גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד תצא מחר לפסגה בפריז

דיווח בלבנון: מפקד בכיר בכוח רדואן חוסל בהפצצה בנבטיה ● גלנט לשליח של ביידן: "נרחיב את המנדט לצוותי המו"מ - ונגביר את הלחץ הצבאי על חמאס" ● בעזה מדווחים: צה"ל נסוג מבית החולים נאצר בח'אן יונס ● פיגוע ירי ליד מעלה אדומים: נרצח ו-8 פצועים, 2 במצב קשה – 2 מחבלים חוסלו, אחד נוטרל ● צה"ל: אלה היישובים בעוטף ש"אין מניעה ביטחונית לחזור אליהם" ● עדכונים שוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש המוסד, דוד ברנע / צילום: קובי גדעון-לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש המוסד, דוד ברנע / צילום: קובי גדעון-לע''מ

עדכונים שוטפים 

22:06 - אזעקה הופעלה בקיבוץ שניר שבאצבע הגליל

בקיבוץ שניר שבאצבע הגליל נשמעה אזעקה. חמישה שיגורים זוהו לעבר שטח ישראל. חלקם יורטו בידי כיפת ברזל. השאר נפלו בשטחים פתוחים. לא זוהו נפילות ולא דווח על נזק או נפגעים בגוף.

22:05 - דיווחים בג'נין: הרוג ו-4 פצועים בתקיפה של צה"ל במחנה הפליטים

כלי טיס של צה"ל תקף רכב שבו היה מבוקש במחנה הפליטים ג'נין. הפלסטינים דיווחו על מחבל שחוסל וארבעה פצועים.

21:21 - לפחות 9 שיגורים זוהו משטח לבנון לכיוון רמת הגולן. חלקם יורטו בידי כיפת ברזל

21:12 - אזעקה הופעלה בעין קנייא שבצפון הגולן

20:40 - קבינט המלחמה אישר: משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד תצא מחר לפסגה בפריז.  

20:37 - פרסום ראשון | האולטימטום של מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן: עד שלא יימצא פתרון מיגון, לא מאשר את פתיחת קו הרכבת אשקלון/שדרות שחשוף לירי בכינון ישיר מעזה

20:03 - מקור בהנהגת חמאס הכחיש בערוץ אל-מיאדין הלבנוני שיש כיוון חיובי במו"מ לעסקה: "ישראל עדיין מתעקשת על תנאיה ודוחה את תנאי חמאס שבעיניה הם 'בלתי אפשריים'"

19:41 - דיווח בתקשורת הערבית: בתקיפה בנבטיה חוסל ג'עפר צלאח, מפקד בחיזבאללה

19:15 - השוטר מסתער בירי, המחבל מנסה לברוח: תיעוד דרמטי מהפיגוע

19:00 - דיווח באל-ערביה: שלושה מחבלי חיזבאללה חוסלו בתקיפה בכפר רמאן

18:50 - שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו: "אני נחרד מפיגוע הטרור שאירע היום במעלה אדומים ושולח את תנחומיי למשפחות שנפגעו בטרגדיה הזו"

 

18:23 - צבא ארה"ב: הפלנו שישה כטב"מים של החות'ים בים סוף

18:17 - אחרי הכרזת צה"ל כי "אין מניעה ביטחונית לחזור ליישובים בעוטף": צבע אדום בניר עם ובמפלסים

18:08 - בעזה מדווחים: כוחות צה"ל נסוגו מבית החולים נאצר בח'אן יונס

17:18 - זוהו שלושה שיגורים מלבנון לעבר מושב יערה שבגליל העליון. הם לא חצו לשטח ישראל

16:55 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף דירה בכפר רמאן שבאזור נבטיה. בסקיי ניוז בערבית דיווחו על שלושה הרוגים ושני פצועים

16:40 - כיפת ברזל שיגרה מיירטים לעבר מטרות אוויריות שחצו לשטח ישראל במרחב הר דב. אין נפגעים. למרות שלא ברור אם הן יורטו, צה"ל מסר כי האירוע הסתיים

16:35 - גלנט לשליח של ביידן: "נרחיב את המנדט לצוותי המשא ומתן ונגביר את הלחץ הצבאי על חמאס"

שר הביטחון יואב גלנט אירח הבוקר את שליח הבית הלבן למזרח התיכון ברט מקגורק, בלשכתו בקריה. גלנט הדגיש בפגישה: "נרחיב את המנדט לצוותי המשא ומתן ובמקביל נגביר את הלחץ הצבאי על חמאס עד שיציג תנאים אפשריים להשבת חטופים".

16:20 - פורסמה רשימת היישובים בעוטף ש"אין מניעה ביטחונית לחזור אליהם"

צה"ל גיבש בימים אלה עמדה ביטחונית להחזרת התושבים ליישובי הדרום שפונו בתחילת המלחמה, זאת בהתאם להערכת המצב הביטחונית ובהנחיית הדרג המדיני. 

לפי דובר צה"ל, אלה היישובים שאליהם אין מניעה ביטחונית לחזור, בטווח 0-4 ק"מ מהגבול עם עזה: זיקים, כרמיה, יד מרדכי, ארז, אור הנר, איבים, שדרות, גבים, מפלסים, ניר עם, סעד, עלומים, רעים, מגן, ניר יצחק, שלומית, נווה ובני נצרים. 

האמריקאים מתנגדים, צילומי הלוויין חושפים: המהלך החדש של ישראל בעזה
מיליונר ובעל קשרים בישראל: האם מוחמד דחלאן יהיה השליט הבא ברצועה?
האם מצרים הודיעה מפורשות שתפתח באש על עזתים שינסו לחצות לסיני?
איך נראית המדינה הפלסטינית שביידן מקדם?

15:00 - נתניהו בצפון: "כדי להחזיר את התושבים אנחנו צריכים להחזיר את הביטחון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לצפון ונפגש על חיילי יחידת האלפיניסטים וחטיבה 188, המוצבים בהר החרמון. נתניהו קיבל סקירה מבצעית ממפקד אוגדה 210, תא"ל ציון רצון, וממפקד יחידת האלפיניסטים, סא"ל (מיל') מ'. "בצפון יש לנו יעד פשוט - להחזיר את התושבים. כדי להחזיר את התושבים אנחנו צריכים להחזיר את תחושת הביטחון", אמר ראש הממשלה.

עוד אמר נתניהו כי את הביטחון "נשיג באחת משתי דרכים: בדרך צבאית - אם נידרש; בדרך מדינית - אם יתאפשר. אבל בכל מקרה חיזבאללה צריכים להבין - אנחנו נחזיר את הביטחון. אני מקווה שהמסר הזה ייקלט שם". 

13:00 - הותר לפרסום: הנרצח בפיגוע הבוקר הוא מתן אלמליח, בן 26 ממעלה אדומים

12:35 - גורמים רשמיים בישראל מודים בשיחה עם בלומברג: אין שום תוכנית מסודרת כיצד לפנות 1.2 מיליון אזרחים עזתים מרפיח לקראת מבצע צבאי שם

12:20 - שגריר בריטניה בישראל גינה את הפיגוע הבוקר ליד מעלה אדומים

"נחרד מהדיווחים על הרוג ופצועים בירי ליד מעלה אדומים שבגדה המערבית. אין הצדקה לאלימות כזאת", כתב ניל ויגאן, שגריר בריטניה בישראל. 

11:50 - בחיזבאללה טוענים: תקפנו את בסיס חטיבת 769 הבוקר בקריית שמונה

10:55 - דיווח על תקיפת ספינה כ-70 מייל ממפרץ עדן שבתימן

מרכז הסחר הימי הבריטי דיווח על ספינה שהותקפה באמצעות שני טילים במרחק 70 מייל ממפרץ עדן. לפי ההודעה, אש פרצה על הסיפון, וכוחות הקואליציה מגיבים לתקיפה. 

10:50 - דיווח על תקיפות צה"ל בלבנון

בלבנון מדווחים כי צה"ל תקף במארון א-ראס ובכפר כילא שבדרום המדינה. 

10:10 - יירוט באזור בארי, ללא אזעקה

10:00 - כוחות הביטחון עצרו 17 מבוקשים באיו"ש והבקעה

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במהלך הפעילות, הלוחמים איתרו והחרימו כספי טרור ואמצעי לחימה. בכפר בלאטה הושמדו מטענים שאותרו על ציר. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, יותר מ-1,350 מהם פעילי חמאס. 

9:45 - כבישים נסגרו לתנועה בגליל העליון

בעקבות הערכת מצב של צה"ל, נסגרו לתנועה הכבישים הבאים בגליל העליון: צומת מצודות - צפונה; אזור התעשייה הצפוני בקריית שמונה - לכל הכיוונים; ובית הלל (דרום) - צפונה לכיוון המושב. 

09:10 - נמשכת העמקת הפעילות ההתקפית בשכונת זייתון ובח'אן יונס: תשתיות טרור הושמדו, ועשרות מחבלים חוסלו

דובר צה"ל עדכן על מצב הלחימה בעזה ומסר כי במהלך היממה האחרונה המשיכו כוחות אוגדה 162 בהעמקת הפעילות ההתקפית במרחב זייתון שבצפון הרצועה. מטוסי קרב וכלי טיס תקפו יותר מ-10 מטרות טרור במרחב, שמהן בוצעו ונוהלו תקיפות נגד כוחות צה"ל. במסגרת היתקלויות של הלוחמים, וכחלק משיתוף-פעולה מוצלח בין הכוחות בשטח, כ-20 מחבלים חוסלו. באחת מהפעילויות זיהו הלוחמים מחבל חמוש ב-RPG סמוך אליהם; הם חתרו למגע וחיסלו אותו מטווח קצר לפני שהצליח לפגוע בהם. 

במרכז הרצועה דובר צה"ל מעדכן כי במהלך סריקות שביצעו לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, הכוחות איתרו והשמידו עמדת שיגור ממולכדת, ממנה ככל הנראה תוכננו לבצע שיגורים לעבר ישראל.

במקביל, כוחות אוגדה 98 ממשיכים לחסל מחבלים ולהשמיד תשתיות טרור במסגרת פעילות הלוחמים בח'אן יונס. במהלך הלילה, לוחמי זרוע הים השמידו מספר כלי שיט של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ. יותר מ-15 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה במערב העיר. כחלק מפשיטות על יעדי טרור שביצעו הכוחות, לוחמי עוצבת הקומנדו איתרו אמצעי לחימה רבים לצד מסמכים וציוד צבאי של חמאס. כמו כן, כלי טיס תקף מבנה צבאי בו שהתה חוליית מחבלים. בפעילות נוספת במרחב, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו חוליית מחבלים חמושה, כחלק ממארב צלפים מוצלח שניהלו. 

08:25 - שני טילי נ"ט נורו מלבנון, בית בכפר יובל ספג פגיעה ישירה

טיל נ"ט פגע בבית פרטי במושב כפר יובל שבגליל העליון - נזק רב נגרם במקום. זמן קצר לאחר מכן, טיל נ"ט שוגר גם לעבר קריית שמונה. בשני המקרים לא דווח על נפגעים, ולא הופעלה התרעה. בתגובה לירי, כוחות צה"ל תוקפים בלבנון.

07:42 - פיגוע ליד מעלה אדומים: נרצח ו-11 פצועים, אחת במצב קשה

גבר בשנות העשרים לחייו נרצח ו-11 נפצעו בפיגוע ירי שאירע הבוקר בכביש 1, בין ירושלים למעלה אדומים, כאשר שלושה מחבלים פתחו באש מנשק אוטומטי לעבר רכבים שעמדו בפקק בכביש 1, בין ירושלים למעלה אדומים.

בסביבות השעה 07:30 התקבל דיווח במד"א על האירוע, וצוותים שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי ל-11 פצועים - בהם שני פצועים במצב קשה, ארבעה במצב בינוני, אישה שנחבלה וארבעה נפגעי חרדה. לאחר שהעניקו לו טיפול רפואי, נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו של אחד מן הפצועים. 

שני מחבלים שככל הנראה ביצעו את הפיגוע - חוסלו בידי שוטרים שהיו במקום ובידי אזרחים חמושים. מחבל נוסף נוטרל. לכתבה המלאה 

זירת הפיגוע ליד מעלה אדומים / צילום: ap, Mahmoud Illean

05:51 - אזעקות הופעלו באילת וסביבתה: מערכת "חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע

האזעקה הופעלה בעקבות זיהוי של טיל ששוגר לעבר מרחב העיר מכיוון ים סוף. מערכת "חץ" של התעשייה האווירית יירטה בהצלחה שיגור אחד. בדובר צה"ל הדגישו כי "המטרה לא חצתה לשטח ישראל ולא היוותה איום על אזרחים", אך למרות זאת ההתרעה הופעלה בהתאם למדיניות. 

04:50 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל באיו"ש

הפלסטינים מדווחים על פעילות של כוחות צה"ל ברחבי יהודה ושומרון - בין היתר באזורי חברון, טולכרם, יריחו, קלקיליה, ג'נין ומזרח ירושלים. בכמה מהמוקדים התפתחו עימותים עם חשודים מקומיים, ובוצעו מעצרים בידי הלוחמים.

04:00 - דיווח ב"ניו יורק טיימס": 85,000 עזתים ימותו תוך 6 חודשים אם המלחמה תסלים

במחלקה לאפידמיולוגיה ובריאות בינלאומית בבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון ערכו מחקר, ומצאו כי המלחמה בעזה והשלכותיה, כגון מחלות, עלולות להוביל למותם של 85,000 עזתים תוך חצי שנה. מדובר במצב הגרוע ביותר מבין שלושת המצבים שהאפידמיולוגים ציינו, תוך מאמץ להבין את מספר ההרוגים העתידי הפוטנציאלי של המלחמה.

בתרחיש השני של החוקרים, בהנחה שלא יהיה שינוי ברמת הלחימה הנוכחית או הגישה ההומניטרית, עלולים להיות 58,260 מקרי מוות נוספים ברצועה במהלך חצי השנה הקרובה. נתון זה יכול לטפס ל-66,720 אם יהיו התפרצויות של מחלות זיהומיות.

אפילו בתרחיש הטוב ביותר מבין 3 האפשרויות שצוות המחקר תיאר - הפסקת אש מיידית ומתמשכת ללא התפרצות של מחלות - עוד כ-6,500 עזתים עלולים למות במהלך ששת החודשים הקרובים כתוצאה ישירה מהמלחמה.

02:46 - חמזה יוסף, השר הראשון של סקוטלנד, קרא להפסקת אש בעזה אחרי הדיון בפרלמנט הבריטי

לאחר שחברי המפלגה הלאומית הסקוטית (SNP) נטשו את בית הנבחרים של בריטניה במהלך ויכוח אינטנסיבי על הקריאה לסיום הלחימה בעזה, מנהיג המפלגה והשר הראשון של סקוטלנד, חמזה יוסף, חזר בטוויטר על הדרישה להפסקת אש: "הסבל הזה חייב להסתיים. מספיק זה מספיק".

01:43 - דיווחים פלסטיניים: תקיפות נרחבות של חיל האוויר בדרום העיר הרפיח

22:46 - דיווח: בריטניה שוקלת לא לייצא נשק לישראל אם תיכנס לרפיח

ב"גרדיאן" הבריטי דווח כי בשל לחץ דיפלומטי, ממשלת בריטניה שוקלת לאסור יצוא נשק לישראל במקרה של מבצע צבאי ברפיח. לפי הפרסום, בבריטניה מזהירים כי כניסה קרקעית לרפיח תהיה "בעלת פוטנציאל הרסני". מקורות בבריטניה אמרו כי טרם התקבלה החלטה, אך הממשלה המקומיות יכולה לקבל החלטה כזו במהירות.

22:40 - בכיר חמאס: "לא סוגרים את הדלת לעסקה לפני חודש רמדאן"

בכיר חמאס מוחמד נזאל אמר לאל-ג'זירה: "משלחת חמאס נמצאת בקהיר כדי לנהל משא-ומתן לעסקה חדשה. אנחנו פועלים כדי להגיע להבנות במהירות. לא סוגרים את הדלתות בפני כל אפשרות לעסקה לפני חודש רמדאן". 

21:59 - מתאם מתווה העברת התרופות לחטופים: "ממתינים להוכחה ברורה"

פרופ' חגי לוין, שהיה המתאם של המתווה להעברת התרופות לחטופים מטעם מטה המשפחות, פרסם בהודעה בתגובה על הפרסומים בצרפת שלפיהם 45 חטופים קיבלו תרופות. "אנחנו ממתינים להוכחה ברורה לכך שהתרופות במשלוח שיזמנו אכן הגיעו לחלק מהחטופים", כתב לוין. "עד שלא נקבל הוכחה, לא ניתן לאשר שאכן התרופות הגיעו ליעדן. עדיין כולם בסכנת חיים. רק החזרת כל החטופים תבטיח את חייהם". 

21:03 - צה"ל: תקפנו תשתיות טרור של חיזבאללה ועמדה צבאית שממנה בוצעו שיגורים לישראל

מצה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מטרות טרור של חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו: עמדת תצפית במרחב אל-חיאם ועמדה צבאית במרחב הכפר זבקין שממנה בוצעו שיגורים לעבר מרחב שלומי מוקדם יותר. 

20:22 - שיתוף-פעולה בריטי וירדני לסיוע לעזה

ממשלת בריטניה הודיעה כי ביצעה מבצע משותף עם ירדן להשנת סיוע הומניטרי לבית חולים בצפון רצועת עזה. 

20:15 - מטה משפחות החטופים בהודעה בעברית: "ממתינים להוכחה ברורה לגבי התרופות"

זמן קצר לאחר ההודעה שפורסמה לתקשורת הזרה, מטה משפחות החטופים מסר לתקשורת הישראלית: "אנו מודים לכל מי שקידם את נושא העברת התרופות לחטופים. אנחנו ממתינים להוכחה ברורה לכך שהתרופות אכן הגיעו לחטופים. עד שלא נקבל הוכחה, לא ניתן לאשר שאכן התרופות הגיעו ליעדן".

20:08 - מטה משפחות החטופים: קיבלנו אישור מצרפת ש-45 חטופים קיבלו תרופות

מטה משפחות החטופים פרסם הודעה לתקשורת הזרה, ובה נכתב: "קיבלנו אישור ממשרד החוץ הצרפתי ש-45 חטופים קיבלו את התרופות שלהם". עוד נכתב: "אנחנו מודים אישית לנשיא עמנואל מקרון מצרפת על היוזמה המועילה שלו ועל המעורבות ביישום התהליך דרך קטר. אנחנו אסירי-תודה על החמלה וההומניות שהפגין נשיר צרפת בנושא. צרפת היא ידידת אמת של המשפחות, ולא נשכח את תמיכתה".

הידיעה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב