כמה הרוויחו החוסכים הישראלים מהזינוק של אנבידיה?

העליות המטאוריות של מניית אנבידיה אפשרו ללא מעט מעובדי החברה בישראל להפוך למיליונרים מאופציות שקיבלו • לצדם, נהנו עשרות אלפי ישראלים מתרומת המניה למסלולי ה־S&P שבהם השקיעו

בניין אנבידיה בישראל / צילום: אנבידיה
בניין אנבידיה בישראל / צילום: אנבידיה

מניית ענקים השבבים אנבידיה  זינקה בסוף השבוע ב־16% בעקבות הדוחות המצוינים שפרסמה שהכו את התחזיות המוקדמות. העליות המטאוריות של מניית אנבידיה בשנה וחצי האחרונות (יותר מ־600% מאז אוקטובר 2022), אפשרו ללא מעט מאלפי עובדי החברה בישראל להפוך למיליונרים מאופציות שקיבלו. לצדם, נהנו עשרות אלפי ישראלים מתרומת המניה למסלולי ה־S&P שבהם השקיעו, ועוד מיליונים דרך החזקות באמצעות קרנות פנסיה, קופות הגמל וההשתלמות וקרנות נאמנות - החזקות המגיעות בסך הכול למאות מיליוני דולרים.

ניתוח | אנבידיה עשתה את הלא ייאמן, וזו הסכנה הכי גדולה שלה
"תגנוב עובדים": החברה שמסחררת את העולם יוצאת לקרב גם בישראל

מבדיקת גלובס עולה כי חברת מגדל החזיקה בסוף שנת 2023 מניות של אנבידיה בהיקף של 306 מיליון דולר, רוב ההחזקה בחיסכון ארוך הטווח, ורק הזינוק היומי האחרון במניה (ליל חמישי) הניב לעמיתיה כ־40 מיליון דולר (כ־150 מיליון שקל) נוספים.

במנורה מבטחים מציינים כי ההחזקות שלהם באופן ישיר במניות ענקית השבבים עמדו על סך של כמיליארד שקל (280 מיליון דולר). בעקבות הזינוק היומי במחיר המניה רשמו עמיתי מנורה מבטחים רווח של כ־150 מיליון שקל. בכלל ההחזקות עמדו בעת פרסום הדוחות של אנבידיה על 220 מיליון דולר. גם לבית ההשקעות מיטב החזקות נאות באנבידיה בשווי של 29 מיליון דולר.

זאת ועוד: על פי נתונים של חברת סמארטבול, שורה של עשרות קרנות פנסיה, קופות גמל וחברות ביטוח מחזיקות במניה בהיקפים של מיליוני דולרים כל אחת.