השקעה של 80 מיליון שקל: נחתם ההסכם בין קרפור למשקיע הצרפתי

במסגרת ההסכם, חברת ההחזקות PFH S.A.S בבעלות איש העסקים הצרפתי סימון פינטו תשקיע כ-80 מיליון שקל בקרפור • בנוסף, אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת השליטה בקרפור, תשקיע כ-86 מיליון שקל, וקבוצת הפניקס תשקיע 14 מיליון שקל נוספים

סניף קרפור בתל אביב. בעיגול: סימון פינטו / צילומים: בר לביא, דוברות זק''א
סניף קרפור בתל אביב. בעיגול: סימון פינטו / צילומים: בר לביא, דוברות זק''א

כפי שדווח בדצמבר האחרון, קבוצת PFH  נכנסת להשקעה בקרפור ישראל. החברה דיווחה לבורסה כי אתמול (ד') נחתם ההסכם, במסגרתו חברת ההחזקות PFH S.A.S הצרפתית בבעלות איש העסקים הצרפתי סימון פינטו, הפועלת בתחומי הלוגיסטיקה והנדל"ן בצרפת ובישראל, תשקיע כ-80 מיליון שקל בקרפור.

בנוסף, אלקטרה מוצרי צריכה , בעלת השליטה בקרפור, תשקיע כ-86 מיליון שקל, וקבוצת הפניקס תשקיע 14 מיליון שקל נוספים בחברה, השקעה שתומר להון בחברה. בסך-הכול שווי העסקה הוא כ-300 מיליון שקל (לפני הכסף). עם השלמת העסקה, ההון העצמי של קרפור צפוי לגדול בכ-270 מיליון שקל. 

ההימור הצרפתי: הכירו את איש העסקים שרוצה להשקיע 80 מיליון שקל בקרפור
הדילמה הקשה של היצרנים: פגיעה ברווח או ייצור מותג פרטי
יום שיא למשק: הישראלים הוציאו מעל 1.5 מיליארד שקל ביום הבחירות

העסקה כפופה להגעה להסכמה גם עם אחד משני התאגידים הבנקאיים שקיבלו אופציות בקרפור. עם אחד התאגידים כבר הושגה הסכמה, ובחברה מעריכים שכך יהיה גם לגבי התאגיד השני. עם השלמת העסקה והחתימה עם הבנקים, אלקטרה מוצרי צריכה צפויה לעלות בשיעור החזקותיה עד לשיעור של כ-48%.

פינטו מסר כי "אני מברך על השותפות עם קרפור, רשת קמעונאות בינלאומית מובילה. אני רואה בשותפות זו הזדמנות לפיתוח חדשנות ופתרונות אפקטיביים בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה, ומאמין כי ההשקעה תניב בטווח הזמן הקרוב תהליכים שייטיבו עם הצרכנים הישראלים".

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, מסר כי "PFH היא קבוצת השקעות בינלאומית מובילה בתחומה עם ניסיון עשיר בלוגיסטיקה ובנדל"ן. אני בטוח שניסיונה הרב והידע שהם מביאים עמם יתרמו רבות להצלחתה העתידית של קרפור ישראל".

השבוע ייפתחו שלושה סניפים נוספים של קרפור בתל אביב, ברמלה ובגבעתיים, ובכך יגיע מספר הסניפים הפעילים בישראל ל-86. 

צפי למעבר לרווחיות תפעולית

אלקטרה צריכה רשמה הפסדי עתק בעקבות השקת המותג קרפור באמצעות הסבת הסניפים של מגה-יינות ביתן בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. עם זאת, בדוחות הרבעון השלישי נרשמו עלייה של 47% במכירות ועלייה של 17% בהכנסות, וההפסד המגזרי הסתכם בכ-7 מיליון שקל, לעומת 51 מיליון שקל ברבעון השלישי לשנת 2022, שבעיקר מיוחס לסבן אילבן, רשת חנויות הנוחות שאלקטרה קיבלה את הזיכיון לה בארץ. התחזית של קרפור לרבעון הרביעי, שדוחותיו יתפרסמו בחודש הבא, כוללות כבר מעבר לרווחיות תפעולית ב-86 הסניפים הקיימים של הרשת.

בחצי השנה האחרונה עברה החברה גם חילופי מנכ"ל, עם עזיבתו הפתאומית של אורי קילשטיין ומינויים של שווימר עצמו למנכ"ל קרפור ושל מיכאל לובושיץ למשנה למנכ"ל, והעמקת הסכסוך בין אלקטרה צריכה למייסד הרשת נחום ביתן.

בין היתר הגיש האחרון תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה שאלקטרה צריכה תרכוש מידיו את חלקו וחלקה של אשתו, נורית ביתן, ברשת בתמורה ל־430.5 מיליון שקל (סכום המשקף שווי של כ-900 מיליון שקל לרשת, בהתאם להסכם האופציה שלא מומשה); או אפשרות נוספת שבית המשפט יורה על הנפקה או רישום למסחר של קרפור ישראל. בנוסף, בני הזוג תבעו 18.5 מיליון שקל מאלקטרה צריכה בגין אובדן רווחים ודמי שכירות שלא שולמו להם לטענתם, ובהמשך הצדדים הופנו לבוררות.