שר הכלכלה ניר ברקת פתח קבוצת וואטסאפ עם למעלה מ-20 מנכ"לי רשתות השיווק הגדולות בישראל

ברקת פנה אל מנהלי רשתות השיווק בקבוצת וואטסאפ ייעודית שפתח וכתב להם: "קורא לכם לפנות לממונה על התחרות בבקשה למתן פטור מהסדר כובל שיאפשר לכם שלא לאשר את העלאות המחירים"

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: איל יצהר
שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: איל יצהר

שר הכלכלה ניר ברקת פתח קבוצת ווטאסאפ עם למעלה מ-20 מנכ"לי רשתות השיווק הגדולות בישראל, וקרא להם לא לאשר את העלאות המחירים שמבקשות הספקיות. ברקת מבטיח שמי שיצטרף ליוזמה - לא יחול עליו איום לחקירה בהסדר כובל ותיאום מחירים - על-ידי טופס בקשה לפטור מהסדר כובל שיועבר מידיו לרשות התחרות.

קבוצת הוואטסאפ נפתחה במהלך היום (ד'). כלומר, תוך כדי שברקת במליאת הכנסת, בה מתרחשת סערת הצבעת התקציב, שהסתיימה באישור תקציב המדינה לשנת 2024

ברקת הגיע להסכמות עם חלק מחברות המזון. מה הרווח לצרכן?
נכנסו ל"רשימה השחורה": אלה החברות שלא נכנעו לאולטימטום של ברקת

"כאיש ליברל בתפיסת עולמי, אני מאמין גדול בכלכלת שוק חופשי ובתחרות", כתב ברקת בקבוצה למנכ"לי הרשתות. "עם זאת, עמדתי היא שבעת חירום ומלחמה בה אנו מצויים כעת אין להעלות מחירים, וזאת מתוך אחריות וסולידריות כלכלית-חברתית והתחשבות באזרחי ישראל בהתמודדות עם המחירים הכבדים שכפתה עלינו המלחמה. בהתאם לכך אני פועל בכל דרך כדי למנוע התייקרויות והעלאות מחירים של הספקים והקמעונאים בעת הזו.

"על כן אני פונה אליכם שלא לאשר בעת החירום את העלאת מחירי המוצרים הנמכרים ברשתות הקמעונאות על-ידי הספקים והיצרנים, וקורא לכם לפנות לממונה על התחרות בבקשה למתן פטור מהסדר כובל שיאפשר לכם שלא לאשר את העלאות המחירים שמבקשים לבצע חלק מהיצרנים והספקים במשק. בטוחני שגם אתם מבינים את גודל השעה ואת ההכרח בנקיטת צעדים משמעותיים כגון זה, כדי להביא בשורה לאזרחי ישראל בתקופה מורכבת זו, ותצטרפו למהלך זה".

ברקת צירף כאמור טופס בקשה לפטור מהסדר כובל שמנכ"לי הרשתות הגדולות ימלאו. עוד הוא ציין כי הקבוצה סגורה לתגובות, כך שאין אפשרות לבעלי התפקידים ברשתות להתכתב בה - צעד הכרחי על-מנת למנוע שיח ביניהם על מחירים בפלטפורמה הזו, שפתח בעצמו.

ברשות התחרות בחרו שלא להגיב לידיעה.