בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית אלפאבית בשיא כל הזמנים

הנאסד"ק עלה ב-0.3% • טסלה פיספסה את התחזיות • מיקרוסופט נסחרה סביב שווי שוק של 3 טריליון דולר • נטפליקס זינקה ב-10% • מטא וברקשייר האת'ווי נסחרות בשיא • דופונט פירסמה אזהרת רווח • AT&T לא עמדה ברבעון הרביעי בציפיות האנליסטים • איביי תפטר 9% מעובדיה

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

00:24

בוול סטריט ננעל המסחר במגמה מעורבת,  מדד הנאסד"ק עלה ב-0.3%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.2% וה-S&P 500 עלה ב-0.1%. 

טסלה  פרסמה הלילה את התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2023: החברה דיווחה על הכנסות של 25.17 מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-25.6 מיליארד דולר. המניה יורדת במסחר המאוחר. 

לשנה כולה, דיווחה טסלה על רווח של 3.12 דולר למניה, 23% פחות מהשנה הקודמת, 2022 בה הרוויחה 4.07 דולר למניה. הרווח המתואם עמד על 16.6 מליארד דולר לפני מיסים והפחתות וירד ב-13% לעומת השנה הקודמת, 19.2 מיליארד דולר. 

22:05

העליות בוול סטריט מתמתנות כעת, מדד הנאסד"ק עולה ב-0.6%, הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הבסיס וה-S&P 500 עולה ב-0.4%. 

גם מניית אדוונס מיקרו דיוויס  מטפסת היום לאחר שבחברת המחקר NewStreet Research עדכנו את מחיר המטרה של החברה ל-215 דולר למניה והעלאת ההמלצה ל"קניה", מ"החזק".

מניות  ברקשייר האת'ווי  נסחרות כעת בשיא כל הזמנים. לחברה שתי מניות שנסחרות, BRK-A ו- BRK-B , השיא הקודם נקבע בספטמבר של שנה שעברה. החברה עצמה נסחרת ב-820 מיליארד דולר ווורן באפט מחזיק ב-15%.

רוב ההשקעות של החברה, כ-85% ממוקדות בעצם בשמונה חברות בלבד וחצי מתיק ההשקעות ממוקד בחברת אפל, בנוסף משקיעה החברה גם באמריקן אקספרס, בנק אוף אמריקה וקוקה קולה. באפט מאמין גם בחברות האנרגיה ויש לו אחזקות בשברון ובאוקסידנטל פטרוליום.

בנוסף, ברשימה נמצאות גם כמה מניות אנרגיה, ביניהן שברון  ואוקסידנטל פטרוליום .

21:13

בוול סטריט נמשכות העליות. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.3%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים ב-0.9% וב-0.8% בהתאמה.

בין מניות הטכנולוגיה הגדולות בולטות מטא פלטפורמס (פייסבוק) , אנבידיה , מיקרוסופט  ואלפאבית (גוגל) 

יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס  היכתה ברבעון הרביעי את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח אך איכזבה בשורת המכירות. מה גם שהחברה צופה שהרבעון הבא יהיה חלש מהצפוי.

החברה הרוויחה 1.49 דולר למניה והמכירות עמדו אל 4.08 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה 1.47 דולר למניה ומכירות של 4.12 מילארד דולר. בסיכום שנתי המכירות ירדו ב-13% לעומת השנה שעברה והרווח ירד ב-30%. הירידה במכירות נבעה מהחולשה בשוק הרכב ובשוק התעשייתי.

19:59

העליות בוול סטריט מתחזקות כעת. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.3%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים ב-0.4% וב-0.8% בהתאמה.

מניית אלפאבית (גוגל)  בדרך לשבור את שיא כל הזמנים (מחיר סגירה) בפעם הראשונה מאז נובמבר 2021. מניית החברה נסחרת כעת ב-150.9 דולר למניה מעל מחיר הסגירה לפני יותר משנתיים, 148.84 דולר למניה. שווי השוק של החברה עומד כעת על כ-1.9 טריליון דולר.

מניות נוספות שבולטות כעת במסחר: איביי , עליבאבא גרופ , טקסס אינסטרומנטס  וסאפ 

בשוק החוב, נרשמת כעת עלייה בתשואת איגרת החוב לעשר שנים, 4.14%, תשואת האיגרת לחמש שנים  נסחרת  ללא שינוי. 

18:54

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.1%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים ב-0.35% וב-0.7% בהתאמה.

דופונט  פירסמה אזהרת רווח - החברה צופה שרווחי הרבעון הראשון יהיה 2.8 מיליארד דולר, האנליסטים מצפים לרווח של 3 מיליארד, לפי FactSet הרווח המתואם יעמוד על 65 סנט לעומת הצפי שעמד על 88 סנט.

לפי מנכ"ל החברה, אד ברין, הסיבה היא ירידה בביקוש בסין ומלאי עודף שנצבר במחסני החברה. "לגבי השנה כולה", אמר ברין, "אנחנו מצפים לצמיחה הן במכירות והן ברווח".

דופונט היא חברת אגרוכימיה שהוקמה בשנת 1802. ב-2017 התמזגה החברה עם חברת הכימיקלים דאו, ולאחר שנה וחצי בוצעה השבחת ערך והחברה הממוזגת פוצלה לשלוש חברות שונות: דאו כימיקלים, קורטבה ודופונט.

18:32

הבורסות באירופה ננעלו הערב בעליות שערים. הדאקס הגרמני עלה ב-1.6%, הקאק הצרפתי והפוטסי הבריטי הוסיפו 1% ו-0.6% בהתאמה. 

ענקית הקמעונאות המקוונת איביי  הודיעה על שתפטר כ-1000 עובדים שהם כ-9% מסך העובדים שלה. מנכ"ל החברה ג'יימי לנון אמר בהודעה לעובדים שהחברה אף תקטין את מספר עובדי הקבלן.

הודעת הפיטורים עצמה תימסר לעובדים דרך הזום, אמר לנון, "אנחנו צריכים להתארגן טוב יותר ולארגן את הצוותים שלנו, להיות יותר יעילים ויותר מהירים ולקחת החלטות מהירות יותר. אלו שינויים קשים אבל הכרחיים".

17:42

מיקרוסופט  שהפכה לפני כשבוע לחברה הגדולה ביותר בעולם בשווי שוק כשעקפה את אפל , נסחרת כעת בשווי שוק של מעל 3 טריליון דולר, והיא החברה השנייה בהיסטוריה, אחרי אפל שהגיעה לשווי שוק כזה. אפל הגיעה לרף הזה בשנה שעברה ואחזה בו מעט זמן. 

17:16

הבנק המרכזי של קנדה החליט להותיר את הריבית ללא שינוי, 5%. בהצהרה שעקבה את הודעת הריבית נאמר שהבנק המרכזי הקנדי עדיין מודאג מהסיכונים הכרוכים באינפלציה היציבה. 

בארה"ב מדד מנהלי הרכש של סקטור היצור הפתיעה בעליה ל-50.3 לעומת 47.9 בחודש הקודם. מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים טיפס אף הוא ל-52.9 (מ-51.4)

16:58

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.7%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים ב-0.2% וב-0.5% בהתאמה.

מניית מטא  נסחרת בשעה זו בשיא כל הזמן ובשער של 391 דולר למניה, שווי השוק של החברה עומד על טריליון דולר. 

AT&T  דיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי ולא עמדה בציפיות האנליסטים למרות שההכנסות לא היתה אכזבה והחברה אף הוסיפה יותר לקוחות מאשר ציפתה. הרווח למניה עמד על 54 סנט למניה לעומת צפי של 56 סנט למניה ופחות מ-61 סנט למניה שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות הרבעון הרביעי עמדו על 32 מיליארד דולר לעומת צפי של 31.5 מיליארד ואף יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, 31.3 מיליארד.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.9%, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים ב-0.3% וב-0.6% בהתאמה.

לאחר הדוחות הטובים שפרסמה אתמול נטפליקס , שב וממליץ הבוקר בנק אוף אמריקה על המניה. "אנחנו חוזרים על ההמלצה שלנו ואף מעלים את מחיר המטרה ל-650 דולר למניה (מ-585)".

נטפליקס דיווחה על רבעון חזק במיוחד כולל תוספת מנויים מרשימה של 13 מיליון, ב-50% יותר מהצפי שעמד על 8.8 מיליון. "לנטפליקס יש עתה מספר מנועי צמיחה מבטיחים, החברה מצליחה במלחמתה נגד שיתוף המנויים, העלאת מחירים אפשרית לפרסום והחוזה החדש שחתמה עם UKO לשידורי תחרויות ההאבקות הפופולרית, RAW".

העסקה בשווי של 5 מיליארד דולר נחתמה לעשר שנים, "אנחנו חושבים שיש במהלך הזה הגיון אסטרטגי שיאפשר לחברה להגיע לבסיס לקוחות חדש בתחום הספורט הבידורי".

15:01

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים לפי שעה במגמה חיובית. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה דומה.

במסגרת עונת הדוחות בוול סטריט, הערב טסלה , ו-IBM  צפויות לפרסם את תוצאותיהן הכספיות לרבעון האחרון של שנת 2023.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 79.6 דולרים.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות בשעה זו בירידות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 4.11% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.32%.

13:40

המגמה החיובית באירופה נמשכת. הפוטסי הבריטי עולה ב-0.4%, הדאקס קופץ ב-1.1% והקאק הצרפתי מטפס ב-0.8%.

מניות חברת הטכנולוגיה הגרמנית סימנס אנרג'י  מזנקת בחדות לאחר שהציגה דוחות רבעוניים חזקים. 

גם חברת התוכנה הגרמנית SAP  מזנקת לאחר שהציגה דוחות רבעוניים חזקים וציינה כי היא עובדת על ארגון מחדש של 8,000 משרות בתחום הבינה המלאכותית בחברה. 

גם החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניית נטפליקס מזנקת בכ-10% לאחר שהציגה דוחות רבעוניים חזקים אמש (ג') בסיום המסחר.

גם מניות טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט  מטא   ואמזון  נסחרות במגמה חיובית בטרום המסחר.

11:45

מאקרו אירופה: מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגוש האירו עלה בינואר ל-46.6 נקודות. הצפי המוקדם עמד על 44.8 נקודות. במקביל, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגרמניה עלה בחודש ינואר ל-45.4 נקודות (צפי- 43.7 נקודות). בבריטניה, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור עלה ל-47.3 נקודות (צםי- 46.7 נקודות).

10:29

פתיחה חיובית באירופה. הפוטסי הבריטי עולה ב-0.6%, הדאקס קופץ ב-1% והקאק הצרפתי מטפס ב-0.3%.

באסיה, המדדים המובילים ננעלו במגמה מעורבת. הניקיי ירד ב-0.8%, ההנג סנג זינק בכ-3.5% ובורסת שנגחאי עלתה ב-1.8%.

מאקרו סין: הבנק המרכזי במדינה הודיע על צמצום יחס הרזרבה של הבנקים ב-50 נקודות בסיס כחלק מצעדי המדיניות המוניטארית המרחיבה.

09:23

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי ירד ב-0.8%, ההנג סנג מזנק בכ-2% ובורסת שנגחאי מטפסת ב-1.6%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר במגמה חיובית.

אמש (ג'), המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%, מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו ב-0.5% וב-0.3% בהתאמה. 

טראמפ מלהיב את המשקיעים: המניה שזינקה ב־186% עקב נצחונו באיווה  

במסגרת עונת הדוחות לרבעון האחרון של 2023, נטפליקס פירסמה אמש (ג') את דוחותיה הרבעוניים .ההכנסות ברבעון שהסתיים בדצמבר עמדו על 8.8 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 2.11 דולר למניה, וזאת לעומת צפי האנליסטים ל-8.7 מיליארד דולר בהכנסות ו-2.22 דולר למניה. החברה הוסיפה ברבעון 13 מיליון מנויים חדשים, כ-50% יותר מהצפי שעמד על 8.7 מיליון. בסך הכל החברה מונה כעת 260 מיליון מנויים.

בסיכום שנתי הכנסות החברה עמדו על 33.7 מיליארד דולר ורווח נקי של 5.4 מיליארד דולר, הנתונים הכי גבוהים של החברה אי פעם. מניית החברה זינקה במסחר המאוחר ב-8.5%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות הבוקר. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.11%. בסקירה השבועית של בית ההשקעות סיגמא קלאריטי, עידן אזולאי, מנהל ההשקעות הראשי מסביר כי: "שוקי האג"ח מציעים אלטרנטיבה סולידית ראויה לאחר שהריביות בעולם עלו ובעקבותיהם (לעיתים לפניהם) עלו גם התשואות. אחד האפיקים המעניינים ביותר הוא האפיק הקונצרני בארה"ב, שהפך אטרקטיבי למשקיעים לא רק בזכות העלייה בתשואות, אלא גם בזכות התחזקות הדולר".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים קלות הבוקר לאחר שאמש ירדו בכ-1%. על רקע הירידות במחירי הנפט אמש (ג'), המשקיעים עוקבים אחר המתיחות הגיאופוליטית במספר אזורים והתקפות החות'ים בים האדום.

מחיר הביטקוין צלל בכ-5% במהלך יום שלישי ונסחר ברמה הנמוכה ביותר מזה חודשיים כאשר עמד על 38,953 דולר למטבע. הבוקר, מחיר הביטקוין יורד קלות.

בגזרת המאקרו, היום (ד'), צפויים להתפרסם מדד מנהלי הרכש בגוש האירו, בגרמניה, בבריטניה ובארה"ב. במקביל, אחה"צ תתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי בקנדה.

שני נתונים כלכליים השבוע יקבעו מתי תהיה הורדת הריבית הראשונה בארה"ב  

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים התייחס בסקירתו להחלטת הריבית ביפן שהתקיימה אמש (ג'): "על רקע ההתמתנות בקצב האינפלציה בחודשים האחרונים לצד רעידת האדמה ההרסנית בחר הבנק המרכזי היפני להשאיר כצפוי את הריבית ללא שינוי. הירידה בקצב האינפלציה לצד הפגיעה הפיזית של רעידת האדמה הרחיקו מאוד את המועד בו השווקים מצפים מהבנק המרכזי להתחיל ולסגת מהמדיניות המאוד מרחיבה. השינוי במקביל להתמתנות הציפיות להורדת ריבית בארה"ב תרמו להיחלשות היין היפני".