הספק רוצה להיות גם הבעלים: צביקה ויליגר הגיש הצעה לרכישת שופרסל. אלה התנאים

ויליגר הגיש הצעת רכש ל-24.9% ממניות שופרסל, לפי שווי של 6.5 מיליארד דולר • הצעה גבוהה בכ-12% משוויה של החברה בבורסה • ההצעה מצטרפת להצעת הרכש של האחים אמיר מוקדם יותר השבוע

צביקה ויליגר / צילום: איל יצהר
צביקה ויליגר / צילום: איל יצהר

קרב על רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל: איש העסקים צביקה ויליגר הגיש לפני זמן קצר מתווה עסקה לרכישת מניות שופרסל . ההצעה הוגשה לרכישת 24.9% מזכויות ההון וההצבעה של שופרסל בע"מ לגופים המוסדיים שהם בעלי עניין בשופרסל, בהם כלל, מנורה מבטחים, הראל, מגדל, אלטשולר שחם והפניקס.

ההצעה הוגשה לפי שווי של 6.5 מיליארד שקל, הגבוה בכ-12% משוויה בבורסה כעת.

האחים אמיר פונים ישירות לדירקטורים של פז: הצעתנו לטובתכם - שיקלו אותה בחיוב
המנכ"ל הוחלף 24 שעות אחרי הראיון בגלובס: "היה ברור שהוא לא יכול להישאר בחברה"
1,200 דולר אש״ל ליום: חבילת השכר של בעלי רב-בריח והפינוקים

במקביל, בכוונת ויליגר להכניס שותף נוסף המומחה לענייני נדל"ן ונמצא כעת במשא-ומתן מתקדם עם שלושה שחקנים מתמחים בתחום.

אין זו הפעם הראשונה שויליגר, בעלי חברת המזון ויליפוד יחד עם אחיו יוסי ויליגר, המחזיק היום ב-4.9% ממניות הרשת, מנסה לרכוש את השליטה בשופרסל. כבר ב-2020 הוא ניסה לגבש קבוצת משקיעים כדי לרכוש את המניות של אדוארדו אדלשטיין, לפני שהפכה הרשת לחברה ללא גרעין שליטה.

ב-2022 פורסם כי ויליגר ניסה לגבש קבוצת משקיעים שתרכוש אחוזים נוספים מהרשת, אולם הוא הכחיש זאת. בראיון שהעניק לגלובס בנובמבר של אותה שנה, מספר חודשים לאחר חזרתו של איציק אברכהן לקבוצת שופרסל כיו"ר ומינויו של אורי וטרמן למנכ"ל, אמר ויליגר: "לי נראה שבסוף שופרסל תעשה מיזוג, או שיהיה משהו אחר בנושא של הבעלות. כרגע היא בבעלות המוסדיים, ואני לא מאמין שהיא תישאר ללא בעלים. אני בעל מניות לא קטן בה עכשיו, הפרטי הכי גדול, וזו עסקה אסטרטגית בשבילי".

ההצעה של ויליגר מצטרפת אל הצעתם של האחים שלומי ויוסי אמיר, לקנות מהגופים המוסדיים רבע ממניות שופרסל, לפי שווי של 6 מיליארד שקל. הצעה שהמגיעה למרות שבינם לבין פז יש הסכם "אי-תחרות" עד סוף השנה, לאחר שמכרו לה את רשת פרשמרקט