המשקיע הישראלי הוותיק בדאבוס: "המלחמה בעזה לא טובה לאף אחד"

יוסי ורדי, מחלוצי תעשיית הטק הישראלית, אמר במסגרת כנס של הפורום הכלכלי העולמי כי היה רוצה "לראות את המלחה מסתיימת" • ורדי גם הזהיר מפני אובדן הצביון הדמוקרטי של מדינת ישראל: "אם האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל לא יישמר, יהיו לכך השלכות רעות על תעשיית ההייטק, על הסכסוך ועל הכל"

יוסי ורדי / צילום: יח''צ
יוסי ורדי / צילום: יח''צ

"המלחמה הזאת לא טובה לאף אחד", אמר אתמול (ב') יוסי ורדי, כיום משקיע אנג'ל ותיק ומחלוצי תעשיית הטק הישראלית, במסגרת כנס של הפורום הכלכלי העולמי בעיר דאבוס שבשוויץ. עוד אמר ורדי שהיה רוצה "לראות את המלחמה מסתיימת".

הוא מנהל קרן בהיקף של 1.5 טריליון דולר, ויש לו בשורה רעה למשקיעים 
ישראל נערכת למשימה מסוכנת במיוחד בעזה, כך היא עושה את זה 

ורדי התייחס גם לממשלה בראשות נתניהו, ואמר כי חובת המדינה לשמור על צביונה ומוסדותיה הדמוקרטיים - אחרת כישרונות טכנולוגיים יעזבו אותה: "אם האופי הדמוקרטי של מדינת ישראל לא יישמר, יהיו לכך השלכות רעות". לדבריו, מצב זה ישפיע לרעה "על תעשיית ההייטק, על הסכסוך ועל הכל". 

עמדת מיעוט

ורדי, היום בן 81, היה ממקימי חברת טכם - מראשוני בתי התוכנה בישראל. יש לו גם עבר תעסוקתי בשירות הציבורי, כשבגיל 27 בלבד מונה למנכ"ל משרד הפיתוח. בהמשך כיהן גם כמנכ"ל משרד האנרגיה ויו"ר חברת הנפט הלאומית, כמו גם בתור מנהל רשות ההשקעות בצפון אמריקה.

בהמשך, הפך ורדי למשקיע אנג'ל, כשבין החברות שבהן השקיע ניתן למנות בין היתר את Similarweb. כמו כן, הוא היה המשקיע הראשון בחברת מיראביליס שהביאה לעולם את ה-ICQ, ובנו, אריק ורדי, היה בין המייסדים שלה. בין היתר כיהן גם בדירקטוריונים של חברות סאיטקס, מעריב, עלית ובזק.

עמדתו של ורדי נתפסת כעמדת מיעוט, כך לפי בלומברג, כשלראייה הם מציינים כי במסגרת סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך בשלהי דצמבר האחרון, שני שליש מהנשאלים אמרו כי מדינת ישראל אינה צריכה להסכים לדרישות ארה"ב להפחית את עוצמת הלחימה בעזה, ואת ההפצצות בפרט.