הבשורה של שיאומי במכשיר הדגל החדש

Xiaomi 13T Pro נועד להיות המענה של החברה הסינית למתחרות הגדולות, עם טכנולוגיות מתקדמות ותג מחיר ידידותי יותר • לצד מסך מעולה וסוללה חזקה עולה בעיית העיצוב והיעדר תחושת הפרימיום

ה-13T Pro של Xiaomi / צילום: יח''צ
ה-13T Pro של Xiaomi / צילום: יח''צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

לפני חודשים אחדים, קצת לפני המלחמה, הושק מכשיר הדגל של שיאומי Xiaomi 13T Pro, המענה של החברה הסינית לכל המתחרות הגדולות. שיאומי משחקת משחק כפול: מצד אחד, מנסה להביא את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ומצד שני לקבוע תג מחיר שלא מתקרב באמת למתחרות כמו אפל וסמסונג. עד כמה היא מצליחה? התנסינו במכשיר ובדקנו.

בדיקה טכנולוגית | ניסינו את הקסדה החדשה של אפל. האם היא שווה 3,500 דולר?
בדיקה טכנולוגית | בדקנו את מכשיר הדגל החדש של סמסונג. מה חשבנו על יכולות ה-AI?  

החידוש העיקרי מסך בהיר יותר

המכשיר בעל מסך AMOLED בגודל 6.67 אינץ', ברזולוציית 1220p, ותומך בקצב ריענון דינמי של 144 הרץ. החברה החליטה הפעם לשפר את הבהירות, שבאופן רגיל עומדת על 1,200 ניטים, אבל בשיא מגיעה ל־2,600 ניטים. המשמעות היא שהמכשיר מצליח להתמודד בקלות עם קרני השמש. בשילוב עם טכנולוגיות נוספות שהוכנסו, מדובר במסך מעולה. כשמשלבים את המסך עם ביצועי המכשיר, הוא מוצלח במיוחד לשימושים מסוימים.

החברה החליטה להחליף את שבב ה־Snapdragon של חברת קוולאקום למעבד Mediatek Dimensity 9200+, אך זה לא פוגע בביצועי המכשיר. הוא התמודד בגבורה עם משימות מעמיסות, וגם מבצע עיבודי גיימינג טובים.

מבחינת שטח אחסון יש שלוש אפשרויות: 256/512GB או 1TB, ומבחינת זיכרון ההרצה מדובר ב־12 או 16 גיגה בייט. החברה לא מאפשרת להוסיף זיכרון חיצוני למכשיר, אבל כן מאפשרת שני תאים לסימים שונים - או תמיכה ב־eSIM.

היתרון הבולט סוללה חזקה

למרות שזה לא המכשיר הראשון שמגיע עם שקע טעינה חזק משמעותי, החבילה הכוללת שלו ראויה לציון: קיבולת הסוללה מגיעה ל־5,000 מיליאמפר לשעה. המשמעות היא שגם בשימוש אינטנסיבי במיוחד, המכשיר יחזיק יום שלם ואף יישארו כמה אחוזים. בשימוש רגוע יותר ניתן לחצות את רף היום הבודד.

החברה גם מצרפת מטען של 120 וואט, ולפי הצהרתה, תוך 20 דקות טעינה ניתן לקבל סוללה טעונה במלואה. פחות מחצי שעה אכן התמלאה הסוללה במלואה, אבל עם שתי מגרעות: הראשונה, למכשיר לקח זמן להבין שהוא מוטען כשהיה מרוקן, והיה צורך להשאיר אותו בלי הפרעות למשך כמה דקות כדי להדליק אותו. שנית, המטען מאוד כבד ותופס מקום - "לבנה" של ממש שצריך למצוא לה מקום בתיק.

המצלמה תמונות מעולות, כמעט

אחד המהלכים של שיאומי שמהווה קפיצת מדרגה הוא השותפות עם חברת הצילום Leica. למעשה, שיאומי מצליחה לעשות את מה ששתי החברות הגדולות עושות: עריכה ותיקון צבעים כמו של סמסונג או הצגת המציאות כמו אפל.

שיתוף הפעולה הזה בעיקר מאפשר לחברה להציע לצרכן תמונות ברמה מאוד גבוהה, עם פרטים חדים וצבעים חיים במיוחד. מערך הצילום של המכשיר הוא משולש: עדשה רחבה של 20 מגה פיקסל, עדשה אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל ועדשת טלפוטו של 50 מגה פיקסל עם זום אופטי של פי שניים וזום דיגיטלי של פי 20. מצלמת הסלפי של המכשיר עומדת על 20 מגה פיקסל.

המצלמה מאפשרת לבחור בין שתי אפשרויות: Leica Vibrant, ברירת המחדל, ו־Leica Authentic שמציעה דיוק יותר רב מבחינת הצבעים. ההבדל בין שני המודים מורגש מאוד.

בנוסף, יש אפשרות להפעיל את "מצלמת ה־AI" לתיקון תמונה ולהעצמת החוויה. אם בוחרים במצב ברירת המחדל ומבטלים את פיצ'ר הבינה המלאכותית, אפשר לראות שהתמונות מרשימות, הצבעים רוויים (יותר מאשר במציאות) וכאמור ניתן לתקן את התמונה.

למרות התוצאות הטובות, עדיין יש עדיפות למכשירי הדגל המוכרים - אייפון וגלקסי - דווקא בגלל הבגרות שלהם והתוצאות הנהדרות. שיאומי תמשיך לעשות את התהליך הזה ברקע שיתוף הפעולה עם Leica, וככל הנראה תשתפר עם הזמן, אבל עדיין אפל וסמסונג מספקות את אמות המידה במבחנים האלו.

השלב הבא במערך הצילום של שיאומי נוגע לעריכת התמונות, שרמתה לא גבוהה בכלל. אם חוויית הצילום טובה, ניתן לצפות שיהיו יותר אפשרויות עריכה ופיצ'רים רחבים. לדוגמה, העורך החכם של גוגל עושה פלאים של ממש, ושיאומי יכול להרים את הכפפה ולעשות את זה טוב יותר.

העיצוב בלי חידושים

מכשיר הדגל של החברה לא נראה ככזה, וגם לא מייצר תחושה שזה מעמדו. העיצוב מזכיר מכשיר שקונים בפחות מ־1,000 שקל, בעיקר בגלל השלדה והחומר האחורי, עם גב זכוכית או גב דמוי עור, שמרגיש מצועצע. העיצוב לא מחדש באמת והמכשיר נראה גנרי להפליא. גם מבחינת האחיזה אין תחושה שמדובר במכשיר פרימיום.

המדרגה שעליה נמצאים חיישני המצלמה יחסית גדולה, ובסיכון רחב יותר לקבל מכות מסוכנות. כמובן שמגן יסייע בשמירה על המכשיר, אבל גם יעלים את התחושה הכללית סביבו. המכשיר שוקל כ־200 גרם, קליל ביחס למכשירים אחרים בשוק. בנוסף, המכשיר עם תקן של IP68, והגנה מפני מים ואבק עד ל־1.5 מטר ל־30 דקות.

החבילה הכוללת ראויה לשבח

בשיאומי נוקטים בטקטיקה מבורכת, ונותנים לצרכן את כל מה שהוא צריך בקופסה. המתחרות, בהן סמסונג ואפל, מנסות לצמצם את האריזה כמה שיותר, ולכן אין שקע טעינה בקופסה שלהן. במילים אחרות, הן בונות על הלקוח שיבצע רכישות השלמה בחנות שלהן, ויוציא עוד קצת כסף. להבדיל, שיאומי מכניסה הכול לקופסה, כבל ושקע טעינה - כולל אחד עם הטענה סופר מהירה, מתוך תפיסה של נאמנות לצרכן, ועל כך מגיע לה ח"ח גדול.

המחיר פרו במחיר רגיל

שיאומי מביאה בשורה גם בסגמנט המחיר, הנמוך ביחס לגדולות - ה־13T Pro עולה 3,300 שקל, סכום לא מבוטל למכשיר סיני חדש, אבל רחוק ממכשירי הפרימיום בדרגה הגבוהה של סמסונג ואפל. מי שרוצה לנסות את מזלו עם מכשיר פרימיום, אבל לא רוצה לשלם 2,000 שקל נוספים, יכול לנסות מכשיר מהסוג הזה.

השורה התחתונה: מכשיר דגל זול יותר

שיאומי מצליחה לספק מכשיר דגל ראוי במיוחד, עם מאפיינים ברורים: המסך מלא צבעים ובהיר, הביצועים נהדרים, כך גם הצילום, הסוללה חזקה והטעינה מהירה. עם זאת, יש כמה מגרעות בולטות: העיצוב לא מחדש, תחושת האחיזה אינה מספקת חווית פרימיום, וחסרות יכולות עריכת צילום בצורה טובה.

החברות הגדולות צריכות ללמוד משיאומי שמביאה לצרכן קופסה מלאה באביזרים, במקום לדרוש תשלום נוסף. החברה הצליחה להעמיד מכשיר דגל טוב, ואם תשפר כמה נקודות, תוכל להצדיק את הבחירה ביכולות שלה במחיר נמוך יותר.

***גילוי מלא: חברת המילטון, המייבאת את מוצרי שיאומי לישראל, סיפקה את הסמארטפון לבדיקה