אחרי שנתיים וחצי ללא מינוי קבוע: גלנט מינה את טל לב-רם למפקד גלי צה"ל

לב-רם, שמשמש ככתב וכפרשן לענייני צבא וביטחון ומכהן גם כראש תא הכתבים הצבאיים בישראל, גבר במרוץ לתפקיד על נורית קנטי ועל אילאיל שחר

בניין גלי צה''ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
בניין גלי צה''ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל חוותה בשלוש שנים האחרונות טלטלות רבות, כאשר לא היה לה מפקד קבוע מאז סיום תפקידו של שמעון אלקבץ. שר הביטחון יואב גלנט הודיע היום (ד') כי הוא בחר בעיתונאי טל לב-רם למפקד גלי צה"ל, זאת לאחר שהוועדה המייעצת לאיתור מפקד קבוע, בראשות האלוף במיל' אמיר אבולעפיה, המליצה על שלושה מועמדים שונים. 

להיות מספר שתיים: המאבק בין הערוצים 13 ו-14 עולה הילוך
ממלא-מקום מפקד גלי צה"ל דני זקן: בדרך לרפורמה במיונים לתחנה

הוועדה בחנה כ-20 אנשי תקשורת שהגישו את מועמדותם. לשלישייה האחרונה הגיעו טל לב-רם; נורית קנטי, עורכת בכירה בתחנה ויו"ר ארגון העיתונאים; ואילאיל שחר, המשמשת כסגנית ראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור הציבורי. שר הביטחון ראיין אתמול (ג') את שלושת המתמודדים שהומלצו על הוועדה, והחליט בסופו של דבר לבחור בלב-רם.

לב-רם משמש משנת 2008 ככתב וכפרשן לענייני צבא וביטחון, תחילה בגלי צה"ל ובהמשך ב"מעריב" ובתחנת הרדיו 103FM. כיום הוא גם ראש תא הכתבים הצבאיים בישראל. בשירותו הצבאי שימש לב-רם כקצין קרבי בחטיבת הנח"ל ובבה"ד 1 וכן שירת בדובר צה"ל כדובר פיקוד הדרום, בזמן שגלנט היה אלוף הפיקוד.

לפי ההודעה שיצאה מלשכת שר הביטחון, עברו המקצועי וההיכרות של לב-רם עם המערכת הביטחונית והצבאית, גם ככתב וגם כמפקד ולוחם, "יהוו בסיס לחיבור בין תחנת גלי צה"ל לקהל החיילים ויתרמו לאופייה הייחודי של התחנה כגוף תקשורת מוביל וכיחידה צבאית, זאת בהמשך להמלצות הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אייל זמיר".

לב-רם יחליף את העיתונאי דני זקן, ששימש כממלא-מקום מפקד התחנה בשנה האחרונה, מינוי זמני שהשר גלנט מינה ועורר סערה ציבורית. כשנה וחצי קודם לכן, שר הביטחון דאז בני גנץ מינה את גלית אלטשטיין כמינוי זמני - וכעת המינוי הקבוע של לב-רם אמור להתחיל לייצב את התחנה, שחוטפת ביקורת עזה על חוסר במנהל קבוע שמוביל אותה. 

קרעי: "למנות איש שמאל מובהק? בושה וחרפה" 

אמש, שר התקשורת שלמה קרעי צייץ בטוויטר ומתח ביקורת על הבחירה של השר גלנט בלב-רם. כך כתב: "לצערי הרב, נדמה ששר הביטחון, שנבחר על-ידי הליכוד וקיבל מנדט מהימין להיות שר הביטחון של מדינת ישראל, החליט כבר מזמן לצאת לכיוון פוליטי הפוך. למנות איש שמאל מובהק למפקד גלי צה"ל בתקופה כל-כך רגישה, או את אחת משתי מועמדות הקש מהשמאל הקיצוני - במקום להפריט את התחנה או להפוך אותה לצבאית בלבד למען החיילים בלי אקטואליה, או לכל הפחות להשאיר אדם אובייקטיבי ומאחד כמו דני זקן - זו בושה וחרפה". 

מנגד, מאז ההכרזה, החברים ברדיו 103FM מאחלים ללב-רם בהצלחה. ינון מגל, בן כספית וענת דוידוב עשו זאת; ואף נורית קנטי, שהגיעה כאמור לשלושת המועמדים האחרונים לתפקיד, צייצה בטוויטר וכתבה: "מכל הלב אני מברכת את עמיתי וחברי טל לב-רם שנבחר למפקד גלי צה"ל. עברנו תהליך מיון הוגן ומקצועי. בהצלחה טל, לך ולשידור הציבורי".