גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכירו את מכונית היוקרה הסינית שמכוונת גבוה גם במחיר

מכונית הספורט–סלון של המותג הסיני הצעיר שואפת להתמודד מול הטופ של המותגים הגרמניים ● אבל למרות ביצועים מרשימים והנדסה עילית, בחצי מיליון שקל ממתינה לה קליטה לא קלה

NIO ET7 / צילום: יח''צ
NIO ET7 / צילום: יח''צ

מכונית הפאר ET7 של מותג הרכב הסיני הצעיר NIO מגיעה לישראל עם מפרט טכני ארוך ועמוס בטכנולוגיות מרתקות. אולם החידוש המהפכני ביותר שהיא מביאה אינו שימושי כרגע בישראל. מדובר במנגנון שמאפשר ניתוק/חיבור מהיר של הסוללה, לצורך החלפה מהירה שלה בתחנות החלפת סוללות רובוטיות.

● מיליארד וחצי שקל כבר בשנה הראשונה: הרווחים ממס הנסועה נחשפים 
בלעדי | מירי רגב התגאתה במנהרה תת-קרקעית חדשה בירושלים, אבל התוכנית נפסלה 

המנגנון הזה מבטל את הצורך להתעכב זמן ממושך בתחנות טעינה בעת נסיעות ארוכות. הוא גם מאפשר להפריד את מחיר הרכב ממחיר הסוללה, ולשווק את הרכב במחיר מוזל משמעותית, כאשר הסוללה מוחכרת בתשלום חודשי.

אבל חשוב יותר הוא נטרול הבעיה של אובדן הערך המואץ ברכב חשמלי, בשל התכלות הסוללה ואובדן טווח. במקום להשקיע עשרות אלפי שקלים בסוללה חדשה, שמוטמעת ברכב חשמלי מקובל, NIO מאפשרת להחליף את הסוללה לעיתים תכופות בתשלום חודשי, ולשמר את הערך בעת המכירה אחרי כמה שנים.

בינתיים תחנות החלפה עדיין לא הוצבו בישראל, ועד שהשירות יהיה זמין, כנראה במחצית השנייה של השנה, ה-ET7 נרכשת ועומדת למבחן כמו כל רכב חשמלי אחר, שמתמודד בפלח היקר והדי צפוף של מכוניות הפרימיום-סלון החשמליות.

עיצוב חיצוני

בניגוד לכמה ממתחרותיה לקבוצה, שמנסות להמם עם עיצוב עתידני, ל-ET7 יש עיצוב אלגנטי ודי שקט. בחזית יש חרטום צנוע עם גריל חסום ופנסי חזית דקיקים, שנראים כמעט כמו פסי תאורה. האלמנט העתידני ביותר בחרטום ממוקם דווקא בחיבור בין השמשה הקדמית לגג, בדמות מערך של חיישנים לנהיגה אוטונומית, שבמרכזו רדאר לייזר (ליידאר).

פרופיל הצד מחצין קו זורם ודינמי, ואילו החלק האחורי מזכיר קצת את טסלה, עם שמשה אחורית כמעט אופקית, שממוקמת בין שני עמודי צד מסיביים. מה שבהחלט לא צנוע הם הממדים: כ-5.1 מ' לאורך, כ-2 מטרים לרוחב לפני מראות צד, בסיס גלגלים באורך של יותר מ-3 מ' וחישוקים ענקיים. קשה להתעלם מהמכונית הזו ברחוב או בחניה.

פנים הרכב

תא הנוסעים מאמץ את הגישה העיצובית של APPLE, שניתן לכנות אותה "מינימליזם קיצוני". משטחי הדיפון הבהירים זורמים מדלת לדלת בקווים אורגניים רכים, כמעט נטולי פינות וזוויות, בסביבת הנהג אין כמעט מתגים פיזיים ואפילו מתגי פתיחת החלונות ההכרחיים ממוזערים כדי לא לקלקל את הזרימה. ההגה האובאלי, בצבע קרם, משתלב ברקע הכולל ומצויד במשטחי מגע במקום במתגים פיזיים. המעצבים ויתרו אפילו על תא הכפפות המסורתי.

מסך המולטימדיה הראשי הוא דקיק וריבועי, ולא מלבני, ומציג מערך מאורגן היטב של תפריטים וגרפיקה, שנועדו גם לאסתטיקה ולא רק לתכליתיות. לצידו מסך קטן יותר, שמתפקד כלוח המחוונים, והוא דווקא מלבני. ולמרות שגם הגרפיקה שלו מוקפדת, הוא פחות מרשים.

האלמנט היחיד ששובר את הרצף החזותי האלגנטי הוא מעין "אוואטר" של מערכת הבינה המלאכותית שברכב, שמקושרת באופן רציף לענן. זהו כדור פלסטי, שממוקם על הקונסול וסב על ציר ממונע ובחזיתו מסך תצוגה קטן, שמביע "רגשות" (זוכרים את הטמגוצ'י?). המערכת מגיבה למגוון רחב של פקודות באנגלית, משוחחת עם הנהג והנוסעים בקול נעים ומציגה מגוון "הבעות". כל הילדים שברכב, כולל הילד הפנימי שבכם, יתאהבו בה. אבל בסביבה המינימליסטית של ה-ET7 היא נראית כמו משהו שהגיע מ"עלי אקספרס".

התא של NIO הוא מקום שנעים מאוד לשהות בו זמן ממושך. המושבים רחבים ותומכים היטב; מרחב הכתפיים, הראש והרגליים הם ברמה של לימוזינות פאר; איכות הגימור מרהיבה; בידוד הרעשים בכל המהירויות מרשים מאוד וכך גם רשימת האבזור, שכוללת בין השאר כוונון חשמלי ועיסוי לכל המושבים, מערכת קול רצינית ועוד. יש גם שני גגות שמש פנורמיים, שעתידים לחמם את התא בקיץ הישראלי.

תא מטען

תא המטען די עמוק, אבל פתח ההטענה שלו צר למדי, והנפח הכולל מסתפק ב-363 ליטר, די מאכזב למכונית בגודל כזה, שאמורה לשנע גם מזוודות מדי פעם.

מנוע

ב-NIO לא מאמינים בגרסאות בסיס מוחלשות, וגם מערכת ההנעה של ה-ET7 מכוונת גבוה מאוד. שני מנועים עם הספק משולב של לא פחות מ-653 כוחות סוס ומומנט של 85 קג"מ אלו נתונים רציניים על פי כל קנה מידה.

למרבה המזל יש כמה וכמה דרגות תכנות, שמונעות מכל הכוח הזה להשתחרר בנהיגה יום-יומית. אבל כאשר בוחרים במצב התכנות הספורטיבי ביותר, הדוושה הופכת להיות סופר-רגישה וכל ליטוף קל שלה מעניק תחושה של "דרימליינר", שממריא על מסלול ארוך במיוחד, למעט הרעש כמובן.

מערכת ההנעה מקבלת אנרגיה מסוללה בקיבולת מכובדת של כ-100 קילוואט-שעה (ברוטו) שאמורה לספק טווח של עד כ-580 ק"מ. במזג האוויר הקר שבו נסענו, עם חימום שמופעל באופן תכוף, הטווח הריאלי נע סביב 480-500 ק"מ, וקרוב לוודאי שעם מזגן פועל בקיץ הישראלי ושימוש תכוף במצבי הספורט, טווח של כ-400-450 ק"מ יהיה ריאלי יותר.

יש גם מערכת די יעילה למיחזור האנרגיה בבלימה, אך משום מה הטעינה המהירה היא בקיבולת צנועה של עד כ-130 קילוואט, נמוך משמעותית מכמה מהמתחרות בפלח. כאמור, אם וכאשר החלפת הסוללות תהיה זמינה, הנתון הזה יהיה פחות רלוונטי.

על הכביש

על הכביש המכונית מרגישה הדוקה ומצליחה לשמור את הנהג בתמונה. זה לא עניין של מה בכך לרכב ששוקל 2.45 טונות לפני נוסעים ומטען.

המתלים הממוחשבים שומרים על נטיית גוף מאוזנת בפניות, הבלמים הדרגתיים יחסית לרכב חשמלי וההגה מספק היזון חוזר סביר.

מובן שעם רוחב כזה זו לא מכונית להנאות דינמיות על כבישים מפותלים צרים, והאמת שגם קוטר הסיבוב בעיר משמעותי מאוד, ומקשה על תמרון הדוק בחניונים. אבל היא לא מרגישה "מכונית בשלט רחוק". מתלי האוויר גם עושים עבודה טובה בנטרול האספלט הישראלי.

מחיר

ניו היא יצרנית צעירה, שמכוונת גבוה, וכך גם המחיר שלה, שמתחיל בכ-499 אלף שקל. אובייקטיבית היא עומדת בשורה אחת עם מכוניות יוקרה גרמניות, שעולות 25% יותר, במיוחד כאשר משקללים את הטכנולוגיה והביצועים.

אבל הבחירה של רוב הלקוחות בפלח הזה היא סובייקטיבית לגמרי, ובמחיר הזה, ובטרם ביססה את עצמה, מחכה לה תחרות קשה גם מול הגרמניות וגם מול אחיותיה הסיניות.
3.8 שניות

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו I5

המחיר מ־620 אלף שקל. תא נוסעים עמוס בטכנולוגיות. בגרסת הבסיס מנוע בודד של 340 כ"ס, סוללה של 90 קילוואט עם טווח של עד 550 ק"מ וזינוק ל־100 קמ"ש ב־6 שניות.

ב.מ.וו I5 / צילום: יח''צ

מרצדס EQE350

מחיר החל מ־589 אלף שקל. עיצוב אווירודינמי יוצא דופן, ממדים מכובדים ותא נוסעים מפואר ומרווח. מנוע בודד של 292 כ"ס וסוללת 90 קילוואט עם טווח של עד 630 ק"מ.

מרצדס EQE350 / צילום: יח''צ

עוד כתבות

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

אנבידיה יצאה למסע רכישות של מיליארד דולר בישראל. מה בכל זאת צריך להדאיג?

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ