שאלת ה-150 מיליארד דולר: מה באפט יעשה עם הר המזומנים שלו?

את הרבעון השלישי של השנה סיימה החברה של וורן באפט עם יותר מ-157 מיליארד דולר בקופה • דוחות הרבעון הרביעי, שיפורסמו בסוף השבוע, צפויים להראות מספרים דומים • אז למה המשקיעים לא מודאגים מכך שהחברה מחזיקה סכומים גבוה בקופה?

וורן באפט / צילום: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
וורן באפט / צילום: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חברת ההשקעות ברקשייר האת'וויי  של משקיע-העל וורן באפט צפויה לפרסם בסוף השבוע את הדוחות הכספיים שלה לסיכום שנת 2023. החברה, הנסחרת בוול סטריט לפי שווי שוק של 888 מיליארד דולר, הגדילה ברבעונים האחרונים בהתמדה את יתרות המזומנים שלה ואת הרבעון השלישי של 2023 היא סיימה עם יותר מ-157 מיליארד דולר בקופה. כעת תוהים בשוק מה החברה צפויה לעשות עם כמות המזומנים הגדולה שלה.

זו אולי הטעות הגדולה ביותר של באפט והיא עלתה לו בהפסד של 1.5 מיליארד דולר
בדיקת גלובס | בדקנו 4 מסלולי השקעה ב־500 S&P. הפערים מגיעים למאות אלפי שקלים
ניתוח | המהלך של פאלו אלטו להבסת המתחרות והמחיר שהיא צפויה לשלם

נראה שמשקיעים אינם מודאגים מכך שהחברה מחזיקה כמות כה גדולה של כסף בקופה, משום שהיא נהנית מתשואות עליו בזכויות הריבית הגבוהה (חלק גדול מהכסף מוחזק באיגרות חוב ממשלתיות של ארה"ב). עם זאת, בעבר באפט נשאל על הכסף הרב בקופה ואמר שברקשייר תוכל לרכוש חברות עם שווי שוק של למעלה מ-50 מיליארד דולר.

לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, בוול סטריט יש מספר חברות בעלות שווי כזה. בין היתר הוזכרו חברת ביטוחי הבריאות CVS, רשת המזון צ'יפוטלה, ואסתי לאודר. אך בעבר דיבר באפט גם על הקושי בקניית חברות ציבוריות ותיאר את התהליך כ-"מסובך וארוך", ולכן יתכן שיעדיף לרכוש חברות פרטיות. "אבל אין הרבה חברות פרטיות בשווי כזה. ומצד שני, אין הרבה משקיעים שיכולים לבצע עסקה כזאת," אמר באפט בעבר, לפי הוול סטריט ג'ורנל.

לאחרונה, ברקשייר האת'וויי פרסמה דיווח על ההחזקות שלה בסוף הרבעון האחרון של 2023 בו התגלה שהיא הקטינה מעט את ההחזקות שלה בחברת אפל , אך זו עדיין ההחזקה הגדולה ביותר שלה. במקביל הדיווח הצביע על מכירת חלק ניכר מההחזקה שלה ב-HP  ברבעון האחרון, והגדלת ההחזקות במניות האנרגיה שברון  ואוקסידנטל פטרוליום . בנוסף, לברקשייר האת'וויי החזקות רבות במניות בנק אוף אמריקה  אמריקן אקספרס , קוקה קולה  ועוד.

החברה ביקשה מה-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) לא לדווח על החזקות באחת החברות בהן היא בונה פוזיציה בימים אלה, והמשקיעים ייאלצו להמתין לדיווח הרבעוני הבא או לדיווח מוקדם יותר אם ההחזקה בחברה הסודית תעבור את ה-5%. ההערכות הן שמדובר בחברה מתחום הפיננסים.