הערכות בשוק: בתוך שבוע האחים אמיר ייכנסו לתפקידי מנכ"ל ויו"ר שופרסל

ככל שתצלח העסקה, האחים שלומי ויוסי אמיר יוכלו להיכנס לתפקידי המנכ"ל והיו"ר ברשת שופרסל כבר בתחילת השבוע הבא • כחלק מההכנה לכך, המגעים על עזיבת יו"ר שופרסל איציק אברכהן והמנכ"ל אורי וטרמן נמצאים בהילוך גבוה • גורמים בשוק מעריכים כי לאברכהן ולוטרמן תינתן האפשרות "להאיץ" את הבשלת האופציות שבידיהם

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כרבע ממניות שופרסל  שאותן רכשו האחים אמיר בתמורה ל-1.5 מיליארד שקל מידי הגופים המוסדיים, צפויות לעבור עד לסוף השבוע הקרוב לידיהם. ככל שתצלח העסקה, שיצאה לדרך לפני שבוע וחצי וכפי שנחשף בגלובס, יוכלו האחים שלומי ויוסי אמיר להיכנס לתפקידי המנכ"ל והיו"ר (בהתאמה) ברשת שופרסל כבר בתחילת השבוע הבא. כחלק מההכנה לכך, המגעים על עזיבת יו"ר שופרסל איציק אברכהן והמנכ"ל אורי וטרמן נמצאים בהילוך גבוה. 

הזינוק במניית שופרסל: האחים אמיר כבר מרוויחים "על הנייר"
ניתוח | לידיעת אברכהן: זו התוכנית של האחים אמיר לשופרסל
מסע רכישות ואקזיט חלומי: הכירו את האחים אמיר, הבעלים המיועדים של שופרסל

בשלב זה המטרה של הצדדים היא לאפשר ליו"ר אברכהן ולמנכ"ל וטרמן הפורשים לקבל תנאי פרישה מיטביים לפי הסכם ההעסקה שלהם מול הרשת. זאת בכדי שיוכלו לעזוב, והאחים אמיר יוכלו להיכנס ללא עיכוב ובנוחות לתפקידי הניהול, שכן מטרתם היא בראש ובראשונה להשביח את פעילות שופרסל לפי תפיסתם ודרך ניהולם. הגופים המוסדיים שמכרו לאחים אמיר את המניות רוצים גם כן, כך על-פי ההערכות, שהכניסה תהיה חלקה.

גורמים בשוק מעריכים כי לאברכהן ולוטרמן תינתן האפשרות "להאיץ" את הבשלת האופציות שבידיהם. הסכמי האופציות שלהם מול שופרסל כללו 4 מנות, אשר אחת מהן כבר הובשלה. המטרה היא להאיץ את הבשלת שלושת המנות הנוספות עם עזיבתם. בנוסף לכך הם זכאים לחודשים של הודעה ממוקדמת ולתקופת הסתגלות, אבל בפועל הם צפויים לחתום על הדוחות הכספיים הקרובים לסיכום שנת 2023 ואז לצאת לפרוש מתפקידם, כאשר האחים אמיר כבר יוכלו לנהל בפועל את הרשת, לאחר תקופת חפיפה קצרה.