השבוע הראשון של ינואר, המאופיין לרוב בירידות במחזורי הקניות אחרי חודשיים של ימי קניות ומבצעי סוף השנה, נראה קצת אחרת בשנת 2024. כך עולה ממדד הפניקס גמא, הבוחן מדי שבוע את מחזור הקניות, מספר הקניות וגובה הקניות הממוצע בשבעה ענפים.
● בלי לקחת ברצינות, ובלי סאבטקסט: הסגנון הייחודי של פרסומות בטיקטוק
● הבלעדיות בשמיים נגמרה, לאיפה הישראלים יבחרו לטוס?
אמנם בחלק מהסקטורים נרשמו ירידות מול ספטמבר, אך בהשוואה לשבוע הראשון של שנת 2023 מדובר בעלייה מרשימה. הענפים שבלטו בכיוון זה הם המחשבים והסלולר עם עלייה של 27% במחזור הקניות, מוצרי חשמל עם 17.5%, אופטיקה עם עלייה של 10% במחזור, ואופנה עם 9.5%.
הסיבה למגמה זו היא שחלק מהעסקים המשיכו השנה את מבצעי סוף השנה גם לתוך השבוע הראשון שלה, כולל פרסומים מטורגטים ברשתות, וזאת כדי לחפות על התקופה המאתגרת של הרבעון האחרון.
המגמה של קניות כחול לבן ברקע המלחמה נמשכת, יחד עם הבעיות בשילוחים בעקבות איומי החות'ים, והעובדה שהתיירות והטיסות בשפל. גם חיילי מילואים שמתחילים להשתחרר או לצאת לחופשות מהווים כוח קנייה שהיה חסר במשק מאז ה־7 באוקטובר.
ככלל, המדד מצביע על מגמה מעורבת בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי בשבוע שבין התאריכים 31.12.23-6.1.24. ההשוואה בכל הענפים נעשית הן מול השבוע הקודם, והן מול שבוע עסקים רגיל לפני המלחמה (בתחילת ספטמבר).
סקטור האופנה נחלש בצורה החדה ביותר, עם ירידה של 15% במחזורי הקניות בהשוואה לשבוע הקודם, אך מול ספטמבר מדובר בעלייה של 19%. סקטור התיירות רושם עליות של 29% בהשוואה לשבוע הקודם, אך ירידה של 74% מול ספטמבר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.