השקעה של 500 מיליון שקל: המיזם החדש של מגדלי הים התיכון וכלל

מגדלי הים התיכון הודיעה הבוקר כי נחתמה על הסכם להקמת מיזם משותף בתחום בתי דיור מוגן עם חברת כלל ביטוח • היקף ההשקעה של כלל במיזם צפוי לעמוד על כ-300 מיליון שקל, והשותפות החדשה צפויה להקים פרויקטים עתידיים בהיקף של כ-3.3 מיליארד שקל

מגדלי הים התיכון בגני תקווה / צילום: יחצ
מגדלי הים התיכון בגני תקווה / צילום: יחצ

מגדלי הים התיכון, העוסקת בייזום והפעלה של בתי דיור מוגן. מדווחת הבוקר (ג') כי חתמה על הסכם להקמת מיזם המשותף בתחום בתי דיור מוגן עם גופים מקבוצת כלל ביטוח.

הבלעדיות בשמיים נגמרה, לאיפה הישראלים יבחרו לטוס? 
לאחר שלוש שנים וחצי: טבע חזרה להיות החברה הגדולה בבורסת ת"א 

היקף ההשקעה הכולל במיזם המשותף יעמוד על סך של 500 מיליון שקל. מתוכם כ-300 מיליון שקל השקעה של כלל ו-200 מיליון שקל השקעה של מגדלי הים התיכון. במקביל צוין כי מגדלי הים התיכון תחזיק ב-51% בזכויות ובהון השותפויות וכלל תחזיק בכ-49% לצד זאת החברה מדגישה כי מנגנון חלוקת הרווחים יבוסס על ביצועים ותשואות בפועל, אשר על פיו תוכל החברה להיות זכאית לחלוקות מהשותפות ביחס של 60% למגדלי הים התיכון ו-40% לכלל. השותפות החדשה צפויה להקים פרויקטים עתידיים בהיקף של כ-3.3 מיליארד שקל.

מטעם מגדלי הים התיכון נמסר כי: "מטרת המיזם המשותף להאיץ את תוכניותיה של החברה להגדיל משמעותית את מספר יחידות הדיור שתהיה בבעלות הרשת במהלך השנים הקרובות וזאת מעבר לכ-2,700 יח"ד מוגן קיימות ו/או אשר נמצאות בשלבי הקמה כיום ברשת מגדלי הים התיכון, וזאת כנדבך נוסף ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה לביסוס מעמדה כרשת הדיור המוגן המובילה בישראל".

במקביל, ברק בנסקי, משנה למנכ"ל, מנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, התייחס למיזם המשותף וציין כי: "ענף הדיור המוגן נהנה ממגמות שוק חיוביות התומכות בהמשך צמיחתו, ובעת הנוכחית, אנו ומגדלי הים התיכון מזהים הזדמנות בייזום בתי דיור מוגן חדשים או רכישת בתים קיימים, והשותפות קמה לשם כך. השקעה זו מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בשנה האחרונה, במטרה לנצל את מצב השוק הנוכחי להשקעות אסטרטגיות עם חברות מובילות בשוק המקומי." 

את מגדלי הים התיכון ייצגו עורכי הדין דודי כהן ועמרי אורן ממשרד ברנע ג'פה לנדה. את כלל ייצגו אברהמי וול ושרית פרלמוטר-שוגרמן ממשרד פישר בכר.