גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צה"ל ושב"כ: חוסל מפקד במחלקת המבצעים של חמאס ברפיח

תקרית חריגה: שני צוללנים מעזה זוהו סמוך לגבול הימי וברחו אחרי ירי הרחקה • 3 שיגורים מלבנון למרכז עמק החולה, זוהו נפילות בשטחים פתוחים וללא נפגעים • בחמאס הודו כי בכיר בארגון חוסל בתקיפת הכטב"ם בצור שבדרום לבנון - ובצה"ל אישרו כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה • חיילת ומאבטח נפצעו קל עד בינוני בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים •  • עדכונים בולטים

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים 

22:45 - צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון

צה"ל הודיע שתקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור במרחבים מיס אל-ג'בל ועיתא א-שעב שבדרום לבנון", נמסר מצה"ל. בנוסף, הצבא תקף במהלך היום בירי ארטילרי במרחב וואדי חמול שבדרום לבנון.

22:40 - בלינקן על המגעים: "יש על השולחן הצעה חזקה"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן התייחס למגעים עם חמאס, על רקע ההמתנה של כל הצדדים לתשובה של ארגון הטרור: "יש על השולחן הצעה חזקה, השאלה אם חמאס יסכים לה. אנחנו מסתכלים על ממשלת ישראל בכל הנוגע להגנה על אזרחים בעזה והבאת הסיוע הנדרש למי שזקוקים לו".

21:50 - דיווח: ארה"ב דנה עם איראן וביקשה ממנה להפסיק את התקפות החות'ים בים האדום

ארה"ב ניהלה שיחות חשאיות עם איראן כדי לשכנע אותה לסיים את ההתקפות של החות'ים על ספינות בים סוף, כך דווח ב"פיינשל טיימס". השיחה התקיימה בינואר האחרון בעומאן, בין יועץ הבית הלבן למזרח תיכון ברט מקגורק וסגן שר החוץ האיראני.

השיחות לא נוהלו באופן ישיר, לפי גורמים ששוחחו עם העיתון. בדיווח לא הוסיפו פרטים על תוכן השיחות, אך ציינו שהם עסקו גם בנושא הגרעין האיראני.

21:00 - חוסל מפקד במחלקת המבצעים של חמאס ברפיח

צה"ל הודיע כי כלי טיס חיסל באופן ממוקד את מחמד אבו חסנה, מחבל חמאס במחלקת המבצעים של מרחב רפיח. התקיפה בוצעה בעקבות מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ. חסנה תכלל פעילות נרחבת של יחידות חמאס השונות, היה בקשר עם פעילי השטח של חמאס והפעיל אותם.

 חסנה היה אחראי על חמ״ל מודיעיני שתכליתו לתת דיווחים על כוחות צה"ל לקראת תקיפות נגדם. הוא מוכר כפעיל במערך הסיוע הקרבי של הזרוע הצבאית בחמאס, היה מעורב בהשתלטות על ציוד הסיוע ההומניטארי ובחלוקתו לפעילי חמאס. בצה"ל ובשב"כ מסרו: "סיכולו הממוקד פוגע משמעותית בתפקוד של יחידות שונות של חמאס ברפיח". במהלך היום חוסל גם יו"ר ועדת החירום של חמאס בעיר. 

19:00 - מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס במסר חריג לנבחרי ציבור: "חייבים להיות ראויים לנו וללוחמים שקיפחו את חייהם"

מפקד אוגדה 98 תת-אלוף דן גולדפוס כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים ליד גבול עזה. בדבריו הוא העביר מסר חריף לממשלה: "אתם המנהיגים, חייבים להיות ראויים לנו ולאותם לוחמים שקיפחו את חייהם".

מפקד האוגדה הבהיר: "לקחנו בעבר ובהווה אחריות על כל מעשינו - לא נברח מאחריות". הוא הוסיף: "מרכינים ראש לנכוח הכישלון המהדהד ב-7 באוקטובר, אבל ממשיכים קדימה. אבל אתם חייבים להיות ראויים לנו, חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. ראויים לאותם לוחמי מילואים שלא מעניין אותם. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר שכל המאמץ והקורבן לא היה לשווא".

"תשימו לכם את זה טוב טוב בראש בכל שעה", אמר גולדפוס. "אני מבקש מכם להיות ביחד מאוחדים, לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד. תמצאו את הביחד והמחבר. מצאנו את זה בדשה הקרב ואנחנו לא מתכוונים לוותר על זה. תעשו שזה יהיה שווה".

אחרי דבריו החריגים של גולדפוס, הרמטכ"ל הרצי הלוי יקיים איתו שיחת הבהרה בעקבות הביקורת על הפוליטיקאים. ל-N12 נודע כי לפני שהיה מודע לתוכן הדברים עצמם, הלוי שוחח עם רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לגבי הנאום.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

17:40 - במהלך היום התבצעו 2 חיסולים ברפיח: יו"ר ועדת החירום של חמאס וקצין המבצעים של משטרת רפיח

17:05 - שר הביטחון יואב גלנט במערב העיר עזה: "אין מקום בטוח למחבלים בעזה - גם מי שחושב שאנחנו מתעכבים יראה בקרוב שאנחנו מגיעים לכל מקום"

שר הביטחון גלנט נכנס הבוקר לרצועת עזה יחד עם כוחות אוגדה 162, ערך תצפית על עבודות ההכנה המתבצעות לפתיחת ציר הסיוע הימי ושוחח עם מפקדי הגדודים הלוחמים ברצועה. בסיום הערכת המצב אמר גלנט: "מתבצעת כאן עבודה בלתי רגילה מעל ומתחת לפני הקרקע, הכוחות מגיעים לכל מקום והמסקנה היא שאין מקום בטוח למחבלים בעזה". בנוגע לסיוע ההומניטרי הוסיף גלנט: "הנושא ההומניטרי שיעמוד בקרוב על סדר היום, עם הנחיתה הצפויה של כלי שיט, הוא נושא מרכזי שיאפשר אספקה לאזרחים - ולא לחמאס".

16:56 - תקרית חריגה: שני צוללנים מעזה זוהו סמוך לגבול הימי וברחו אחרי ירי הרחקה

מוקדם יותר היום, זוהו שני חשודים לבושים בציוד צלילה שהפרו את ההוראות הביטחוניות במרחב הימי בצפון רצועת עזה. כוחות זרוע הים היו במעקב אחר החשודים לאורך כל האירוע וביצעו ירי הרחקה לעברם, לאחר מכן חזרו החשודים למרחב המותר.

16:53 - אזעקות נשמעו באצבע הגליל: דיווח על לפחות שתי נפילות בעמק החולה

13:14 - צה"ל מאשר: פעיל מרכזי בחמאס חוסל בתקיפה בלבנון

בצה"ל מקבלים אחריות לחיסול בדרום לבנון ומודיעים כעת כי מוקדם יותר היום כלי טיס תקף באזור צור שבשטח לבנון את המחבל האדי עלי מצטפא, פעיל מרכזי בחמאס השייך למרחב החוץ של הארגון.

לפי הודעת צה"ל, עלי מצטפא עסק בהכוונת חוליות ופעילויות טרור בשטח וקידם פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודים במדינות שונות ברחבי העולם. בנוסף הוא שימש כפעיל מוביל במחלקת הבינוי של חמאס שהייתה ברשות סמיר פנדי, ממקורביו של סאלח אל-ערורי שחוסל יחד עימו. 

האלוף ישראל זיו: ישראל לא באמת צריכה לכבוש צבאית את רפיח, וזו הסיבה
הכירו את הספינה הספרדית שחונכת מסדרון ימי לעזה
בלבנון בטוחים שחמאס מנצח, וזו ההוכחה שלהם 

11:58 - בחמאס מודים: בכיר הזרוע הצבאית חוסל בתקיפת כלי הרכב

ארגון הטרור חמאס הודיע בכרוז רשמי כי בכיר הזרוע הצבאית חוסל בתקיפת הכטב"ם. בישראל טרם קיבלו אחריות לחיסול הכפול בדרום לבנון, סמוך למחנה פליטים פלסטיני.

10:33 - גרמניה תצניח סיוע הומניטרי ברצועת עזה

שר ההגנה של גרמניה עדכן הבוקר כי חיל האוויר הגרמני יצטרף למדינות שמצניחות סיוע הומניטרי מעל לרצועת עזה, בהן ארה"ב, ירדן, איחוד האמירויות וצרפת. על-פי ההערכות, חבילות הסיוע הראשונות יוצנחו בידי גרמני במהלך סוף השבוע. 

10:15 - לאחר שדווח על חיסול כפול בלבנון, אזעקות הופעלו בחניתה שבגליל המערבי

שני נוסעי רכב נהרגו בתקיפת כטב"ם המיוחסת לישראל בדרום לבנון, כך אמרו שני מקורות ביטחוניים לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווחים כלי טיס תקף רכב אחרי שיגורים לרמת הגולן: "שני הנוסעים נהרגו". מעט לאחר החיסול הופעלו התרעות בחניתה שבגליל המערבי. 

09:43 - בלבנון מדווחים: רכב הותקף בידי כטב"ם ישראלי באזור צור שבדרום המדינה 

09:22 - שני שיגורים מלבנון התפוצצו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן 

שני שיגורים חצו מלבנון לכיוון צפון רמת הגולן והתפוצצו בשטחים פתוחים. התרעה הופעלה רק ביישומון פיקוד העורף. 

09:13 - דובר צה"ל: חוליה של שבעה מחבלים חוסלה בידי לוחמי אגוז במבנה בח'אן יונס

לוחמי יחידת אגוז שבעוצבת הקומנדו ניהלו ביממה האחרונה חילופי אש עם חוליה של שבעה מחבלים שהתבצרו במבנה בשכונת חמד שבח'אן יונס, כך עדכן הבוקר דובר צה"ל. בהודעה שפורסמה נכתב כי "בהתקפה משולבת מהאוויר והפעלת סיר לחץ על המבנה, הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בירי, ומיד לאחר מכן הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את יתר החוליה". בצה"ל הוסיפו כי כוחות חיל האוויר תקפו והרגו מחבל שהיה אחראי לשיגורי רקטות רבים לעבר שטח ישראל, גם ב-7 באוקטובר. 

09:10 - לראשונה מתחילת המלחמה: תחנת הרכבת בשדרות תיפתח לנוסעים

ביום שני בשבוע הבא תיפתח לראשונה מאז 7 באוקטובר תחנת הרכבת בשדרות. לפי הודעת משרד התחבורה ורכבת ישראל, הנסיעה מהתחנה תתאפשר בשלב זה לכיוון דרום בלבד (תחנות נתיבות, אופקים ובאר שבע), בתדירות של רכבת אחת מדי שעה (בין השעות 06:00 בבוקר ל-22:00 בלילה). עוד נמסר כי "נוסעים שיעדם או מוצאם תחנות אחרות וצפוניות יותר, יבצעו החלפת רכבות בתחנות באר שבע וימשיכו ליעדם".

08:21 - שני אנשי כוחות הביטחון נפצעו קל עד בינוני בפיגוע במחסום המנהרות בירושלים

שני פצועים קל עד בינוני בפיגוע דקירה הבוקר במחסום המנהרות בירושלים. שני הנפגעים הם מאבטח בן 25 וחיילת כבת 19. המחבל נוטרל בירי. 

בסביבות השעה 08:15 הגיע מחבל כבן 15 רכוב על אופניו אל מחסום המנהרות מכיוון יהודה ושומרון. בעת שכוחות הביטחון במעבר ניסו לבדוק אותו, שלף המחבל סכין והחל לדקור את הכוחות שפעלו במקום. מאבטח אזרחי התעמת עם המחבל, ובמקביל לוחמי צה"ל שהיו במקום הגיבו בירי מדויק ונטרלו את המחבל.

"חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם ושערי צדק (בהתאמה) גבר כבן 25 וצעירה בת 19 במצב קל עד בינוני עם פצעי דקירה בגופם", נמסר ממגן דוד אדום. לכתבה המלאה

03:30 - טיל שוגר על-ידי החות'ים לעבר כלי שיט אמריקאי בים האדום

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (סנטקום) עדכן כי החות'ים שיגרו טיל בליסטי מתימן לעבר כלי שיט אמריקאי בים האדום. לא היו נזק או נפגעים. שני כטב"מים של החות'ים יורטו.

23:20 - 6 משאיות סיוע נכנסו אמש לצפון רצועת עזה דרך "מעבר 96"

בהתאם להנחיית הדרג המדיני, שש משאיות סיוע נכנסו בין יום שני לשלישי לצפון רצועת עזה דרך "מעבר 96", כחלק מפיילוט ניסיוני במטרה למנוע השתלטות של חמאס על הסיוע. המשאיות עברו בידוק ביטחוני קפדני בידי גורמי ביטחון ישראליים במעבר כרם שלום, והן מכילות סיוע מארגון המזון העולמי WFP. "תוצאות הפיילוט יוצגו לגורמים המדיניים", נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים.

20:44 - צה"ל תקף תשתיות של צבא סוריה שמהן פעל ארגון הטרור חיזבאללה

צה"ל הודיע כי תקף מוקדם יותר היום שתי תשתיות צבאיות בחזית שטח סוריה, שבהן פעל ארגון הטרור חיזבאללה. "התקיפה בוצעה לאחר איסוף מודיעיני אשר הוביל להפללה של תשתיות אלה, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו", נמסר.

20:00 - הרמטכ"ל לתצפיתניות בגבול עזה: אנחנו מאוד סומכים עליכן. נתחקר, נלמד ונמשיך חזק קדימה

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום בגדוד האיסוף 414 שבגבול רצועת עזה וקיים שיח עם תצפיתניות, לוחמים ולוחמות איסוף קרבי, יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד. בשיחה עם החיילים אמר הלוי: "אנחנו מסתכלים על מה שעושים פה בחמ"ל כזה ובעוד הרבה חמ"לים, בכל הגבולות שלנו מסביב למדינה, כמשהו מאוד מאוד חשוב".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות