - שלא הגיעו לכדי מימוש. כשלוש שנים לאחר שרכשו את תנופורט, בעת שבעולם התפרצה מגפת הקורונה, ניצלו דאהרי ואדיב את האשראי הזול במשק כדי לרכוש את ישפרו מידי נכסים ובניין, זרוע הנדל"ן של דיסקונט השקעות (אז בשליטת אדוארדו אלשטיין, זמן קצר טרם קריסת עסקיו בישראל). בתמורה שילמו דאהרי ואדיב כ־800 מיליון שקל בעסקה שהושלמה במרץ 2021. את המימון לרכישה נטלו ממספר גופים ובהם בנק מזרחי טפחות, קרן ארבל ביג וקרן ריט 1.

"מגיעות המון עסקאות לשולחננו. עצרנו רכישות"

בניגוד לתנופורט שנרכשה ב"מחיר מציאה", את ישפרו קניתם לפי הערכת שווי נדיבה.
דאהרי: "תנופורט הייתה חברה 'לא מטופלת' (בעת שהייתה בבעלות פישמן), גם מבחינה ניהולית וגם רגולטורית. היו לתנופורט נכסים בפריים לוקיישן, כולל קרקעות במיקומים נוחים ובפיזור נכון. אבל לא הייתה בה יד מכוונת. כשקיבלנו את תנופורט, הפשלנו שרוולים והבאנו תוצאות. לחברה הייתה תביעה פתוחה של 200 מיליון שקל מול המנהל, שהצלחנו לצמצם ולהוריד לתשלום של 6.9 מיליון שקל. השבחנו נכסים; מצב הבינוי בתנופורט היה קטסטרופה, אז הקמנו צוות בינוי, עברנו נכס נכס.

"בישפרו הסיפור שונה. יש לה תיק נכסים מאוד עוצמתי. היא חברה רנטבילית ללא בעיות רגולציה ובינוי כמו שהיו בתנופורט".

אז מה נשאר להשביח שם?
"בישפרו יש המון לאן להתקדם. מה שמשך אותנו היו נכסי הליבה החזקים שלה. למשל, יש לישפרו אזור תעשייה שלם שהוא בבעלותה בקריית יהודית בבאר שבע. זו בין החברות הבודדות שיש לה אזור תעשייה שלם - 270 דונם. זה מנוע צמיחה אדיר. לחברה גם קרקעות ושטחי לוגיסטיקה בהיקף קרוב ל־80 דונם.

"עם זאת, גם בישפרו היו בעיות ניהוליות ופרסונליות. הייתה שם הרבה אבטלה סמויה כשקיבלנו אותה מנכסים ובניין. אלה חברות שמתנהלות כשאין להן 'אף אחד מעל הראש' - OPM (כסף של אנשים אחרים, ח' ש'). הבאנו את הדנא שלנו לישפרו. אנחנו מכירים את כל השוכרים שלה, ועובדים חזק עד לשעות הקטנות של הלילה כדי לתת מענה לצרכים שלהם".

שתי רכישות כל כך גדולות, לא בלעתם יותר מדי?
"זו גדילה טבעית של חברה שרוצה להתפתח. שנינו יזמים בנשמה. גם היום מגיעות אלינו המון עסקאות לשולחן. אבל מאז שרכשנו את ישפרו העדפנו שלא לקנות עוד. אני מעדיף שנאסוף חברות 'מסודרות' שנמצאות במצוקה (דיסטרס) תחת גופים גדולים".

עד כמה המינוף שנטלתם מסוכן?
"סדרת האג"ח שגייסנו בישפרו משקפת יחס חוב לשווי נכסי (LTV) של 59%. בתנופורט היחס עומד על כ־63%. השוק מאמין בשתי החברות ולראיה, מחיר האג"ח של ישפרו עלה בפחות משבוע לאחר השלמת הגיוס, ומשקף ירידה של כחצי אחוז בתשואה לפדיון לכ־4%. לדעתי שתי החברות שומרות על ממוצע מינוף טוב. ישפרו ותנופרט שומרות גם על נזילות גבוהה, תזרים חזק, נכסים בפריים לוקיישן ותמהיל נכון. מעבר לכך, אני בקשרים טובים ושוטפים עם מחזיקי האג"ח ובקשר מצוין עם המערכת הבנקאית".

מה לגבי האתגר הניהולי של שתי חברות בכזה סדר גודל?
"יש לנו צוות מאוד חזק של עובדים. הקמנו מטה שהוא 'סיירת מטכ"ל' עסקית. בחרנו אנשים שהבאנו מתחומי הכספים, המשפט, ניהול נכסים, תפעול ובינוי. יש לנו צוות חזק ומאוד מגובש. אני וירון עם העיניים והידיים בתוך הנכסים שלנו. כל בעיה שמתעוררת - אנחנו נותנים לה פתרון מיידי. אנחנו מנהלים את כל הנכסים שלנו בעצמנו, בניגוד למשל לקרנות שקונות את הנדל"ן שלהן ונותנות לחברות אחרות לנהל את הנכסים".

חובות, הלוואות שלא הוחזרו והליכי גישור

הרכישה של ישפרו בוצעה לאחר תחרות יצרית מול חברת המרכזים הלוגיסטיים מגה אור של צחי נחמיאס וחברת מרכזי הקניות ביג שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי. לאחר הרכישה נדרשו דאהרי ואדיב לשלם פיצוי של 40 מיליון שקל לביג, בגין מחלוקת סביב רכישת נכס של ישפרו בעיר מודיעין. מול ריט 1, כאמור מממנת בעסקה, מתנהל כיום הליך גישור. התשקיף שפרסמה ישפרו לצורך גיוס האג"ח הנוכחי מלמד גם שהחברה לא עמדה בהתניות הפיננסיות להלוואה שניטלה מקרן ארבל, שמוביל אמיר הסל, אך האחרונה לא העמידה את החוב לפירעון מיידי.

דאהרי טוען כעת כי "כשיש ביצת זהב כמו ישפרו, הרבה רוצים חלק ממנה. כולם אנשים טובים ומכובדים. נכון שהיו דין ודברים עם ביג, אבל זה הסתדר על הצד הטוב ביותר ונשארנו חברים. לגבי ריט 1, הסיפור דומה. היא העמידה לנו הלוואה של 230 מיליון שקל וישפרו הייתה חייבת להחזיר אותה. ישבנו אצל המגשר שנתן לנו פרק זמן קצר להחזיר את הכסף. לווינו על נכס אחר שלנו והזרמנו את הכסף כדי שנוכל להשתחרר מהחוב לריט 1. נכון להיום אנחנו לא חייבים להם אגורה".

אז מה נשאר פתוח מולם?
"יש רצון שלהם להגיע לשותפות בנכס של ישפרו במודיעין. הם הבינו שאין להם את הזכות החוקית לעשות את זה, התיק הופנה לגישור ואני מקווה שזה ייפתר".

ישפרו, עולה מהתשקיף, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2023 עם הכנסות של כ־80 מיליון שקל מהשכרת מבנים, עלייה של 2.5% בתוך שנה. הודות לזינוק בשיערוך המבנים באותה תקופה, הרווח הנקי שולש ל־81 מיליון שקל. תנופורט סיימה את אותה התקופה עם סך הכנסות של כ־60 מיליון שקל, עלייה של 17%. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 18.2 מיליון שקל, מול הפסד של 19 מיליון שקל בתקופה מקבילה, גם כאן בעיקר הודות לעלייה בשווי ההוגן של נכסים.

"כששוק ההון קצת יתעורר, נבחן הנפקה"

מה התוכניות שלכם קדימה?
"השוק מאוד מעריך את אפקט הגודל של ישפרו ותנופורט, לכן אני מאמין ששתי החברות ימוזגו. אנחנו בוחנים תהליך כזה. קמה פה חברה עוצמתית ואדירה והכול ב־100% בעלות של שנינו".

תרצו להנפיק את מניות הקבוצה שלכם?
"השוק צמא לזה. כשהיינו ברוד־שואו לגיוס האג"ח של ישפרו, הבנו שבעוד שבבורסה יש מכפיל הון של 0.8-0.85 בחברות נדל"ן מניב דומות, אנחנו קיבלנו הצעות להנפיק 20% לגוף מוסדי לפי מכפיל של 1.35 על ההון (שווי של מיליארד שקל לקבוצה הממוזגת, ח' ש'), אבל לא רצינו בשלב הזה. כששוק ההון קצת יתעורר, נבחן את זה".

בהנפקת האג"ח של ישפרו השתתפו גופים בולטים כמו כלל, מור, הפניקס וילין לפידות. איך הקשר שלכם עם המשקיעים המוסדיים?
"השוק מעריך אותנו זו שנה שביעית. כל מה שאמרתי למוסדיים שאעשה בתנופורט ובהמשך גם בישפרו - עשיתי. בסופו של דבר כולם רוצים להשביח נכסים, רק שאת השטרות צריך גם לפרוע". 

מחברת ריט 1 נמסר בהקשר זה כי "ההסכם עם ישפרו ברור מאוד, האופציה לרכישת המרכז המסחרי במודיעין מומשה כדין, ובכוונתנו לעמוד על כך שזכויותינו יישמרו עד תום". 

עוד כתבות

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם