ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל תקף בדרום לבנון - וחיסל מהאוויר מספר מחבלים; אזעקות נשמעו באשקלון ובצפון

הצבא תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, בתקיפה מהאוויר בשילוב ארטילריה • במשמרות המהפכה הודיעו רשמית: מת רזא זראעי, יועץ צבאי • עשרות מחבלים נעצרו בבית ספר בח'אן יונס: "סיפקו מידע מודיעיני ללוחמים"  • עדכונים שוטפים

דמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki
דמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

עדכונים שוטפים 

21:49 - דובר המועצה לביטחון לאומי בארה"ב: נכפיל את המאמצים לפתיחת מסדרון הומניטרי ימי לעזה

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בארה"ב, אמר כי "נכפיל את המאמצים לפתיחת מסדרון הומניטרי ימי לסיוע לרצועת עזה. הישראלים תומכים במאמץ שלנו להצניח סיוע הומניטרי מהאוויר ברצועה". 

עוד התייחס קירבי לתקרית שאירעה אתמול בצפון הרצועה: "אין לנו מספיק מידע כדי לאמת את טענות הצבא הישראלי, לפיהן משאיות הסיוע ההומניטרי דרסו למוות את התושבים". 

21:20- אזעקות בזרעית, בשומרה ובערב אל עראמשה שבגליל המערבי

שני שיגורים זוהו לעבר הגליל המערבי. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

21:11 - ביידן: מנסה להשיג עסקה להפסקת אש מיידית כדי לאפשר הכנסת סיוע נוסף לרצועה

20:59 - אזעקות באשקלון ובעוטף

20:55 - צה"ל תקף בדרום לבנון וחיסל מספר מחבלים

צה"ל הודיע כי מטוסי קרב וכלי ארטילריה תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה. מספר מחבלים זוהו יוצאים מאחד מהמבנים הצבאיים, כלי טיס תקף וחיסל אותם זמן קצר לאחר מכן

15:30 - צה"ל תקף בדרום לבנון

צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב. כמו כן הותקפו מבנה צבאי נוסף ותשתית טרור של הארגון במרחב ג'בל בלט. בצבא ציינו גם כי בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח פתוח במרחב מרגליות.

15:14 - משמרות המהפכה הודיעו: איש הארגון רזא זראעי חוסל בסוריה

לאחר הדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה, משמרות המהפכה של איראן הודיעו רשמית על מותו של היועץ הצבאי רזא זראעי.

15:00 - איתרו אמצעי לחימה וחיסלו מחבלים: תיעוד מקרב שבו נפלו סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל וסמ"ר נריה בלטה ז"ל

צוות הקרב של חטיבת גבעתי השמיד תשתיות טרור בלב ח'אן יונס וחיסל עשרות מחבלי חמאס - במרחק של כשני קילומטרים מהגבול. המבצע החל בתקיפות אוויריות והמשיך בפשיטה על הכפר 'עבסאן א-צעיר'. באחת מסריקות בתי הפעילים, הכוחות איתרו דירת מסתור ובה אמצעי לחימה כמו: טילי נ״ט, רחפנים ורובי צלפים. בקרב נפלו סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל וסמ״ר נריה בלטה ז"ל.

13:00 - אמצעי לחימה בדירות מסתור ומחבלים שהסתתרו בתוך בית ספר: צוות הקרב של חטיבה 7 נלחם בח'אן יונס

צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיך להילחם במערב ח'אן יונס, לחסל מחבלים ולהשמיד תשתיות טרור, כך עדכן דובר צה"ל. הלוחמים פעלו בשבוע האחרון במרחבים מגוונים במרחב, שבהם טרם פעלו כוחות צה"ל ופשטו על בתים של בכירי חמאס.

"בלב שכונות המגורים נתקלו הלוחמים בעשרות מחבלים וחיסלו אותם באמצעות ירי טנקים, קרבות פנים אל פנים והכוונת אש מהאוויר", נמסר מצה"ל. "בבתי המחבלים איתרו הלוחמים מחסניות, טילי RPG, מטענים, נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, מדים וציוד צבאי של חמאס".

במהלך פשיטה על תשתיות טרור במערב ח'אן יונס, עצרו הלוחמים עשרות מחבלים שהתחבאו בתוך בית ספר. "במהלך חקירותיהם המחבלים סיפקו מידע מודיעיני שהגיע ישירות לכוחות הפועלים במרחב", הסבירו בצה"ל. "בנוסף, מכלול האש החטיבתי חיסל חמישה מחבלים חמושים ברכב שהיוו איום על כוחותינו".

10:20: גנץ וטרופר נכנסו "מתחת לאלונקה" בצעדת משפחות החטופים

השרים בני גנץ וחילי טרופר השתתפו היום בצעדת משפחות החטופים ותועדו מרימים אלונקה בהליכה לכיוון ירושלים. גנץ אמר: "משימה של לנצח, ולהביא את כולם הביתה היא של כולם ובקדימות העליונה ביחד ולצד כל מטרה חשובה אחרת". טרופר הוסיף: "אנחנו אתכם ביחד במסע הכל כך צודק הזה עד שהבנים והבנות ישובו הביתה".

10:15: דיווחים בסוריה: ישראל תקפה בסוריה. היעד - 3 מפקדים איראניים

דיווחים לא רשמיים בתקשורת הסורית: ישראל תקפה לפנות בוקר בשטח חקלאי סמוך לעיר החוף בניאס. תושבים דיווחו על שלושה פיצוצים שנשמעו באזור. לפי ״המרכז הסורי לזכויות אדם״ תקיפת הבית כוונה נגד שלושה מפקדים איראנים.

9:15 - צה"ל תקף מטרות טרור במרחב שממנו בוצעו השיגורים אתמול לעבר שטח ישראל

דובר צה״ל עדכן כי צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח (828) נכנס ללחימה בלב ח'אן יונס והצטרף לתמרון לצד צוותי קרב חטיבתיים נוספים תחת אוגדה 98. ביממה האחרונה זיהו כוחות החטיבה שני מחבלים חמושים בנשק כשאחד מהם נשא תיק ובתוכו מטען - מסוק קרב תקף וחיסל את אותם.

במערב ח'אן יונס כוחות צוות הקרב של חטיבה 7 פשטו במהלך היממה האחרונה על שורת תשתיות טרור. הם איתרו מחסן אמצעי לחימה ובו מספר רב של נשקים מסוג קלאצ'ניקוב ותחמושת. במהלך הפעילות מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס שחיסל ארבעה מחבלים שנעו לעבר לוחמי החטיבה. כמו כן, מטוס קרב תקף בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98 בור שיגור בו הוטמנו רקטות.

בהמשך לשיגורים שבוצעו אתמול מעזה לשטח ישראל: דובר צה"ל מסר כי כלי טיס תקפו בהכוונת מרכז האש של פיקוד הדרום את המרחב שממנו בוצעו השיגורים בצפון הרצועה ומספר מטרות נוספות במרחב, ביניהם פיר מנהרה ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חמאס.

עוד נמסר כי במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות, זיהה הכוח חוליית מחבלים מתקרבת לעברם - וחיסל אותה על ידי ירי מרגמות וטיל גיל. 

06:47 - אזעקה נשמעה בכפר עג'ר

04:00 - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש: הרג של למעלה מ-100 אנשים שביקשו סיוע הומניטרי בעזה הוא מצב הדורש חקירה עצמאית

02:26 - דובר צה"ל: כוחות צה"ל החלו בפעילות למיפוי בית המחבל מחמד מנאצרה בקלנדיה שבחטיבת בנימין, שביצע את הפיגוע בתחנת הדלק בעלי

00:09 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של הארגון במרחב לבונה.

00:01 - הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בעלי: "בפעולה מקצועית של קצין מילואים שיצא מלחימה בעזה, האירוע הסתיים ונמנע אסון גדול עוד יותר"

עוד אמר הרמטכ"ל, "זהו פיגוע קשה, בו נהרגו שני אזרחים ישראליים, שאנחנו כואבים את מותם. מאמץ הסיכול של כוחות הביטחון בפיקוד המרכז נמשך כל הזמן, ואנו נפיק את הלקחים מהאירוע הזה לחיזוק ההגנה".

22:40 - הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12