גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

באאוטבריין קוראים למפרסמים: "העבירו תקציבי פרסום לאתרים ישראלים"

בעקבות הירידה בהיקפי הפרסום באתרי החדשות יוצאת פלטפורמת ההמלצות הגלובלית ביוזמה לחיזוקם ● לירון אברהם, מנהל בכיר בחברה: "השאיפה היא ש-2024 תהיה שנת הפרסום כחול־לבן"

לירון אברהם, מנהל אזור EEMEA באאוטבריין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
לירון אברהם, מנהל אזור EEMEA באאוטבריין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

 

מאז פרוץ המלחמה נרשמה ירידה משמעותית בהכנסות הפרסום של אתרי אינטרנט ישראלים רבים, בעקבות עצירת וצמצום קמפיינים פרסומיים. כעת יוצאים באאוטבריין, פלטפורמת ההמלצות הבינלאומית שעובדת עם אתרי תוכן מהגדולים בעולם, בקריאה למפרסמים.

ישראל מתגייסת | אורקל ממשיכה לתרום לישראל ומחלקת לחיילי צה"ל ציוד מתקדם
ישראל מתגייסת | כך הוציא רובוט קליע מגופו של חייל שנפצע בעזה
ישראל מתגייסת | בר המצווה הלא שגרתית שחגג נכדו של המיליארדר ג'וזף ספרא

לדברי מנהל אזור EEMEA בחברה, לירון אברהם, שגם מוביל את פעילות החברה בישראל בעשור האחרון, "כחלק מהערבות ההדדית כחול לבן, אנו קוראים לחברות הגדולות במשק לעשות התאמות בתקציבי רכש המדיה של הקמפיינים המקומיים, ולהרחיב פרסום ישיר באתרים ישראלים, על מנת לחזק אותם ואת הכלכלה.

"המשך הלחימה יציב אתגרים כלכליים משמעותיים לרוב גופי התוכן בישראל, והם צריכים את הדחיפה הזו הרבה יותר מענקיות בינלאומיות. עשרות אלפי דולרים לא מזיזים לחברות הגדולות בעולם, אבל יכולים להיות צינור חמצן שישאיר אתר ישראלי בחיים או ימנע סבב פיטורים/חל"ת".

לדברי אברהם, "לאאוטבריין יש גישה ליותר מ-1.3 מיליארד איש בחודש ברחבי העולם, ויכולות טרגטינג גבוהות. אנחנו יכולים להגיע לאזור ספציפי בארה"ב שבו הסנטימנט לא אידיאלי, ולטרגט שם תוכן בהתאם. לכן, מאז מה-7 באוקטובר עיקר העיסוק שלנו היה בהסברה, למשל באמצעות קמפיינים עם כל חמ"ל אפשרי, במטרה לשפר את התדמית של ישראל.

"עכשיו האתגר הוא כלכלי, ומכאן נובעת הקריאה שלנו למפרסמים. קראו לציבור לקנות כחול לבן, אנחנו רוצים שכך יהיה גם בפרסום, ואני מקווה שעוד גופים יצטרפו למיזם. בשאיפה, 2024 תהיה שנת הפרסום כחול-לבן, ויועברו יותר תקציבים לאינטרנט הפתוח, קרי האתרים הישראלים, על חשבון הגנים הסגורים של הרשתות החברתיות".

אסטרטגיות פרסום מבוססות על חקר שוק. למה למפרסמים להסיט תקציבים?
"קודם כל, בימי מלחמה הגולש מעדיף לצרוך תוכן אצל מקורות מידע מהימנים. יש היום המון דיסאינפורמציה ופייק ניוז ברשתות החברתיות, ולכן האמון באתרי החדשות עולה, ורואים עלייה דרמטית בכניסות אליהם. אפשר לקבל שם תוצאות מעולות. זה שיקול ערכי עם הלימה ליעדים העסקיים, זה לא שעושים טובה".

אתם מרוויחים מכך שיפרסמו באינטרנט הפתוח.
"אאוטבריין היא חברה גלובלית, וישראל מהווה אחוז קטן חד ספרתי מסך הפעילות שלה. אנחנו חזקים ונסתדר, אבל כמו בכל מצב רעוע, גם עכשיו השמנים מרזים והרזים מתים. אנחנו לוקחים על עצמנו לעזור לאתרים לחזור לעמוד על הרגליים".

"השוק יודע להתאושש"

אאוטבריין הוקמה ב-2006 על ידי ירון גלאי ואורי להב, הונפקה בנאסד"ק ב-2021 ופועלת בעשרות מדינות ברחבי העולם. בישראל מעסיקה החברה כ-400 עובדים במטה בנתניה, שהוא המשרד הגדול ביותר שלה.

מה הצפי שלכם ל-2024?
"ראינו שהשוק המקומי יודע להתאושש מהר. נובמבר היה טוב מאוקטובר, דצמבר מנובמבר וכן הלאה. אנחנו רואים יותר מפרסמים עושים קמפיינים שהם גם מודעות, גם ביצועים וגם מעורבות גולשים, ולא מעט מהם הבינו שאפשר לעשות קמפיינים של מיתוג גם בדיגיטל.

"בהסתכלות על 2024, נצא קצת מהמטבע של 'כמה ראו אותי' לכיוון של 'כמה אנשים באמת שמו לב והתעמקו במסר שלי', כי דווקא בתקופה כזו צריך לוודא שכל שקל שאנחנו שמים ממצה את הפוטנציאל. לא ימכרו יותר שק של צפיות, אלא יתייחסו יותר לחוויית המשתמש כדי שהמסר הפרסומי יקבל את מלוא תשומת הלב".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

היום שאחרי

חברת ספאץ מדיקל, המציעה פתרון להשמנת יתר, הקימה בשיתוף פעולה עם עמותת "תן גב" קרן סיוע כלכלית תחת השם "היום שאחרי". מטרת הקרן היא להעניק סיוע כלכלי למשפחות נזקקות בארבע קטגוריות: שכר דירה, שכר לימוד, מחשבים וטאבלטים לאוכלוסיות מתקשות, וצרכים בסיסיים כמו מקררים, תנורים מכונות כביסה ומיטות.

הקרן הוקמה בדצמבר, ואמורה לפעול למשך ארבעה חודשים. עמותת "תן גב" מסייעת באספקת מוצרים ושירותים חיוניים למשפחות הנתמכות על ידי שירותי הרווחה בישראל. העמותה עובדת בצמוד למחלקות לשירותים חברתיים בדימונה, אופקים, שדרות ואשקלון, ומקבלת פניות ישירות מעובדים סוציאליים בשטח. כעת, אוספת העמותה התרומה בעבור הקרן.

לתרומה: https://t.ly/4eNOO

מיקרוסופט ומתחשבים

חברת מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, בשיתוף מיזם "מתחשבים", תרמה מאה מחשבי Surface לסטודנטים במכללה האקדמית ספיר. בצל המלחמה, שנת הלימודים הנוכחית נפתחה באופן מקוון, מאחר שהמכללה נמצאת כ-4 ק"מ מגבול עזה.

לדברי פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה, "הסטודנטים מפוזרים ברחבי הארץ, והלימודים נערכים בצורה מקוונת. רבים מהסטודנטים שלנו מתקשים לרכוש מחשב לצרכי הלמידה מרחוק. שיתוף הפעולה עם חברת מייקרוסופט ועם מיזם מתחשבים מסייעים לנו להתמודד עם האתגר הקשה הזה".

התרומה היא חלק ממיזם מתחשבים מבית עמותת 2B-Friendly, שבשגרה פועל לצמצום הפער הדיגיטלי באמצעות שדרוג מחשבים. מתחילת פעילותו חילק המיזם כ-25 אלף מחשבים משודרגים, ומאז תחילת המלחמה חולקו כ-6,000 מחשבים לתושבי העוטף, הדרום והצפון.

מכון סאמיט

לכבוד ט"ו בשבט, צעירים מתמודדי נפש במפעל השיקומי "יציר כפיים" של עמותת מכון סאמיט, מובילים יוזמת הנצחה לזכר הנופלים במלחמת חרבות ברזל. כחלק מהפרויקט נארזו במפעל ערכות הכוללות זרעי תבלין לשתילה, צנצנת עם אדמה, דף הוראות שתילה והסבר על הפרויקט בתוך שקית נייר ממותגת. עלות הערכה 20 שקל.

מפעל יציר כפיים, הממוקם בירושלים, מכשיר מתמודדים צעירים שחוו משבר נפשי להרגלי עבודה, תוך ליווי צמוד ומתמשך.

לרכישת הערכה: ווטסאפ - 052-5499952

אתר יציר כפיים: https://www.yetzirkapayim.com

ארגון נשות הדסה

ראשי "נשות הדסה", ארגון הנשים היהודי הגדול ביותר בארה"ב, הגיעו לארץ על מנת להגיש עצומה למשרדי הצלב האדום בתל אביב, ובה דרישה מהארגון לבקר את החטופים הישראלים שמוחזקים בעזה, ולדאוג לשלומם. בנוסף, חותמי העצומה מביעים זעזוע מכישלונותיו של הצלב האדום במילוי חובותיו ההומניטריים כלפי החטופים.

קרול אן שוורץ, רודה סמולו וסוזי פת מארגון נשות הדסה / צילום: אבי אוחיון

על העצומה חתמו כ-5,000 חברות הארגון, עמיתים ותומכים, והיא הוגשה על ידי נשיאת הארגון העולמי, קרול אן שוורץ, הנשיאה היוצאת רודה סמולו, ומנכ"לית משרדי הדסה בישראל סוזי פת בנבנישתי.

העצומה מגיעה בהמשך למכתב חריף שהוציאו ראשי ארגון נשות הדסה למנכ"לית הצלב האדום בחודש שעבר, ובו דרישה מהצלב האדום למלא את התפקיד שלשמו הוקם ,ולדאוג לחטופים הישראלים, לפני שיהיה מאוחר מדי.

עוד כתבות

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים