גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צה"ל תקף תשתיות של צבא סוריה מהן פעל חיזבאללה

צה"ל הודיע כי תקף שתי תשתיות צבאיות בחזית שטח סוריה, שבהן פעל ארגון הטרור חיזבאללה ? הרמטכ"ל הלוי נפגש עם תצפיתניות: "אנחנו מאוד סומכים עליכן. נתחקר, נלמד ונמשיך חזק קדימה" • צה"ל הודיע כי סמל ראשון איתי חן שנחטף לעזה נפל ב-7 באוקטובר • ספינת סיוע ראשונה יצאה מקפריסין לעזה • דיווח בפוליטיקו: ביידן מתכנן להתנות את הסיוע לישראל - בבלימת מבצע צבאי ברפיח • עדכונים שוטפים

בניין שנהרס בתקיפות אוויריות ישראליות בחומס, סוריה, בתחילת פברואר / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS
בניין שנהרס בתקיפות אוויריות ישראליות בחומס, סוריה, בתחילת פברואר / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

עדכונים שוטפים

20:44 - צה"ל תקף תשתיות של צבא סוריה שמהן פעל ארגון הטרור חיזבאללה

צה"ל הודיע כי תקף מוקדם יותר היום שתי תשתיות צבאיות בחזית שטח סוריה, שבהן פעל ארגון הטרור חיזבאללה. "התקיפה בוצעה לאחר איסוף מודיעיני אשר הוביל להפללה של תשתיות אלו, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו", נמסר.

20:00 - הרמטכ"ל לתצפיתניות בגבול עזה: אנחנו מאוד סומכים עליכן. נתחקר, נלמד ונמשיך חזק קדימה

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום בגדוד האיסוף 414 שבגבול רצועת עזה וקיים שיח עם תצפיתניות, לוחמים ולוחמות איסוף קרבי יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד. בשיחה עם החיילים אמר הלוי: "אנחנו מסתכלים על מה שעושים פה בחמ"ל כזה ובעוד הרבה חמ"לים, בכל הגבולות שלנו מסביב למדינה כמשהו מאוד מאוד חשוב".

"זה מרכיב קריטי ביכולת שלנו לתת הגנה בגבולות, והמערך הזה של האיסוף, של התצפיתניות, שבאמת חווה בשבעה באוקטובר גם עשייה מאוד חשובה שתרמה להבנה של מה שקורה, אבל גם חוויה קשה. יש הרבה מאוד הערכה לעשייה ב-7 באוקטובר ובעיקר לחוסן בחזרה לעבודה ברצינות ובמקצועיות. אנחנו מאוד סומכים על העבודה שאתם עושים. הייתה לנו נקודה קשה, נלמד ונלך מאוד מאוד חזק קדימה".

19:15 - חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בעומק לבנון

מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של ארגון חיזבאללה במרחב אל-עדייסא ומבנה צבאי של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

19:10 - ראש ה-CIA ברנס: "יש עוד סיכוי לעסקה"

וויליאם ברנס בדיון בבית הנבחרים: "אני חושב שעדיין ישנה אפשרות לעסקה כזו. אנו עובדים צמוד מאוד עם עמיתינו הישראלים, הקטרים והמצרים. זה תהליך מאוד קשה. אני לא חושב שמישהו יכול להבטיח הצלחה. הדבר היחיד שאני חושב שאתה יכול להבטיח הוא שהחלופות גרועות יותר". 

19:08 - מחאת משפחות החטופים: דרך בגין בתל אביב נחסמה לתנועה

מוחים חוסמים את דרך בגין בתל אביב, וקוראים בשמות החטופים שמוחזקים 157 ימים בשבי חמאס. 

18:44 - ניסיון פיגוע דקירה בשומרון

מחבל חמוש בסכין הגיע לפאתי היישוב גבעת רונן שבשומרון וניסה לדקור ישראלי שהיה במקום, אין נפגעים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבל ומבצעים סריקות במרחב.

18:38 - גורם בחמאס: פועלים בשיתוף עם חיזבאללה לגבי המשך הלחימה

מקור בחמאס לסקיי ניוז בערבית: יש תיאום עם חיזבאללה בשטח לגבי השלב הבא במערכה. לחזית ההתנגדות יש תיאום גבוה - אבל ההחלטה על מלחמה בלבנון אינה בידיו של סינוואר. אנחנו עשויים להיות עדים לרגיעה בעזה במהלך חודש רמדאן.

17:26 - זוהו שלושה שיגורים מלבנון, צה"ל תוקף בשטח

בהמשך לשיגורים האחרונים, זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב שומרה (ללא נפגעים) ושיגור נוסף שחצה משטח לבנון ונפל במרחב שתולה ללא נפגעים. במקביל, צה"ל תוקף בשטח לבנון.

16:16 - רצף אזעקות בגליל המערבי ובאזור נהריה, לפחות 5 שיגורים זוהו

16:00 - תקיפות צה"ל נגד חיזבאללה: כ-4,500 מטרות הותקפו, ויותר מ-300 מחבלים חוסלו מאז פרוץ המלחמה

צה"ל הודיע כי ב-5 החודשים האחרונים הותקפו יותר מ-1,200 מטרות מהאוויר ויותר מ-3,100 מטרות מהיבשה של חיזבאללה בשטחי לבנון וסוריה. בין המטרות שהותקפו - מחסני אמל"ח, מבנים צבאיים ומפקדות.

מתחילת המלחמה חוסלו יותר מ-300 מחבלים, ונפצעו יותר מ-750, ובהם 5 מפקדים בכירים. בנוסף, הותקפו עשרות חוליות מחבלים שירו נ"ט ורקטות לעבר ישראל. 

גורם בחיזבאללה לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטרי: "לא נשתוק על התקיפות הישראליות, בין אם בדרום לבנון, בבקעה, בבעלבכ או בכל אזור בלבנון. התגובה תהיה זהה וחזקה יותר. אנחנו במלחמה עם האויב, כל האפשרויות פתוחות. חיזבאללה ערוך ומוכן לכל התרחבות". 

? הכירו את הספינה הספרדית שחונכת מסדרון ימי לעזה
? החוקרת שנלחמה על ההכרה בפשעי חמאס באו"ם: "שמו אותי על מיוט"
? מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי מתקפת 7 באוקטובר: מי הוא מרוואן עיסא?

14:10 - הותר לפרסום: סמל איתי חן שנחטף לעזה נפל בקרב ב-7 באוקטובר

גופתו של איתי חן ז"ל, חייל סדיר בן 19, מוחזקת בשבי חמאס, לאחר שנפל בקרב ב-7 באוקטובר - כך הותר לפרסום לאחר שדובר צה"ל עדכן את משפחתו. גופתו של איתי, בעל אזרחות אמריקאית, נחטפה בשבת השחורה מבסיס נחל עוז שבעוטף עזה, שם היה יחד עם חבריו לצוות בשריון. 

סמל איתי חן ז''ל / צילום: דובר צה''ל

13:35 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה בעומק לבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו שתי מפקדות צבאיות של חיזבאללה במרחב בעלבכ שבעומק לבנון. "באתרים אלה אוחסנו אמצעים משמעותיים המשמשים את הארגון בהיבטי התעצמות באמצעי לחימה", נכתב בהודעת דובר צה"ל. "התקיפות בוצעו בתגובה לשיגורים שביצע ארגון הטרור לעבר צפון הארץ הבוקר".

בדובר צה"ל אמרו כי מוקדם יותר היום הותקפו מבנה צבאי במרחב אלחיאם ותשתית טרור במרחב בינת ג'בל. 

12:27 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף באזור סרעין שבעומק המדינה, סמוך לגבול עם סוריה, וגם באזור א-נבי שית שבבקעה

12:20 - משרד החוץ הקטרי: המשא-ומתן להפסקת אש נמשך, אך המצב מורכב

דובר שר החוץ של קטר אמר כי המשא-ומתן בין ישראל לחמאס נמשך, אך הוסיף כי המצב בשטח "מורכב". עוד הוא אמר כי הצדדים לא קרובים להסכמות, אך הוסיף כי בקטר עדיין אופטימיים.  הוא סירב לנקוב בצד שלדעתו אשם בכישלון המשא-ומתן. 

11:43 - לאור יום: כוחות הביטחון עצרו שלושה מבוקשים בג'נין

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו בין השאר את פעיל הג'יהאד האיסלאמי מהדי פיאד, שמעורב בפעילות טרור, ובמסגרת עיסוקיו ביצוע פיגועי ירי ומטענים לעבר כוחות הביטחון. יחד עמו נעצרו עוד שני מבוקשים ונשק M-16. 

11:40 - עלייה חמורה בפעילות הטרור באירופה ובניסיון לפגוע בין השאר ביעדים ישראליים ויהודיים

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", מאז 7 באוקטובר מתמודדים כוחות הביטחון במדינות רבות באירופה עם הסלמה בניסיונות להוציא לפועל פיגועים, בדגש על גורמים המזוהים עם חמאס, חיזבאללה ואיראן. ברבים מהמקרים מופעלים מהגרים מוסלמים שנמצאים במדינות השונות.

כך למשל מדווח לראשונה על מעצר בבוסניה ובאוסטריה של קבוצת מהגרים מאפגניסטן וסוריה שהחזיקה נשק ותחמושת, ובמכשירים הסלולריים של חבריה נמצאו תמונות של יעדים ישראליים ויהודיים שתכננו לפגוע בהם.

10:08 - רצועת עזה: צה"ל ממשיך בפשיטות בח'אן יונס, בצפון ובמרכז הרצועה

דובר צה"ל פרסם תיעוד של פעילות כוחות הביטחון בעזה, בין השאר של השמדת מחסן אמל"ח של חמאס ותשתיות טרור נוספות. 

עוד עדכנו כי צוות הקרב החטיבתי של עוצבת הקומנדו ממשיך בפשיטות על יעדי טרור בעומק שכונת חמד בח'אן יונס - לוחמי יחידת אגוז איתרו במבנה צבאי במרחב אמצעי לחימה, ביניהם נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, מטענים וציוד צבאי נוסף. 

כוחות אוגדה 98 עקבו אחר מחבל ששיגר פצמ"רים לשטח הארץ, זיהו אותו בעודו יוצא מאתר השיגור והכווינו כלי טיס שחיסל אותו מהאוויר.

כמו כן, דובר צה"ל עדכן כי ביממה האחרונה צוות הקרב של חטיבת הנח"ל איתר בהכוונה מודיעינית מספר משגרי רקטות מהם בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל, טיהר את המרחב והשמיד את המשגרים.

באירוע נוסף, שוגרו שתי רקטות לעבר הלוחמים שפעלו במרחב. בתגובה, הכוחות איתרו מחבלים שיצאו מהשטח בו נורו הרקטות, וכלי טיס תקף אותם. לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע. 

08:55 - אחרי המטח הכבד: צה"ל תקף משגרי חיזבאללה שמהם שוגרו הרקטות

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שלושה משגרים של חיזבאללה בלבנון - שמהם בוצעו השיגורים לעבר רמת הגולן הבוקר. 

08:53 - ספינת סיוע ראשונה לעזה עזבה את נמל ג'טי בקפריסין

ספינה של ארגון הסיוע הספרדי The Open Arms, ועליה 200 טונות של ציוד סיוע לעזה, הפליגה מלרנקה שבקפריסין. הפלגתה מוגדרת כ"פיילוט לפתיחת נתיב ימי חדש כדי לספק סיוע לפלסטינים". 

08:25 - דיווח: נסראללה נועד בלבנון עם בכירי חמאס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם משלחת בכירי חמאס בראשות חליל אל-ח'יה - כך מדווחים הבוקר בלבנון.

08:23 - מטח נוסף למרחב הגולן; מהבוקר: 100 רקטות שוגרו לאזור

כ-30 שיגורים נוספים זוהו לעבר מרחב רמת הגולן, הופעלה התרעה בשטחים פתוחים בלבד. משעות הבוקר, לפחות 100 רקטות שוגרו מלבנון לגולן ולגליל העליון.

07:59 - צה"ל מעדכן: הלימודים בגולן מתקיימים כרגיל

לאחר המטח הכבד לעבר יישובי צפון הגולן, בצה"ל קיימו הערכת מצב, ובה הוחלט כי הלימודים באזור יתקיימו היום ללא שינוי.

07:01 - מטח כבד במיוחד לגולן ולגליל העליון

אזעקות הופעלו הבוקר ביישובים בגולן ובגליל העליון. מדובר במטח של לא פחות מ-70 רקטות שנורו מלבנון, רובן יורטו או נפלו בשטחים פתוחים.

06:00 - ביידן נשאל אם ייפגש בקרוב עם נתניהו - והשיב בקצרה: "לא, לא כרגע"

על רקע המתיחות, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל בנמל התעופה אם בכוונתו להיפגש בקרוב עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. הנשיא השיב בקצרה ובקרירות: "לא, לא כרגע".

06:00 - דיווח: ארה"ב ובריטניה ביצוע תקיפה אווירית בערי נמל במערב תימן, לפחות 11 נהרגו ו-14 פצעו

ב"גארדיאן" הבריטי מדווחים כי לפי ממשלת תימן, ארה"ב ובריטניה ביצעו תקיפה אווירית בערי נמל במערב תימן, לפחות 11 נהרגו ו-14 נפצעו.

בתוך כך, פיקוד המרכז של ארה"ב הודיע ??כי ביצע אמש 6 תקיפות ביום, השמיד ספינה תת-ימית בלתי מאוישת ו-18 טילים נגד ספינות בשליטת החות'ים. "הנשק הזה היווה איום מיידי על ספינות סוחר וספינות הצי האמריקאי", נכתב בהודעת הסנטקום.

03:36 - המתפ"ש כתב פוסט: ישראל תאפשר כניסת פלסטינים לאל-אקצא - בהתאם לתנאים מוגדרים מראש

מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם פוסט לפיו ישראל תאפשר כניסת פלסטינים לירושלים בחודש הרמדאן. לפי הכתוב, תפילות יום שישי במסגד אל-אקצא יתאפשרו בהתאם לקריטריונים הבאים: גברים מעל גיל 55, נשים מעל 50 וילדים מתחת לגיל 10. הכניסה בכפוף לאישור מערכת הביטחון וקבלת היתר.

00:22 - צה"ל תקף שני מתחמים של חיזבאללה בעומק לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה שני מתחמי חיזבאללה במרחב הבקעא שבעומק לבנון. המתחמים משויכים לכוח האווירי של חיזבאללה, ומהם תכנן ארגון הטרור להוציא לפועל מתקפות שונות נגד ישראל. התקיפות בוצעו בתגובה להפעלת כלי טיס של חיזבאללה ששוגר לעבר רמת הגולן בימים אחרונים.

00:16 - דיווח בפוליטיקו: ביידן שוקל להתנות את הסיוע הצבאי ישראל בבלימת המבצע הצבאי ברפיח

בפוליטיקו מדווחים כי ארבעה בכירים, המקורבים לנשיא האמריקאי, העידו כי ביידן שוקל להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בתכניותיה למערכה רחבה ברפיח. "זה משהו שהוא בהחלט חושב עליו", אמר אחד הגורמים, והוסיף כי בשנה שעברה כינה ביידן את רעיון התניית הסיוע הצבאי לישראל "מחשבה כדאית".

22:24 - המודיעין האמריקאי: חיזבאללה ואיראן לא מעוניינים בהסלמת העימות

אווריל היינס, ראש המודיעין של ארה"ב, בשימוע בקונגרס של ראשי סוכנויות המודיעין האמריקאיות: "ממשיכים להעריך שחיזבאללה ואיראן לא מעוניינים בהסלמת העימות שתגרור אותנו ואותם למלחמה רחבה. המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, בסוריה ובתימן מנצלות את המלחמה כדי לקדם את האג'נדה הפרטית שלהן".

היינס הוסיפה כי "עדיין מוקדם להעריך, אך המלחמה בעזה צפויה להשפיע על הטרור העולמי למשך דורות. גם דאעש ואל-קאעדה מקבלים השראה מחמאס ומכווינים את תומכיהם לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים ואמריקאים. אנו רואים גם כיצד זה מעודד בודדים לבצע מתקפות אנטישמיות ואיסלאמופוביות ברחבי העולם".

21:07 - צה"ל תקף מבנים צבאיים ותשתית טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור ומבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב וא-נקורה שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בארטילריה ובירי טנקים במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

20:35 - עם נשק ומטען: חוסל מחבל שהתכוון לבצע פיגוע בערי המרכז הערב

לוחמי דובדבן ושב"כ חיסלו מחבל שתכנן לבצע פיגוע בטווח זמן המיידי. המחבל חוסל במהלך פעילות בכפר זיתא שבשומרון. המחבל, מחמד גאבר, תושב ג'נין, חוסל בדרכו לשטח ישראל לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי, כאשר עליו נשק ומטען מוכן לשימוש.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12 

עוד כתבות

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

את עקרונות הניהול הוא למד מהכדורגל בשכונה. היום יש לו אלפי עובדים בעולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו