גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התמונה ממלחמת ששת הימים שסללה להראל ויזל את הדרך לעסקת ענק

המפגש עם נייקי שבסופו התבקש לבחור מדינה להיכנס אליה ● התמונה ממלחמת ששת הימים שסללה את הדרך לעסקה עם אמריקן איגל ● והגישה שהנוחות של הצד השני חשובה יותר מדיבידנדים ● הראל ויזל, יו"ר ובעלי קבוצת פוקס, אולי גיבש לעצמו חזות של פרטנר קשוח, אבל זה לא הפריע לו לרתום כמעט 30 שותפים

מאסטר קלאס. ערן גפן בשיחה עם הראל ויזל / צילום: דימה טליאנסקי, מנחם רייס
מאסטר קלאס. ערן גפן בשיחה עם הראל ויזל / צילום: דימה טליאנסקי, מנחם רייס

 

חצי שעה של השראה עם ערן גפן · השיטה של הראל ויזל: איך לרתום שותפים ואנשים

ערן גפן, מנכ"ל G^Team חברה לייעוץ אסטרטגי, בשיחה עם הראל ויזל.

הראל ויזל? שותפויות? בטח תחשבו לעצמכם שהבולדוזר הזה סוחף אנשים בעיקר עם שופל. אבל בניגוד לתדמית, ויזל מנהל בהצלחה שותפויות עסקיות עם כ-30 חברות, מותגים וארגונים, בהם נייקי, אמריקן איגל, בילבונג וגם גופים פיננסיים כמו בנק הפועלים והראל. למעשה, השותפים שלו עפים עליו. בעבודתי עם כמה מהם אני שומע שויזל הוא שותף טוב. הוא עצמו אומר בהקשר זה: "הרמוניה היא הדבר הכי חשוב לעסק עם שותפים. אם אין הרמוניה, העסק נדפק". 

חצי שעה של השראה | היזם שהתחיל כצלם ועורך וידאו והיום מכוון להנפקת ענק
חצי שעה של השראה | איילת שקד מגלה - כך נראה ראיון העבודה הראשון אצל נתניהו
חצי שעה של השראה|איתן יוחננוף התאכזב מהבנקים, עד שיום אחד "הם באו אליי על ארבע, כולם"

הראל ויזל, כבר התארחת אצלי בפודקאסט בעבר, אבל היום אנחנו מתחילים פורמט חדש. הפעם ארצה שניקח נושא ניהולי אחד ונפרק אותו יחד. גיליתי מעבודה עם מנכ"לים שלכל אחד יש את כוח-העל שלו. אני בטוח שגם אתה רואה את זה בעבודה עם מנהלים. מה כוח-העל שלך?
"יש לי חברה גדולה עם הרבה מנכ"לים ו-11 אלף עובדים. בהרבה דברים הם יותר טובים ממני. אבל בכל זאת אספר לך משהו שאני לא חושב שמישהו אחר היה עושה - בארץ או בעולם. אחרי שהיה לי את נייקי בישראל והצלחנו מאוד, קיבלתי הזמנה לפורטלנד, לכנס של 500 איש מכל העולם, בהם זכיינים ושותפים של נייקי. הגיעו זכיינים מסין והודו, אנשים מארה"ב ובכירי ענף הריטייל העולמי. ובתוך כל זה חשבתי רגע ‫איך אני יכול בכל זאת ‫לבלוט בין 500 האנשים".

 

חשבת איך אתה לא הופך להיות עוד אחד מ-500.
"כן, איך אני יכול להיות יותר טוב ואיך אני יכול, בפעם הראשונה שאני שם, ליצור קשרים ולפתח עסקים עם הנהלת נייקי. הבנתי שאני צריך לעשות שיווק - אז ביקשתי שיכינו לי מצגת על איך החנויות בישראל נראו לפני שהיו שלי ואיך הן נראות היום, אילו חנויות סגרתי ובניתי מחדש, מה היו המכירות לפני ארבע שנים והיום.

"ארזתי הכול במצגת בדיסק און קי והשלב הבא היה לדעת מי חשוב בנייקי ועם מי אני צריך ליצור קשר. איך ידעתי את זה? חיפשתי את מי שההודים, הסינים והאמריקאים כרכרו סביבו. כשראיתי כאלה, הלכתי, הצגתי את עצמי, נתתי להם את הדיסק און קי בלחיצת יד וביקשתי מהם להסתכל על זה בהמשך. כבר ביום הראשון, ב-23:00, התקשר אליי האחראי על כל חנויות נייקי בעולם והזמין אותי לשתות איתו קפה באותו הרגע. כשבאתי הוא אמר שראה את מה ששלחתי ושאל - איזו מדינה אתה רוצה? תבחר כל מדינה בעולם. המדינה הראשונה שיצאה לי מהפה היא קנדה".

חשבת על זה מראש?
"ממש לא, לא הייתי מוכן לשאלה הזאת. רציתי להגיד ארה"ב, אבל תיארתי לעצמי שהוא היה בועט אותי מכל המדרגות, אז חשבתי איזו מדינה הכי קרובה לארה"ב, כדי שאם אצליח אז יהיה להם קרוב לבוא לראות. בסוף שיווק זה יצירתיות. זו קצת חוצפה, אבל אחרי הכול, אם אתה לא מציג תוצאות בכל יום, הדברים האלה לא מחזיקים מים. אתה צריך להצליח בקנדה, להצליח בישראל, להגיע לכנסים וכל יום להיות הכי טוב במה שאתה עושה".

היום השותפויות שלך הרבה יותר מורכבות.
"כן, אני חושב שיש לי איזה 20-30 שותפים, וברוב המקרים אני השותף הבכיר. הרמוניה בין שותפים שווה 90% מהצלחת העסק. זה אומר שגם אם אתה שותף בכיר וגם אם לא, תמיד תסתכל על השותף שלך, תבין מה הוא חושב ומה הוא מרגיש, ואל תכפה את דעתך. ההרמוניה עצמה היא ערך. לדוגמה, ב-2007 נכנסתי כשותף בכמה עסקים, בללין שהיו להם אז אולי שש חניות, בבילבונג שלא הייתה להם חנות בכלל ובסאקס. בשלושתם קניתי 50% וברוך השם שלוש החברות הרוויחו ופיתחנו אותן יפה.

"מה שכן, כל אחד משלושת השותפים הסתכל על דיבידנדים בצורה אחרת. אחד מהשותפויות, ‫ואני לא נכנס לשמות, ‫בא ואמר שהוא לא מוכן להיות בלי כסף בקופה ולחלק דיבידנדים, קודם כול שיהיה לי מלא כסף ואחרי זה נחלק דיבידנדים. השותף השני בא ואמר שרק כל פלוס מיליון הוא מחלק דיבידנדים. השלישי אמר שהוא רוצה 20 מיליון קודם. הדירקטוריון של פוקס בא ואמר לי: אי-אפשר ככה. זה מוכן, זה לא מוכן. יש מדיניות, אנחנו מחלקים 50% דיבידנדים. אמרתי להם שאני צריך שכל שותף ירגיש בנוח ושהם מחליטים. מעולם לא כפיתי את דעתי על שותף, אפילו אם הוא רק 5% בעסק. זה מה שמחזיק שותפויות".

תמיד היית ככה?
"כן".

אתה יודע שזה מנוגד לתדמית שלך? אם היו אומרים לי, תקשיב, יש לך עסק, ואתה יכול להיות שותף של הראל ויזל, הייתי אומר 'אוי ואבוי'. לתת לו את המפתחות? לא, הוא ידרוס אותי. יש לך תדמית של בולדוזר.
"כולם חושבים כמוך. בחמש השנים האחרונות רציתי לקנות עוד עסקים ופניתי לאנשים כדי להציע את עצמי כשותף: מכרתי את עצמי, עשיתי מצגות על פוקס, מצגות על ההצלחות ועל הכישלונות, ואז באתי וראיתי את הרעידות שלהם בכיסא, שהם מפחדים לעשות עסק עם הראל ויזל, בדיוק בגלל התדמית שציינת. אז מצאתי פטנט שיווקי גם לזה - נתתי להם, בלי לתאם, את הטלפונים של השותפים שלי מ-2007, ושלחתי את כולם לאכול איתם ארוחת צהריים, וכולם חזרו והפסיקו לרעוד בכיסא.

"אני שותף בהרבה עסקים, הרבה גופים בחו"ל. בסוף עם השמות הגדולים יושב גם בן אדם. אתה לא מדבר עם מחשב. זה השם שלך, זו ההגינות שלך, זה מה שמכירים לך".

"מתחרים זה לגיטימי אבל אל תלכלכו עליי"

איך אתה רותם את האנשים סביבך? ספר לי את סיפור הרתימה הכי קשה שהיה לך.
"לאורך השנים חיפשתי חברות בינלאומיות להביא לישראל. כשאתה מחפש חברות כאלה צריך קודם כול לראות מה ישראלים אוהבים, זאת אומרת, יש בחו"ל מלא חברות מדהימות, אבל הן לא בהכרח מתאימות לכאן או שלא בהכרח ישראלים מכירים ומעריכים אותן. אז תסתכל איפה אתה בתור לקוח, איפה אתה קונה בחו"ל. אחת החברות שצדה את עיניי, שראיתי המון ישראלים בה, היא אמריקן איגל. ‫בהתחלה פנינו אליהם, אבל הבנו שהם לא יוצאים מרחבי ארה"ב.

"אלא שהמשבר שקרה בארה"ב ב-2009 פתח להם את הראש והם החלו להסתכל על שווקים אחרים בעולם. כשקראתי שבאמריקן איגל העולמית קיבלו החלטה להיכנס למדינות ערב, פניתי אליהם. הם הזמינו אותי, טסתי ועשיתי מצגת יפה מאוד על ישראל ועל שוק האופנה.

"חודש לאחר מכן הם הזמינו אותי שוב וביקשו כמה עדכונים של המצגת: הם שאלו למה לא הראית לנו את הקריון בקריית ביאליק או את פתח תקווה? אז הבנתי שהיו שם עוד ישראלים. השאלה השנייה ששאלו אותי היא - אתה חושב שפוקס מתחרה באמריקן איגל? למעשה הם חשדו בי שאני רוצה להביא את אמריקן איגל לישראל כדי לדפוק אותם. שם הבנתי שישראלים לכלכו עליי. מתחרים זה לגיטימי, אבל אל תלכלכו עליי".

מה ענית לזה? איך מוכיחים שאין לך אחות?
"אמרתי שאני מתחייב לפתוח להם 30 סניפים בתוך שנתיים. דרך אגב, פתחתי שש חנויות בשבוע, זה עוד לא היה בעולם. היום אני יודע מי היו שם ולכלכו, שישה גופים גדולים מאוד מישראל, בכירי הפוליטיקאים ורמי-דרג, כולל כאלה שניסו לעזור לחברים, כולל ראשי ממשלה ושגרירים. הם היו בפגישות באמריקן איגל יומיים אחריי, בחשו שם. הרגשתי שאני פתאום כבר לא מוביל בתחרות".

"באמריקן איגל כבר ידעו מי אני, הם עובדים מסודר"

אבל בסוף השותפות הזאת קרתה. אז איך?
"יום אחד נכנסה אליי עובדת מפוקס ושאלה: אמריקן איגל מעניין אותך? עניתי לה: כן, למה? אז היא אומרת לי: תשמע, אני גרה ברמת השרון, ושכן אמר לי שהוא קרוב של הבעלים של אמריקן איגל העולמית ג'יי שוטנשטיין. אמרתי לה: אוקיי. היא אמרה לי מה אכפת לך לשתות איתו קפה? אמרתי לה: לא אכפת לי.

"הקרוב הזמין אותי ב-2011 לקפה וסיפרתי לו את הסיפור ולמה אני חושב שאני מתאים. בסוף השיחה הוא אמר לי: אתה נורא נורא נחמד אבל אני לא יכול לעזור לך. אמרתי לו: למה אתה לא יכול לעזור? הוא אמר: שמע, אני קרוב רחוק מאוד, אבל בעוד ארבעה חודשים יכול להיות שהבעלים של אמריקן איגל יגיע לארץ. ואם הוא יגיע לארץ, אז יכול להיות שתהיה אצלי ארוחת ערב. ואם תהיה כזו, אני אזמין אותך. אבל תעשה טובה, אתה לא מדבר איתו על עבודה, כי לא נעים לי. אמרתי לו: אוקיי.

"עברו חודשיים והוא התקשר ואמר לי: תשמע, אני זוכר שהבטחתי לך, יש ארוחת ערב בעוד שבוע. יש ארבעה זוגות, אתה ואשתך ביניהם, אבל כמו שאמרתי לך - לא מדברים על עבודה. אני אומר לו: ברור שלא מדברים על עבודה. הגעתי למפגש, ברור שהקדמתי וחיכיתי בחוץ כדי לא לאחר, ואז אני נכנס ומציעים לי כוס יין, והבעלים של אמריקן איגל ושני הזוגות הגיעו, והוא מגיע עם אשתו כמו ראש ממשלה, רכבים מקדימה ומאחורה, ניגש אליי ישר עם כוס יין ואני רואה שהוא מכיר אותי, זאת אומרת הכינו אותו. הוא יודע מי אני".

ערן גפן / צילום: מנחם רייס

עובדים יפה.
"כן, עובדים מסודר. ואז הוא שאל אותי איך התחלתי את העסק. עכשיו, ההוא אמר לי לא לדבר על עבודה, אבל יותר חשוב לי לענות מאשר לשמוע לו. אני מספר לו: אבא שלי ז"ל היה סוכן שנים רבות, קיבל התקף לב ומת, ואחרי השבעה התחלנו למכור חולצות מהעסק שלו. כך בעצם הכול התחיל.

"אנחנו יושבים מסביב לשולחן, וכמו כל אמריקאי חם הוא שואל אותי: איפה היית בצבא? לאמריקאים זה חשוב מאוד. אז אמרתי לו: הייתי בגבעתי. הוא שאל את הזוג הנוסף איפה הם שירתו ואז הבעל, שהוא קרוב משפחתו של המארח, אמר: יש לנו תמונות למטה ממלחמת ששת הימים שהבאנו מדובר צה"ל ולא פורסמו. הוא ירד למרתף והביא קופסת עץ, ובתמונה הראשונה שהוציא הופיע רבין. אז ג'יי אמר: Oh Rabin, my friend, I was in ohio. בתמונה השנייה הופיע אריק שרון, אז הוא אמר: Oh Arik, my friend, I was in ohio. התמונה השלישית הייתה של אבא שלי, רב-סרן צעיר, בסיני".

מה הסיכוי?
"אין סיכוי. היו שש תמונות, כולם אלופים, חוץ מהתמונה באמצע של רב סרן צעיר".

היית בהלם?
"טסתי החוצה לסיגריה, כולם רצו אחריי".

פשוט יצאת?
"זה בית שמעולם לא הייתי בו. זה בכלל קרוב משפחה שלו, הוא מספר את הסיפור, הוא מבקש את התמונות, וזו התמונה שיצאה - אבא שלי ואח של אמא שלי ז"ל מצולמים בסיני. הם נפגשו במקרה, והתמונה נתקעה מ-1967 במרתף הזה.

אביו של ויזל (מימין) ודוד שלו בסיני, 1967. תמונה שהשיגה לו שותפות משמעותית / צילום: האוסף הפרטי של הראל ויזל

"בבוקר למחרת התקשר אליי ג'יי ואמר לי: מה אתה עושה? אתה יכול לבוא לשדה התעופה? כששאלתי למה הוא אמר: אני טס ליום אחד לפגישות בארה"ב עם המטוס שלי, בוא איתי, אני רוצה להכיר אותך".

לא!
"באתי מהר מהמשרד, אספתי את הדרכון, נסעתי איתו עם המטוס הפרטי לאוהיו, ובכל מקום שם יש לו 27 חברות, הוא הולך עם התמונה, והוא אומר לאנשים: זה מה שסיפרתי לכם אתמול. ומאז אמריקן איגל שלי".

"תגרמו לשותף להוציא מעצמו את המקסימום"

לסיכום, איך היית ממליץ לאחרים לרתום אנשים לעסק שלהם?
"הדבר הראשון הוא לחשוב איך האדם השני חושב. יש כאלה שרוצים להוביל, תנו להם להוביל. יש כאלה שלא רוצים להוביל והם מנהלים מעולה, אז תובילו בשבילם. תהיה פסיכולוג, תחשבו מה הם רוצים ואיך תגרמו להם להוציא מעצמם את המקסימום".

 

זה קצת כמו האמפתיה שהזכרת לגבי שותפים.
"נכון, ולצד זה צריך את החוכמה לשים יעד לכל אחד, לא משנה אם הוא בכיר או לא. לנשיא של קבוצה היעדים צריכים להיות שלוש-ארבע שנים קדימה. למנכ"לים של חברות צריך לתת יעד שנתי. לעובדים יעד יומי. צריך לבנות את מבנה הכוח קדימה".

ערן גפן הוא מייסד G^Team, חברה לייעוץ אסטרטגי, שעוזרת לחברות לפתח מנועי צמיחה חדשים . הוא בעל ניסיון בעבודה עם מנכ"לים והנהלות של החברות המובילות בארץ ובעולם, בהן קוקה קולה, וולט, מיקרוסופט, שטראוס וקימברלי קלארק. חברה קודמת שהקים נרכשה על-ידי WIX. גפן מפעיל את הפודקאסט "חצי שעה של השראה" ומחבר הספר "יוצרים צמיחה - כך הופכים יצירתיות עסקית לתוכנית עבודה".

עוד כתבות

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי