בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; סיטיגרופ עלתה ב-5%, בנק אוף אמריקה ב-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.8% • גוגל החמיצה את התחזיות להכנסות מפרסום • מיקרוסופט עקפה את תחזיות האנליסטים • ג'נרל מוטורס זינקה ב-9% • UPS תפטר 12 אלף עובדים • דוחות פייזר הפתיעו לטובה • המלצת קניה למניית ספוטיפיי

wall street / צילום: Shutterstock
wall street / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:30

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  פרסמה לפני דקות אחדות את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון השני לשנת 2024. מיקרוסופט דיווחה על הכנסות של 62 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 61.13 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, מיקרוסופט דיווחה על 2.93 דולר למניה, ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.78 דולר למניה. 

במקביל דיווחה גם אלפאבית (גוגל)  על ההכנסות של 86.31 מיליארד דולר לרבעון הרביעי של 2023, שיפור של כ-10 מיליארד דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 76.05 מיליארד דולר. בכך, עוקפת גוגל את ציפיות האנליסטים שחזו הכנסות של 85.33 מיליארד דולר. עם זאת, גוגל החמיצה את התחזיות להכנסות מפרסום, שעמדו על 65.5 מיליארד דולר - פחות מהתחזיות שעמדו על 65.8 מיליארד דולר. עדיין מדובר בגידול של 10% ביחס לנתון המקביל אשתקד. 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, מדד הנאסד"ק ירד ב-0.8%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.3% ומדד ה-S&P 500 הוסיף ב-0.2%. 

22:22

בהמתנה דרוכה לדוחות של מיקרוסופט  ואלפאבית (גוגל) , המסחר בוול סטריט מתנהל כעת  במגמה מעורבת, מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-0.7%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.3% ומדד ה-S&P 500 עולה ב-0.2%. 

נמשכת הסאגה סביב המיזוג בין ג'ט בלו איירווייס  וספיריט אירוסיסטמס הולדינגס . השתיים מערערות על החלטת בית המשפט שאסר על המיזוג ביניהן ומבקשות לשנות האת ההחלטה ואת הקביעה ש"המיזוג ייצור אפליית מחירים".

בשבוע שעבר, ג'ט בלו העלתה ספיקות לגבי המיזוג באמרה שיתכן ולא תוכל לעמוד בתנאים הדרושים בהסכם. לדברי החברה היא תמשיך לבדוק את האופציות שלה ועד שלא יפוג ההסכם היא תמשיך ותעמוד בהתחייבויותיה הנובעות מההסכם. בתגובה, דיווחה ספיריט שלא קיים בסיס לביטול הסכם המיזוג .

21:21

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת  במגמה מעורבת, מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-0.8%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.3% ומדד ה-S&P 500 עולה ב-0.2%. 

סיטיגרופ  מזנקת לאחר המלצה ממורגן סטנלי, האחרונה עידכנה את דירוג החברה ל"משקל יתר" מ"משקל חסר", בנק אוף אמריקה  קיבל המלצה דומה. 

 ספוטיפיי טכנולוג'י קיבלה המלצת קניה מ-UBS, אנליסטית החברה בתיה לוי ציינה בעיקר את העלייה בשולי הרווח של החברה. לוי עדכנה את  דירוג החברה מ"נטורל" ל"קניה" ומחיר מטרה של 274 דולר לעומת 175 דולר בהמלצתה הקודמת, כ-25% מעל מחיר המניה כעת. 

"לדעתנו, יוזמות ההתיעלות של החברה נושאות פרי ומשכנעות אותנו שהחברה תגדיל את שולי הרווח ולכן את הרווח עצמו בשנים הבאות", אמרה. 

מספר המשרות הפתוחות צמח בדצמבר באופן מפתיע מעל הצפי ולרמתו הגבוהה ביותר מזה שלושה חודשים ועמד על 9 מיליון, וזאת לעומת 8.9 מיליון בחודש הקודם. כך לפי הסטטיסטיקה של משרד העבודה. 

19:37

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת  במגמה מעורבת, מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-0.8%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.1% ומדד ה-S&P 500 עולה ב-0.2%. 

אפל  יורדת במסחר לאחר שמינג-צ'י קו, אנליסט ב-TF International Securities פרסם דוח שאומר שמכירות האייפונים ירדו ב-15% בשנת 2024. אפל תדווח על תוצאות הרבעון הרביעי ביום חמישי.

קו טוען שירידת המכירות בסין והופעתם של טלפונים חכמים מצוידים ביכולות AI וטלפונים מתקפלים יעיבו על מכירות החברה. "המשלוחים של אפל לסין ירדו ב-30%-40% (בחישוב שנתי) בשבועות האחרונים, והטרנד הזה צפוי להמשך". 

בתחילת החודש שלושה בתי השקעות, ברקליס, פייפר סנדלר ורדברן אטלנטיק הורידו את דירוג ההמלצה שלהם על החברה תוך דאגה למכירות בסין, בנק אוף אמריקה לעומתם נתן לחברה המלצה חיובית.

18:36

הבורסות באירופה ננעלו לפני דקות אחדות בעליות שערים. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-0.2% ומדדי הקאק הצרפתי והפוטסי הבריטי הוסיפו 0.5% ו-0.4% לערכם. 

בוול סטריט נמשכת המגמה השלילית, מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-0.4% והמדדים הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P 500 נסחרים בירידות מזעריות. 

פייזר  הפתיעה בדוח הרבעוני עם הכנסות של 14.25 מיליארד דולר מעט מעל הצפי אך ירידה של 40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח עמד על 10 סנט למניה לעומת הצפי להפסד של 18 סנט למניה. הכנסות החברה על תרופות הקורונה השונות הגיעו ל-12.5 מיליארד דולר ב-2023, לפי תחזית החברה אמנם, אבל ב-78% פחות משנת 2022.

החברה הודיעה לאחרונה על קיצוץ תקציבי של 4 מיליון דולר וארגון פנימי מחודש, בעזרתו מקווה החברה להגדיל את ההכנסות מטיפולי הסרטן, וזאת גם בעזרת רכישת יצרנית התרופות Seagen .הוצאות המחקר ופיתוח של החברה עמדו על 2.8 מיליארד דולר, ב-22% פחות מהשנה הקודמת.

יצרנית התרופות אישררה את תחזיתה ל-2024 וצופה הכנסות של 58-62 מיליארד דולר, 8 מיליארד מתוכם ממוצרי הקוביד-19 ו-3.1 מיליארד ממוצרי Seagen.

16:58

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בירידות שערים. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.2%, מדד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P 500 נפתחו בירידות מזעריות. 

UPS  פירסמה לפני שעה קלה כי תפטר 12 אלף עובדים. מוקדם יותר היום פרסמה החברה דוחות כספיים מאכזבים. לדבריה בגלל ירידה בנפח המשלוחים הן בארה"ב והן בכל העולם. הפיטורים יחסכו לחברה כמיליארד דולר בשנה.

החברה צופה שהכנסותיה ב-2024 יעמדו על 92-94.5 מיליארד דולר.

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.2%, מדד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P 500 נפתחו בירידות מזעריות. 

מניית ג'נרל מוטורס מזנקת לאחר שהיכתה ברבעון הרביעי את ציפיות האנליסטים, הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. 

ברבעון שהסתיים בדצמבר, דיווחה החברה על הכנסות של 42.98 מיליארד דולר לעומת הערכות בלומברג שעמדו על 39.53 מיליארד, למרות זאת פחות מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, 43.1 מיליארד.

בשורה התחתונה, הרוויחה החברה 1.24 דולר למניה לעומת צפי של 1.16 דולר למניה, עלייה של 53% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. לשנה כולה, ריווחי החברה עמדו על 12.4 מיליארד דולר לעומת צפי של 11.7 מיליארד.

15:43

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים ירידות של כ-0.2% בכל המדדים המובילים. 

בנק אוף אמריקה לקראת החלטת הפד מחר: "נראה כי ה-FOMC מרוצה מהמצב הכללי של הכלכלה ומההתקדמות בהפחתת האינפלציה. אנו ממשיכים לצפות להורדת הריבית הראשונה במרץ, אם כי איננו מצפים לאות חזק בינואר. הפד צריך לקנות זמן כדי לראות יותר נתונים".

"אנו סבורים", אומרים בבנק, "שהפד לא ידבר או יזהיר לגבי העלאות ריבית ותחת זאת ינקוט בטון נייטרלי יותר. שוקי הריבית יעקבו בדריכות אחרי דברים שיצאו מועדת השוק הפתוח לגבי נתיב המדיניות המוניטרית כמו גם על מאזן הבנק".

"סביר להניח ששוקי הפורקס יתמחרו בהתאם את רמזי הפדרל ריזרב בהינתן שהשווקים מצפים להורדת ריבית במרץ".

14:56

מניית חברת המשלוחים UPS  צוללת ביותר בטרום מסחר אחרי שהחברה שוב פספסה את הצפי בשורה העליונה בתוצאותיה הכספיות של הרבעון האחרון לשנה. החברה הציגה ירידה של 8% בהכנסות לסכום של 24.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, כשתחזיות האנליסטים עמדו על 25.5 מיליאר דולר. בשורת הרווח החברה דווקא עמדה בתחזית עם רווח של 2.47 דולר למניה, לעומת צפי ל-2.46. עם זאת, התחזית שלה קדימה עדיין חלשה. החברה צופה הכנסות של 92-94.5 מיליארד דולר בשנה הקרובה ורווחיות תפעולית של 10.3% (אמצע טווח), כאשר האנליסטים ציפו להכנסות של 95.5 מיליארד דולר. גם מניית המתחרה פדקס יורדת בטרום בעקבות תוצאות המתחרה.

גם ענקית התרופות פייזר  פרסמה דוחות מעורבים לרבעון הרביעי. החברה רשמה רווח מפתיע של 10 סנט למניה, מעל התחזיות להפסד של 22 סנט למניה. עם זאת, בשורה העליונה החברה דיווחה על הכנסות של 14.25 מיליארד דולר, כשהתחזיות עמדו על 14.43 מיליארד דולר. פייזר חזרה על התחזית שלה לשנה הקרובה להכנסות של 58.5 עד 61.5 מיליארד דולר, אמצע הטווח (60 מיליארד דולר), מתחת התחזיות ל-60.5 מיליארד דולר.

12:47

המגמה החיובית באירופה נמשכת.

מאקרו אירופה: בגוש האירו פורסמו בצהרי היום נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי של 2023. התמ"ג נקבע על 0% בקצב רבעוני, לעומת צמיחה שלילית שנרשמה ברבעון הקודם (0.1%-). בגרמניה, התמ"ג הרבעוני נקבע על 0.3%- בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת. 

במסחר המוקדם בוול סטריט, מניות טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט  מטא  ואלפלאבית  רושמות עליות שערים. מנגד, מניית אפל  רושמת ירידות שערים.

הלילה ידווחו בוול סטריט ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט ואלפאבית את תוצאותיהן הכספיות לרבעון האחרון של 2023. האנליסטים צופים כי מיקרוסופט תדווח על רווח מתואם למניה של 2.78 דולר על הכנסות של 61.1 מיליארד דולר. כזכור, מיקרוסופט חצתה בימים האחרונים את השווי של 3 טריליון דולר והפכה לחברה השניה בהיסטוריה (אחרי אפל) שעשתה זאת, הודות לפעילותה בתחום הבינה המלאכותית.

במקביל, מיקרוסופט כבר מתייעלת וכי צפויה לפטר כ-1,900 עובדים בחטיבת הגיימינג שלה, קיצוצים שמייצגים כ-8% מכלל החטיבה. רוב הפיטורים אמורים להתרחש בחברת Activision Blizzard.

אלפאבית, צפויה לדווח על רווח של 1.59 דולר למניה על הכנסות של 85.3 מיליארד דולר. ענקית הטק נמצאת במומנטום חיובי כאשר מאז פברואר הקודם המניה עלתה ביותר מ-70%, נישאת על גבי תחום הבינה המלאכתותית וצפי לשיפור בשוק הפרסום הדיגיטלי.

11:33

מניית יצרנית הרכב הצרפתית רנו  עולה בבורסה בצרפת אחרי שהחברה החליטה לבטל את פיצול (ספין אוף) חטיבת הרכבים החשמליים שלה ואת התוכנית להנפיק אותה בנפרד. בעבר העריך מנכ"ל החברה את השווי שלה ב-10.8 מיליארד דולר וציין כי היא צפויה להתחרות בטסלה והיצרניות הסיניות.

מניית חברת המיחשוב, ה-IT והביג דאטה סופר מיקרו קמפיוטר  מזנקת ב-10.5% בטרום המסחר בוול סטריט בעקבות תחזית מכירות טובה לשנה הקרובה, הודות לעלייה בביקושים בהובלת הבינה המלאכותית. החברה צופה הכנסות של 14.7 מיליארד דולר בשנת הכספים 2024. גם המכירות שלה ברבעון הראשון של שנת הכספים הסתכמו ב-3.66 מיליארד דולר, לעומת 2.1 מיליארד אשתקד. הרווח למניה עלה ל-5.1 דולר לעומת רווח מתואם למניה של 2.75 דולר ברבעון המקביל.

10:16

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו במגמה מעורבת. הקאק הצרפתי עולה ב-0.2% ונסחר בשיא כל הזמנים, הפוטסי הבריטי מטפס ב-0.1%. מנגד, הדאקס הגרמני משיל מערכו 0.1%.

מאקרו אירופה: האינפלציה בספרד עלתה לשיעור של 3.5% בחודש דצמבר בקצב שנתי. הצפי המוקדם עמד על 3.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת.

08:09

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי עולה ב-0.2%, ההנג סנג צולל ב-2.2%, בורסת שנגחאי מאבדת מערכה כ-1% ומדד הקוספי מטפס ב-0.3%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה חיובית. הנאסד"ק קפץ ב-1.1%. הדאו ג'ונס טיפס ב-0.6% וה-S&P 500 עלה ב-0.8%.

שיחת המשקיעים כונתה "תאונת רכבת": טסלה לא עומדת בקצב של שבע המופלאות

אמזון  ריכזה עניין אמש במסחר לאחר שהודיעה כי העסקה לרכישת חברת איי רובוט לא תצא לפועל לאחר שדווח כי האיחוד האירופאי ככל הנראה לא צפוי לאשר את העסקה בין שתי החברות. במקביל, איי רובוט הודיעה על פיטורם של כ-31% מעובדיה (350 עובדים) וכי היו"ר והמנכ"ל שלה, קולין אנגל, יפרוש מתפקידו באופן מיידי. מניית איי רובוט ירדה בכ-18% בעקבות הדיווח אך אמזון לא רשמה תנועות חדות מדי.

הערב, בסיום המסחר בוול סטריט, מיקרוסופט ואלפאבית צפויות לפרסם את תוצאותיהן הכספיות לרבעון האחרון של 2023.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו אמש (ב'). התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרה סביב 4.1%. הבוקר תשואות האג"ח בארה"ב ממשיכות לרדת.

למה כדאי למשקיעים לקחת לפעמים פסק זמן משוק המניות 

בגזרת המאקרו, הבוקר (ג') ביפן, פורסמו נתוני האבטלה לחודש דצמבר. שיעור האבטלה ירד ל-2.4% (צפי: 2.5%). 

בהמשך היום, צפויים להתפרסם נתוני הצמיחה לרבעון האחרון של שנת 2023 בגוש האירו ובמספר מדינות באירופה. בארה"ב, צפויים להתפרסם נתוני מחירי הדירות של קייס שילר.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים קלות הבוקר לאחר שאמש צללו בכ-1.5%. מחירה של חבית מסוג נפט עומד בשעה זו על 82.2 דולרים.