חברת הפינטק הישראלית ריסקיפייד מפטרת 6% מהעובדים

ריסקיפייד, המפתחת מערכת למניעת הונאות במסחר המקוון שהונפקה בשנת 2021 בוול סטריט צפויה לפטר כ-40 עובדים • מייסד החברה עידו גל מסביר כי הסיבה לפיטורים נובעת מ"סביבת מאקרו מאתגרת שהובילה לשיעורי צמיחה נמוכים"

RISKIFIED / צילום: Shutterstock
RISKIFIED / צילום: Shutterstock

חברת הפינטק הישראלית ריסקיפייד , שפיתחה מערכת למניעת הונאות במסחר מפטרת 6% מהעובדים שלה. מדובר בסדר גודל של 40 עובדים מתוך סך של 750 עובדים בעולם. החברה הונפקה בוול סטריט בשנת השיא 2021, לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר. לאחר עלייה במניה בתקופה הראשונה היא איבדה כמו חברות טכנולוגיה רבות חלק ניכר מהשווי שלה, ונסחרת כיום בבורסת ניו יורק לפי שווי של 860 מיליון דולר. 

ותודה לאנבידיה: המניה הישראלית שזינקה בכ-400% במסחר בוול סטריט 
"הקצב נע בכיוון הנכון": מה צפוי היום בנתוני האינפלציה בארה"ב? 

סביבת מאקרו מאתגרת הובילה לשיעור צמיחה נמוכים

המנכ"ל והמייסד עידו גל שלח לעובדי החברה מכתב ובו כתב לעובדים על המהלך, והסביר כי "מאז שהפכנו לחברה ציבורית לפני יותר משנתיים, התמודדנו עם סביבה מאקרו כלכלית מאתגרת, וכתוצאה מכך שיעורי הצמיחה שלנו נמוכים יותר מהשיעורים ההיסטוריים שלנו, וזה לא המקום שבו אנו רוצים להיות בטווח הארוך יותר. עבדנו במרץ לאורך התקופה במטרה להתאים את ההוצאות להכנסות שלנו ולחזק ולמקסם את העסק, תוך שאנו ממשיכים בחדשנות. אני גאה ביכולת שלנו להמשיך ולצמוח בהכנסות תוך הפחתת ההוצאות, אך עדיין נדרש תהליך מהיר יותר כדי להגיע ליעדי ה-EBITDA ארוכי הטווח שלנו. לפיכך, הצעד ההגיוני הבא הוא הפחתת מספר העובדים".

גל הוסיף שההפחתה אמנם נרחבת אך לא תשפיע על כל הפעילויות באותה מידה. לדוגמה, תחומי משאבי האנוש והגיוס יושפעו מהפחתה גדולה יותר מאשר תחומי התפעול. "אנו גם מפחיתים כמה שכבות ניהוליות ומשלבים כמה צוותים במטרה להיות יעילים יותר", כתב גל.

לדבריו, ההחלטה להיפרד מאנשים מוכשרים לא פשוטה אך אין לו ספק שהעוזבים ימשיכו להצטיין בקריירה שלהם. "אני אסיר תודה על התרומה שלכם לאורך השנים. אני מבין שהתהליך קשה ומפריע - אני מתנצל על כך", כתב גל.

ריסקיפייד תפרסם את דוחות 2023 ב-5 במרץ השנה, ואנליסטים צופים שהיא תרשום הכנסות שנתיות של 298 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 2 סנטים למניה. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023 היא הציגה הכנסת של 214 מיליון דולר, צמיחה של 17%, הפסד נקי לפי כללי החשבונאות של 55.8 מיליון דולר וה-EBITDA שלה (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 18.2 מיליון דולר.