"20 אלף דולר לסינוואר": גלנט חשף פרטים על מעטפות הכסף מאיראן

במהלך ביקור ביחידת האמש"ט של אגף המודיעין, קיבל שר הביטחון סקירה על הממצאים העדכניים שהובאו מרצועת עזה • גלנט: "מתוך מיליוני דולרים, מיליון אחד הולך אל סינוואר"

שר הביטחון יואב גלנט ביחידת האמש״ט של אגף המודיעין / צילום: אלעד מלכה
שר הביטחון יואב גלנט ביחידת האמש״ט של אגף המודיעין / צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (ה') לביקור ביחידת האמש"ט באחד מבסיסי אגף המודיעין במרכז הארץ, ושם הציג מעטפות כסף שנשלחו מאיראן למנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר.

למדינה חסרים 33 מיליארד שקל ממסים, והציבור ישלם אותם
הגירעון כבר מגיע ל-4.8% מהתוצר. גיוסי החוב התבצעו ברובם המוחלט מגופים ישראלים

במהלך הביקור, קיבל השר סקירה על הממצאים העדכניים שהובאו מרצועת עזה מקצין מודיעין ראשי תא"ל אבי קינן, וממפקד היחידה אל"מ ע'. גלנט סייר בין המחלקות השונות העוסקות במיון החומרים והעברת ניתוחם ליחידות השדה הפועלות בשטח רצועת עזה.

"הדברים שמגיעים מהלוחמים בעזה לאורך כל חודשי המבצע הם דברים מדהימים", סיפר השר. "אחד מהם זה היקפי זרימת הכסף האיראני אל החמאס בתוך רצועת עזה. הדבר הזה ידוע לנו לאורך שנים, אבל כאן יש עדויות ברורות על סכומים שהועברו, מתי הם הגיעו, לאיזה ידיים, וכמובן מה שאנחנו רואים זה שיחיא סינוואר קודם כל דואג לעצמו".

גלנט ציין כי "מתוך מיליוני דולרים, מיליון אחד הולך אליו, מתוך עשרות מיליונים הוא משלשל לכיסו את מה שצריך. קחו לדוגמה, מעטפה שמיועדת במיוחד ליחיא סינוואר ולמשפחתו. כסף מזומן, 20 אלף דולר. החמאס נלחם במלחמה של פשע ורצח, ויחיא סינוואר בזמן הזה חוגג עם משפחתו. הדבר הזה יסתיים. יחיא סינוואר הפך ממנהיג ארגון טרור למחבל נמלט".

שר הביטחון ציין כי במהלך מלחמת חרבות ברזל טיפלה ועודנה מטפלת בהיקפי חומרים אדירים על גבי מחשבים וניירת: "המידע הזה זורם, מפוענח כאן על ידי טובי המומחים של צה"ל, שירות הביטחון הכללי, וביחד חוזר אל הכוחות ומראה להם לאן להגיע ומה לעשות".