החצר הסודית בבית לחם הגלילית שמחביאה פיצה נפוליטנית מעולה עם ארטישוק וחוביזה

מסלול מעגלי בין פריחה ואלונים, פיצה שמתפקעת מגבינה ועגבנייה, טיפול מענג באבנים חמות ומשתלת ורדים שלא תצאו ממנה בידיים ריקות • יום נעים בבית לחם הגלילית • חגית אברון תופרת יום

פיצה בשטיכמוס / צילום: חגית אברון
פיצה בשטיכמוס / צילום: חגית אברון

מאז ומתמיד הילכה שלישיית המילים "בית לחם הגלילית" קסם על המטייל. אולי בשל ההשוואה הקלישאתית, אם כי המתבקשת, בין היישוב הגלילי לכפר בפרובנס, אולי בשל סוד קסמם של בתי האבן שבנו שם בני הכת הטמפלרית, או שמא בשל הנוף מסמא העיניים שסוגר עליו מכל כיוון בחורשות אלונים, העוטים בימים אלה שמיכה של פריחה אדומה וורודה. את ההמלצה ליום בבית לחם הגלילית אני מעניקה לכם בצירוף בקשה לשמור על שלוות התושבים המקומיים.

חדר האוכל בקיבוץ שמציע מנות שלא יביישו מעדניית עילית
הקיבוץ שמציע מאכלים חלומיים לחורף וטיול בין רקפות ופטריות
הבייקרי בעמק חפר שתמצאו בו מאפה קקאו לוז שנראה כמו מיצג במוזיאון

10:00 | משהו לנשמה: שעות יפות של מרבדים זרועי פריחה

בימים אלה של חורף, לאחר שגשמים מרובים השקו את יער האלונים המקיף את היישוב, הטיול בין שבילי החורשה הפך למרחיב לב ונפש. כמה מסלולי טיול יוצאים מבית לחם הגלילית והסביבה. אפשר להחנות את הרכב לפני הכניסה ליישוב, בשלט המורה לכיוון בית העלמין, ולהתחיל ללכת ללא כיוון מוגדר מעבר לכביש אל תוך יער האלונים. בכל מקום שאליו ייקחו אתכם רגליכם מובטחת לכם נחת רוח, ולאן שלא תפנו את מבטכם תתקיים הבטחה למרבדים זרועי פריחה. אחד המסלולים הקלילים מתחיל בחניון שמורת אלוני אבא והוא מסלול מעגלי בתוך היער. השביל מסומן בחץ ירוק ונושא הבטחה כמוסה לכמה שעות יפות לנשמה.
שמורת אלוני אבא

12:00 | משהו לאכול ולשתות: פחמימה בטאבון ובירה צוננת בגינה

בשעה 11:45 כבר נצפה תור המשתוקק לפיצה בכניסה לבית אבן טמפלרי בבית לחם הגלילית. יודעי ח"ן מספרים שבחצר - ששימשה בעבר כמתחם האירוח נווה הגר וכיום היא בית מלאכה למטבחי חוץ - אופים פיצות מצוינות. שעות הפתיחה של המקום חמקמקות, ויש לכך סיבה.

פיצה בשטיכמוס / צילום: חגית אברון
 פיצה בשטיכמוס / צילום: חגית אברון

סיפור המקום מתחיל בכלל בעסק שייסדו עמרי יואלי ויפתח שפירא, המתמחה בהקמת מטבחי חוץ. כשפרצה המלחמה רבים מעובדיהם גויסו למילואים והפעילות השוטפת התקשה להתקיים. בהחלטה ספונטנית לקחו השניים את בית המלאכה הקטן שבו הם פועלים, עם החצר היפה, הטאבון והאש הגלויה, והחליטו לחבר לכך בצק. הניסיון תפח לכדי פיצה מוצלחת ששוליה שמנמנים וליבתה נוזלית ומתפקעת מגבינה ועגבנייה, והרי לכם עוד מיזם קולינרי בתולי ומקסים ברוח התקופה. ההצלחה לא איחרה לבוא, והשמועה על הפיצות המוגשות בחמדת הגינה עשתה אדוות והגיעה לכל מי שחובב פחמימות ופרחים.

בכל שבוע יש פיצה מיוחדת נוסף לאלה הרגילות. ביום שבו הגענו הצטרפה לתפריט אחת עם חוביזה מהגינה, ארטישוק ופלפל חריף שעליה נמסך שמן זית. את כל זאת מלווה בירה צוננת ממבשלת "הגיבור", שטעמנו ולגמנו בחצר השלווה שלאט התמלאה בסועדים, אף הם חומדים לעצמם פיצה עטופה בפיסת שלווה.
שטיכמוס, חמישי בערב ושבת

14:00 | משהו לעשות: ספא גלילי ותיק ומקצועי

אני מודה שבאופן אישי אינני מחובבות הז'אנר של טיפולי ספא, אך בקשות מהקהל הכריעו את הכף, בטח כשמדובר בימים שבהם הלב וגם הגו דואבים. "קסם המגע" שבבית לחם הגלילית הוא ספא ותיק באווירה כפרית רגועה, המעניק טיפולים מקצועיים וטובים. חשוב להגיד שתפארתו ושמו הטוב הם בזכות צוות מטפלים היודעים את מלאכתם, וכל מי שמבקש לעצמו מקום מפואר ועתיר קישוטים לא ימצא את מבוקשו. המקום מציע טיפול מענג באבנים חמות.
ספא קסם המגע

משתלת קרן צור

שובל הבושם הוא שיוביל אתכם למשתלת הוורדים של קרן צור, משתלה מקומית רב־דורית. כל מי שמראו וריחו הממכר של שיח ורדים עשוי להטריף את חושיו, חייב להגיע אל המשתלה הוותיקה, המושכת אליה לקוחות מכל הארץ.

ורדים במשתלת קרן צור / צילום: באדיבות משתלת ורדים קרן-צור
 ורדים במשתלת קרן צור / צילום: באדיבות משתלת ורדים קרן-צור

יותר מ־200 זני ורדים גדלים בה, חלקם מתהדרים בעלי כותרת צהובים ומחודדים, יש גם כאלה שתפרחתם קטנטנה ובוהקת בארגמן, ופט אוסטין אחת, בעלת גוון נחושת עמוק שלא ניתן להסיר ממנה את המבט. קשה ועד בלתי אפשרי לצאת בידיים ריקות, ובשום אופן אסור לפספס את ההסבר של בנות המשתלה, המדברות אל הוורדים כמו היו עולליהן הרכים.
סגור בשבת ובראשון