מיזם "חוסן ילדינו" של רוני דואק ייסד מתחם חינוכי חדש בקיבוץ גבולות

המרחב החדש נועד לשרת כ-250 תלמידי יסודי, וכולל כ-10 אוהלי כיתות, מרחב הוראה משלבת ושני אוהלי טיפול קבוצתיים • תרומתו של דואק לילדי שדרות ומועצת אשכול עומדת על כ-40 מיליון שקל

רוני דואק וגדי ירקוני גוזרים את הסרט בהשקת המתחם החינוכי / צילום: חוסן ילדינו
רוני דואק וגדי ירקוני גוזרים את הסרט בהשקת המתחם החינוכי / צילום: חוסן ילדינו

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מאז פרוץ המלחמה הופסקו לימודיהם של ילדי העוטף וסביבתו, אשר פונו מביתם לאילת ולים המלח. אמנם שם התקיימו מעין לימודים "חילופיים", אך קשה היה לדבר על שגרה חינוכית רגילה. השבוע, עם חזרת חלק מהתלמידים לבתיהם, נחנך מתחם חדש בבית הספר שמ"ש ביישוב גבולות (כ-10 ק"מ מגבול רצועת עזה), המיועד לילדי המועצה האזורית אשכול.

מאחורי המהלך עומד מיזם "חוסן ילדינו" של היזם רוני דואק, שהקים גם את מתחמי חוסן "השחר" בים המלח ובאילת, באמצעות ארגוני החברה האזרחית שייסד, שיתופים וציונות 2000. מתחמים אלה עסקו בשיקום חוסנם האישי של כ-10,000 ילדים ובני נוער משדרות ויישובי אשכול במשך כחמישה חודשים. היקף התרומה של דואק עמד על כ-40 מיליון שקל.

מתחם של 4.5 דונם

במהלך הנוכחי הושקעו 1.2 מיליון שקל במרחב חינוכי חדש, שהוקם מאפס תוך עשרה ימי עבודה. הוא נועד לשרת כ-250 תלמידי יסודי מכיתות ד'-ו', וכולל כ-10 אוהלי כיתות מרווחים וממוזגים, חדר מורים, מרחב הוראה משלבת ושני אוהלי טיפול קבוצתיים.

השטח הכולל של המתחם עומד על 4.5 דונם. למעשה, מדובר בהרחבה של בית הספר, מה שאפשר להקטין את מספר התלמידים בכיתה מ-35 ל-25. המהלך כולל גם תוכנית לימודים שתשלב תכנים חינוכיים תומכי חוסן, והמטרה היא שהמתחם בגבולות ישמש כאב טיפוס למוסדות חינוכיים נוספים באזור עוטף עזה.

לדברי דואק, "מהיום הארור של ה-7/10 אנחנו מלווים את ילדי המפונים בים המלח ואילת, וכבר בשלב הראשון אמרנו כי נמשיך ללוות אותם עם החזרה הביתה. 'חוסן ילדינו' מתכוונת להמשיך לספק מענה לאוכלוסיית המפונים בים המלח ובאילת, כמו גם לאלו שחזרו לביתם בשדרות, אופקים ולראשונה גם בטבריה".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קרן עטופים באהבה וארגון אלמנות ויתומי צה"ל

שני הגופים משיקים השבוע קמפיין גיוס שיימשך עד ה-14 במאי, שבמסגרתו יכולים האזרחים לתרום 10 שקל בקו הקופה של כ-100 רשתות וחנויות, ביניהן קבוצת פוקס, קבוצת שופרסל וקבוצת בריל.

קרן עטופים באהבה (ICF) היא קרן חברתית פילנתרופית שמטרתה לתמוך ביתומי מלחמת חרבות ברזל. ארגון אלמנות ויתומי צה"ל הוקם ב-1991, מספק להם מספק תמיכה רגשית, חברתית וכלכלית, מקיים פעילויות לאורך השנה, וכן מייצג את האלמנות והיתומים מול בית המחוקקים והציבור הרחב.

לדברי מודי כידון, מייסד ICF ובעלים משותף של קבוצת גיתם, "החלטנו להיות למשפחה עבור יתומי ויתומות ה-7 באוקטובר ולדאוג לכל צרכיהם, גם היכן שהמדינה כבר לא תסייע, ולהבטיח להם עתיד עצמאי ומצליח בישראל.

"מרגש לראות את ההירתמות של החברות השונות במשק הישראלי למהלך, ואני בטוח כי כל ישראלי וישראלית ירצה לקחת חלק במערך הסיוע הזה, על מנת לדאוג לילדים הללו לעתיד טוב יותר".

מטה משפחות החטופים, חברת יומן מסע ובנק הפועלים

שלושת הגופים יוצאים בקול קורא לצלמים מקצועיים וחובבים להשתתף בתערוכת הצילום Incomplete, שנועדה להגביר את המודעות הציבורית למאבק להשבת החטופים. במסגרת הפרויקט מזמין המטה את הצלמים להגיש תצלומים העוסקים בנושא מנקודת מבטם האישית.

התצלומים הנבחרים יוצגו בתערוכה שתהיה פתוחה לקהל הרחב בכיכר החטופים בתל אביב, כמו גם בבית אריאלה ובמקומות נוספים. המשתתפים מתבקשים לשלוח תצלומים שצולמו בין האתריכים 8/10/23-22/3/24.

בתחילת חודש אפריל יוכרזו שמותיהם של הצלמים שצילומיהם נבחרו על ידי חבר השופטים, ואלו יוצגו בתערוכה שתתקיים במהלך אותו החודש.

להרשמה ולפרטים: www.incomplete2024.co.il

שנקר הנדסאים

סטודנטים מהמסלול לתקשורת חזותית בשנקר הנדסאים מציגים תערוכה חדשה להנצחת נרצחי ה-7 באוקטובר, תחת השם "בירה לזכרם". הפרויקט נולד בתחילת השנה האקדמית הנוכחית, ובמסגרתו כל סטודנט התמקד בנופל או נרצח אחר. הבחירה בבירה כבסיס לפרויקט היא סמלית: אמנם המשקה מזוהה עם תרבות הבילוי והלילה, אך גם מקושר עם "הרמת כוס" לחיים או לזכר.

עבודה של יובל כהן להנצחת ינאי קמינקא / צילום: יחצ שנקר
 עבודה של יובל כהן להנצחת ינאי קמינקא / צילום: יחצ שנקר

לדברי כפיר ממן, מרצה בכיר בשנקר הנדסאים ואוצר התערוכה, "כדי לעצב תווית שתגדיר באופן הכי מדויק את אותו נופל או נרצח, הסטודנטים עברו מסע יצירתי מטלטל ורבוד, שכלל זיהוי מאפיינים ייחודיים בדמותו של הנופל או הנרצח, והתבוננות בו כעולם שלם. התרגום של דמות אנושית מלאת חיים לסמל גרפי הבנוי מטקסט וצורה הוא משימה מורכבת, שדורשת לתמצת עולם שלם תוך שימור הרוח והמהות של האדם".

התערוכה מוצגת בשנקר הנדסאים, חלל תצוגה 115, עד ה-22 במרץ

IS-Resilient

העמותה, שהוקמה בתחילת מלחמת חרבות ברזל, עוסקת בחיזוק החוסן הישראלי בצל המלחמה המתמשכת. בשבועות הראשונים ללחימה תרמה העמותה ציוד לחיילים ולמפונים, וארגנה ערבים מיוחדים לנשות מילואימניקים.

בחודשיים האחרונים היא מתרכזת בסיוע לאנשים ה"שקופים", שעושים עבודה חשובה מאוד אך מחוץ לשדה הקרב. בין היתר, אימצה העמותה את יחידת זיהוי החללים, שחיילי המילואים בה נדרשים לטפל בגופות של חיילים (לעיתים גם חברים) ולהביא אותם לקבורה.

העמותה גם מקדמת שיתופי פעולה, האחרון שבהם עם רשת ארומה, ובמסגרתו הוענק לנשות מילואימניקים פינוק בסניפים.

אתר העמותה: is-resilient.com