גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוכנית חדשה מוציאה עשרות קבוצות מהעוטף לשמונה ימים בקפריסין

החברה למתנ"סים מובילה את תוכנית "בשביל הקהילה", במטרה לבנות מחדש את הקהילות בעוטף ולאפשר צמיחה משותפת ● עלות המהלך נאמדת ב־25 מיליון שקל, רק חלק מהסכום גויס עד כה ● ישראל מתגייסת

פעילות במסגרת ''בשביל הקהילה'' / צילום: החברה למתנ''סים
פעילות במסגרת ''בשביל הקהילה'' / צילום: החברה למתנ''סים

 

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ובצל אירועי ה־7 באוקטובר, קהילות שלמות ביישובי עוטף עזה נפגעו באורח קשה. כעת יוצאת לדרך התוכנית החדשה "בשביל הקהילה" מטעם החברה למתנ"סים, במטרה לבנות מחדש את הקהילות, להחזיר את חיי התושבים לאזור ולאפשר צמיחה משותפת.

עורכת הדין שגייסה מיליון שקל והפכה את מרתף הבית לחמ"ל מזון וציוד לחיילים 
ישראל מתגייסת | המרכז הטיפולי שמסייע לניצולי מסיבת הנובה לעבד את הטראומה 
ישראל מתגייסת | הצעיר הפוסט־טראומטי שהקים עמותה המסייעת לחיילים שנפגעו כמוהו 

במסגרת התוכנית, בחודשים הקרובים ייצאו עשרות קבוצות מיישובי העוטף לתהליך שנתי, הכולל בין היתר נסיעה בת שמונה ימים לקפריסין, במטרה לעבד כקבוצה וכפרטים את אירועי 7 אוקטובר. בין היתר מדובר באנשי חינוך, צעירים, צוותי חירום יישוביים, כיתות כוננות, גמלאים, ובעלי תפקידים נוספים, בהתאם לצרכים האזוריים והיישוביים.

"בתור מי שהיה הפרויקטור האזרחי, אני יודע שיש עוד הרבה דברים שרחוקים מלהסתיים, ולאף אחד אין התשובות מה יקרה. זה הביא אותנו להבנה שאנחנו לא יכולים לחכות לסוף המלחמה כדי לטפל באוכלוסייה", אומר מנכ"ל החברה למתנ"סים, טל בסכס. "לכן בחרנו לקיים תוכנית שפועלת לחיזוק ואיחוי של הקהילות בעוטף באמצעות תהליך קבוצתי".

התוכנית בנויה משלושה שלבים. בשלב הראשון מתבצע איתור ובחירת קבוצת המשתתפים לפי שייכות גאוגרפית ושייכות קבוצתית. השלב השני הוא שלב המסע, שבמהלכו יוצאת הקבוצה לשמונה ימים בקפריסין, ובשלב השלישי, המטרה היא לגבש קבוצת מנהיגות בת קיימא, המכונה גם "חבורת משימה", במטרה לקדם יוזמות הקשורות לשיקום המרחב.

טל בסכס / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

שלוש קבוצות כבר יצאו

ההשקעה במהלך נאמדת בכ־25 מיליון שקל, והמימון מגיע מתורמים כמו הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרנות מנדל, שוסטרמן ויד הנדיב, וזאת בשיתוף עם עיריית שדרות, המועצה האזורית שער הנגב, המועצה האזורית שדות נגב והמועצה האזורית אשכול.

"גייסנו כבר 2.5 מיליון שקל, והוצאנו כבר שלוש קבוצות במסגרת התוכנית", מספר בסכס. "במקביל, עוד שתי קבוצות אמורות לצאת למסע במרץ ובאפריל. לדבריו, הביקוש לתוכנית עצום. "יש כל מיני גופים שמטפלים בהיבטים הנפשיים והפרסונליים, אבל אנחנו מתעסקים בנושא של בינוי הקהילה, זה עיקר הטיפול לצד חוסן אישי במסגרת הקהילה.

"משיחות שקיימנו עם אנשים שחזרו מהמסע, אני מרגיש שהם חזרו אחרת. אם במהלך התקופה הקרובה נדע להביא לטיפול כמה אלפי אנשים, ואנחנו נגיע לזה, יהיה פה הישג משמעותי".


מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

לקט ישראל ומורשת דרך

ארגון הצלת המזון הלאומי לקט ישראל, ביחד עם עמותת "מורשת דרך", יוצאים ביוזמה משותפת תחת השם "מורי דרך לחקלאות". המיזם משלב בין פעילות התנדבות בענף החקלאות כמו גם פתרון תעסוקה זמני לעובדי ענף התיירות הנכנסת, שנפגעו קשות במהלך מלחמת חרבות ברזל.

פרויקט "מורי דרך לחקלאות" נעזר בניסיון ובמקצועיות של מדריכי התיירים ומתעל אותם לטובת סיוע לקבוצות המתנדבים מישראל ומהתפוצות, המעוניינות לקחת חלק במאמץ הלאומי כדי לשמור על ענף החקלאות.

מאז פרוץ המלחמה, התיירות הנכנסת לישראל הצטמצמה כמעט לחלוטין, ומדריכי התיירות מצאו עצמם ללא תעסוקה ופרנסה. במקביל, ענף החקלאות סובל ממחסור בכוח אדם עקב עזיבה מיידית של עובדים רבים, תוך כדי שיתוק הפעילות השוטפת של הענף.

לפרטים נוספים: www.leket.org או www.moreshetderech.com

תבור גליל

חברת התובלה "תבור גליל", קיבוץ נחל עוז ומטה המאבק להשבת החטופים, יוצאים במהלך שמטרתו קריאה להשבת החטופים: כ-50 משאיות ינועו ברחבי הארץ, כשעליהן מתנוסס שלט הקורא להחזיר את החטופים הביתה. במהלך לוקחות חלק חברות תובלה נוספות.

לדברי קובי מונוביץ, מנכ"ל תבור גליל, "אסור שנשכח את החטופים, שנמצאים בשבי ארגון הטרור הרצחני חמאס, ונפעל כולנו, כל אחד בדרכו ויכולתו, למען החזרתם הביתה".

חלק מחברי קיבוץ נחל עוז, שיזם את הפרויקט, עדיין חטופים בעזה, ביניהם עמרי מירן (46), צחי עידן (49), בתו יעל (11), בנו שחר (9) ובתו מעיין ז"ל (18) שנרצחה.

משאית של תבור הגליל עם קריאה להשבת החטופים / צילום: איסמעיל הייב, תבור הגליל

טמבור

חברת טמבור הודיעה על תרומה של חומרים וצבע בהיקף של כ-2 מיליון שקל לטובת שיקום מרחבים ציבוריים לילדים ביישובי העוטף, ובמסגרת זו יצא המנכ"ל מיכה שרייר לביקור וסיור בעוטף. שרייר נפגש עם הפרויקטורים של היישובים השונים, על מנת לאמוד מקרוב את הצרכים והיקפי העבודה שיידרשו בפרויקטים שנכללים במהלך.

במסגרת הביקור נערך, בין היתר, מיפוי של המבנים אשר ייכללו בפרויקט, בהם גני ילדים, בתי ספר, מתנ"סים, גינות ציבוריות וכל מרחב ציבורי אחר המשמש את ילדי העוטף. בין הפרויקטורים שעמם נפגש שרייר נמנה טל שאול מקיבוץ כיסופים, ובן שימול, הרבש"צ של כרם שלום.

"מתחילת המלחמה היה ברור לנו שהתפקיד המשמעותי והטבעי שלנו יהיה בשיקום יישובי העוטף, ובפרט בשיקום וחידוש המרחבים הציבוריים המשמשים את דור העתיד - הילדים ובני הנוער", אומר שרייר.

"אנו עושים זאת מתוך תחושה עמוקה של הזדהות ושליחות, ובתקווה כי החזרה לסביבות מעוצבות ונעימות יותר ישמחו את הילדים, ויקלו ולו במעט על שיקומם וחזרתם לשגרה המיוחלת".

במקביל לפעילות הישירה מול מועצות העוטף והפרויקטורים שמונו לשיקום הישובים, טמבור קוראת לחברי קהילת העיצוב והאדריכלות שלה, connect, להצטרף ולתרום ממקצועיותם בתהליך השיקום והחידוש.

עוד כתבות

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

המסר של הנייה למצרים ולקטאר: "בוחנים את ההצעה ברוח חיובית"

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות, הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס מייקרת את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף בב-19 במאי

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל