גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדורה על דרך בגין בת"א, מפגינים נגד הממשלה חסמו את איילון צפון

אלפים הפגינו סמוך לבסיס הקריה בתל אביב ● עשרות מחבלים נהרגו הלילה בתקיפות צה"ל ברצועה, מטוסים תקפו יעדי חיזבאללה בדרום לבנון • תיעוד בלעדי: כטב"ם חיזבאללה אותר בידי מטיילים באזור הגליל התחתון • דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן: לא נתמוך בפעולה ברפיח שלא כוללת תוכנית לפינוי אזרחים, אופטימיים לגבי השיחות על הפסקת אש ● עדכונים שוטפים

מפגינים מבעירים מדורה על האיילון / צילום: גלובס
מפגינים מבעירים מדורה על האיילון / צילום: גלובס

עדכונים שוטפים 

21:00 | גלנט כינס דיון מיוחד עם צמרת מערכת הביטחון, הנושא: המאמצים להשבת החטופים

שר הביטחון יואב גלנט כינס הערב דיון מיוחד בהשתתפות בכירי צה״ל, המוסד, שירות הביטחון הכללי ונציגי המו״מ, בנושא המאמצים להשבת החטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה.

19:06 | קוראים להקדמת הבחירות: מפגינים נגד הממשלה חוסמים את איילון צפון

אלפים מפגינים הערב בקפלן, בכניסה לקריה בתל אביב ובקיסריה בקריאה לשחרור החטופים. רחוב מנחם בגין נחסם לתנועה ומול שער הקריה הדליקו המפגינים מדורה, והמשטרה התעמתה עם המפגינים וביצעה מעצר של מפגין . צוות כיבוי אש הוזעק למקום וכיבה את המדורה.

מפגינים חוסמים את הכביש בסמוך למחלף השלום / צילום: גלובס

19:00 | הרמטכ"ל בהערכת מצב על רמדאן: המלחמה רב-זירתית, דרוכים בכל הזירות

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ביהודה ושומרון - ופנה למפקדים: "היו השבוע כבר כמה ניסיונות פיגוע במקומות שונים והאתגר שלכם זה להצליח לשמר כל החודש הזה, גם אחריו כי זה לא נגמר ברמדאן, אבל אנחנו יותר דרוכים בחודש הזה. באמת להיות מאוד ערניים, מאוד קפדנים, עם אבטחה מאוד טובה. אנחנו במלחמה רב-זירתית - לבנון, סוריה, יהודה ושומרון ועזה וגם דברים יותר רחוקים; כל אירוע שקורה באחת הזירות הוא באמת משפיע ויכול לייצר הדבקה גם באזורים אחרים". 

16:57 | כטב"ם של חיזבאללה אותר בידי מטיילים באזור הגליל התחתון

כטב"ם של חיזבאללה אותר באזור רמת פוריה בגליל התחתון בידי מטיילים שסיירו במקום. חבלני משטרה פוצצו אותו באופן מבוקר, ולאחר מכן אספו את חלקיו, שהועברו לחקירה של כוחות הביטחון. האירוע מתוחקר.

15:10 | ראש המוסד יגיע מחר לשיחות בקטר על סוגיית שחרור החטופים

ראש המוסד דדי ברנע יגיע מחר לשיחות בדוחא בירת קטר - כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. זאת, בהמשך להנחיית רה"מ בנימין נתניהו לשלוח משלחת ישראלית למדינה. לפי הדיווח, ברנע צפוי להיפגש עם רה"מ קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני וכן עם בכירים במצרים ולדון עימם בתשובת חמאס למתווכים על העסקה. 

15:00 | חיל האוויר הגרמני הצניח סיוע הומניטרי ברצועה

חיל האוויר הגרמני הצניח ארבעה טון סיוע הומניטרי בצפון הרצועה. מחר יגיע הקנצלר שולץ לישראל ויבהיר כי האוכלוסייה העזתית זקוקה לסיוע נוסף בדחיפות.

13:25 | אחרי התקיפה הלילית בלבנון: אזעקות הופעלו בקריית שמונה

13:00 | לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל הרגו יותר מ-250 מחבלים בשבועיים האחרונים

צה"ל מעדכן בנתונים על פעילות צק"ח הנח"ל בשבועיים האחרונים: יותר מ-250 מחבלים נהרגו בתקיפות מטוסים וירי טנקים.

11:30 | הישראלי שהצטרף לחמאס וניסה לחזור מעזה במלחמה מת בכלא

העציר הביטחוני ג'ומעה אברהים אבו גנימה מת הלילה לאחר שנמצא מחוסר הכררה בתאו בכלא אשל לפני כמה ימים. הוא חצה את הגבול לרצועת עזה ב-2016, מסר פרטים על בסיסי צה"ל בדרום והתאמן עם מחבלי הנוח'בה. ב-2021 נכלא בעזה ונעצר לאחר שניסה לחזור לישראל במהלך המלחמה.

09:46 | גל תקיפות חסר תקדים וחיסולים: כך נראית המתקפה של ישראל נגד יעדים איראניים בסוריה

ערוץ אל-חדת' הסעודי חשף אמש (שישי) פרטים חדשים על הפעילות שמיוחסת לצה"ל נגד האיום האיראני בסוריה. הערוץ דיווח כי אלפי בני משפחות של פעילים בכוח קודס שמשרתים מסוריה - נמלטו לטהרן בדצמבר. על פי המקורות, בסוף חודש דצמבר, בוצעו כמה טיסות של חברת התעופה הסורית "אג'נחה" וחברת התעופה האיראנית "מאהאן אייר", שהמריאו מסוריה לטהראן, ועליהן אלפי בני משפחה של פעילים ובכירים בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות שמשרתים בסוריה.

לפי הדיווח, בעקבות המלחמה חל שינוי בנוכחות של הציר האיראני וכעת, האיראנים החלו להיטמע בתוך האוכלוסייה הסורית, משתמשים בה כמגן אנושי ומסכנים אותה. לצד זאת, נעשה שימוש בנכסים אזרחיים ואף בנכסים מדיניים לגיטימיים לכאורה, לשימוש בטרור. לכתבה המלאה.

09:10 | צה"ל תקף הלילה תשתיות טרור בדרום לבנון וברצועת עזה

עשרות מחבלים נהרגו במהלך הלילה בתקיפות צה"ל ברצועת עזה, הושמדו תשתיות טרור ומחסן אמצעי לחימה. מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון.

08:59 | צבע אדום בנחל עוז

00:05 | בני משפחות החטופים האמריקנים נפגשו עם מזכ''ל האו''ם

מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש נפגש אתמול (שישי) במטה האו"ם בניו יורק עם בני משפחותיהם של החטופים בעלי אזרחות אמריקנית. לדברי המשפחות שנכחו בפגישה, מזכ''ל האו''ם הבטיח כי הוא מחויב באופן מלא לשחרור החטופים ויעשה כל שביכולתו על מנת לשחרר את כולם. כמו כן, התחייב להמשיך לגנות את מעשי הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

21:02 - אזעקות בשדרות, איבים וניר עם, שני שיגורים זוהו.

בעיריית שדרות עדכנו כי אזעקות הופעלו בעיר בעקבות שיגור של 2 רקטות לעבר העיר. "רקטה אחת יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר", מסרה העירייה. "לא דווח על נפגעים בגוף או נזק לרכוש".

20:25 - אזעקות באזור שלומי.

19:45 - תיעוד: דרך הים - כך נכס הסיוע ההומניטרי לרצועה

דובר צה"ל הפיץ תיעוד מהמרחב שנבנה ברצועת עזה לקליטת ספינות, ונועד כדי לאפשר העברת סיוע הומניטרי לרצועה דרך הים. ספינה הנושאת סיוע הומניטרי של ארגון WCK, בהובלת איחוד האמירויות, הגיעה מוקדם יותר למרחב הימי של רצועת עזה.

הספינה הכילה 130 משטחי ציוד הומניטרי ו-115 טונות מזון ומים שהועברו ל-12 משאיות של ארגון WCK, שיפיץ אותם למרחב צפון רצועת עזה. בצה"ל הדגישו: "כלי השיט והסחורות עברו בידוק בטחוני מקיף. הכנסת הסיוע ההומניטרי אינה פוגעת בתוקפו של הסגר הימי הביטחוני". 

19:07 - עמדות תצפית, אתר צבאי ותשתיות טרור; צה״ל תקף בארבעה מרחבים בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חולא ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרווחין. כמו כן, צה״ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחב ודאי חמול. מוקדם יותר, הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחב כפר כילא ובמרחב לבונה.

18:37 - צה"ל תקף אתר צבאי ועמדת תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו אתר צבאי של חיזבאללה במרחב חולא ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרווחין. מוקדם יותר הותקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור במרחב כפר כילא ובמרחב לבונה.

18:22 - תיעוד מיוחד: מחבלים יורים בסביבת אזרחים לפני כניסת שיירת הסיוע ההומניטרי.

כשעה לפני כניסת השירה אמש, נצפו חמושים פלסטינים יורים בסביבת אזרחים עזתים. דובר צה"ל הדגיש כי לא בוצע ירי של כוחות צה"ל לעבר שיירת הסיוע בכיכר כווית.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ממשיך בתחקור האירוע תוך מאמץ בהכנסת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, בזמן שמחבלי חמאס פוגעים בתושבי עזה ומפיצים שקרים במטרה להאשים את מדינת ישראל בכך".

17:40 - ביידן מגבה את צ'אק שומר שקרא לבחירות בישראל: "הוא נשא נאום טוב". ביידן הוסיף כי שומר הביע דאגה ששותפה לרבים.

15:00 - בשבוע האחרון לוחמי יחידת דובדבן עצרו כ-16 מחבלים ביהודה ושומרון, וסיכלו פיגועים בשטח ישראל

צה"ל עדכן כי הלוחמים חיסלו בהכוונת שב"כ את המחבל מחמד עאדל מחמד, שהיה פעיל גא"פ וקידם פעילות טרור. הכוחות איתרו בביתו אמצעי לחימה, תחמושת וציוד צבאי. בפעילות נוספת השבוע עצרו הכוחות ארבעה חשודים במחנה הפליטים בלאטה.

14:48- לשכת ראש הממשלה: נתניהו אישר את התוכניות לפעולה ברפיח. צה"ל נערך לצד המבצעי ולפינוי האוכלוסייה

14:39 - אזעקות הופעלו בשתולה, נטועה ואבן מנחם שבגליל המערבי

13:16 - אזעקה הופעלה במרגליות

הירי לצפון התחדש, ולראשונה היום הופעלה אזעקה במרגליות. לאחר פחות משעה הופעלה אזעקה גם במלכיה בגליל העליון.

12:20 - צה"ל על הטענה להרג עזתים שחיכו לשיירת סיוע: "זוהו חמושים שהמתינו לסיוע, הכוחות לא ביצעו ירי"

צה"ל עדכן כי הכוחות אפשרו אתמול מעבר שיירה של 31 משאיות סיוע הומניטרי שיועדו לחלוקה לעזתים בצפון רצועת עזה. כשעה לפני הגעת שיירת הסיוע למסדרון ההומניטרי, זוהו חמושים שירו בסביבת אזרחים עזתים שחיכו לשיירה. עם כניסת המשאיות, החמושים ירו בזמן שההמון החל לבזוז את המשאיות.

12:00 - צה"ל השמיד מנהרת טרור של חמאס בשדה פלפלים בח'אן יונס

לוחמי צוות הקרב של חטיבת השיריון 7, פעלו במערב ח'אן יונס בשכונת חמד, חיסלו מחבלים, איתרו והשמידו פירים ומתחמי לחימה. במהלך הפעילות, הכוחות איתרו בשדה חקלאי לגידול פלפלים מנהרת טרור תת קרקעית התקפית באורך של כ-200 מטרים, ששימשה את הארגון סמוך לשכונה. במנהרה אותרו אמצעי לחימה, והיא נחקרה והושמדה.

11:35 - עם פתיחת דיון קבינט המלחמה: משפחות חטופים חוסמות את הכביש סמוך לקריה

בני משפחות חטופים חסמו את כביש בגין ליד הקריה. המשפחות סופרות על הכביש 161 ימים שהחטופים נמצאים בשבי חמאס בעזה. החסימה מתרחשת בזמן שקבינט המלחמה מתכנס - על רקע ההצעה החדשה של חמאס לעסקת חטופים. בשעה 12:00 הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס.

10:25 - קבינט המלחמה יתכנס בשעה 11:00 ושעה לאחר מכן יתכנס הקבינט המורחב

אחרי שתשובת חמאס בנוגע למגעים להספקת אש ושחרור חטופים הגיעה הלילה: קבינט המלחמה יתכנס ב-11:00, והקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ב-12:00

08:30 - הקבינט יתכנס בשעות הצוהריים

על רקע הצעת חמאס לעסקה חדשה שכוללת שחרור של נשים, מבוגרים וחולים בתמורה לעד אלף חטופים - קבינט המלחמה וקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעות הצוהריים.

08:10 - ההצעה של חמאס לעסקה חדשה: גם שחרור רבי מרצחים על הפרק

אחרי שבישראל קיבלו את המסמך: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת הבוקר (שישי) שחמאס דורש לשחרר 1,000 -700 אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור נשים, חיילות, ילדים, קשישים וחולים החטופים בעזה. במסגרת העסקה דורש חמאס לשחרר לפחות 100 אסירים פלסטינים המרצים מאסרי עולם.

על פי הדיווח, הדרישה השנייה שהוצגה במסמך התשובה של ארגון הטרור היא שבתום הסבב הראשון של שחרור החטופים יוסכם על דד-ליין להפסקת אש קבועה ונסיגה של צה"ל מעזה.

הכתבה המלאה ב-N12

07:40 - הפלסטינים טוענים: לפחות 29 נהרגו ו-150 נפצעו בתקיפות צה"ל - בזמן המתנה לסיוע הומניטרי

בעזה דיווחו הלילה (בין חמישי לשישי) כי לפחות 29 נהרגו ויותר מ-150 נפצעו מתקיפה של צה"ל בצפון הרצועה ובמרכזה - בזמן שתושבים המתינו לסיוע הומניטרי. על פי "גורמים פלסטינים רשמיים", התקיפות בוצעו בנפרד: הראשונה במחנה נוסיראת שבמרכז הרצועה, והשנייה בשכונת זייתון. דובר צה"ל בערבית הבהיר: "הדיווחים שלפיהם צה"ל תקף ביום חמישי בערב עזתים בנקודת חלוקת סיוע הומניטרי אינם נכונים".

הדיווחים מהרצועה ממשיכים לזרום גם בשעה זו, ועל פי העזתים

04:38 - שרת החוץ של אוסטרליה פני וונג הודיעה כי אוסטרליה תחדש את המימון לאונר"א

03:00 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי: "דיווחים לפיהם צה"ל תקף עשרות תושבי עזה בנקודת חלוקת סיוע הומניטרי אינם נכונים"

סא"ל אדרעי הוסיף, "בעוד צה"ל בוחן את פרטי האירוע בדיוק הנדרש, אנו קוראים לתקשורת לפעול באותו אופן ולהסתמך על מידע מהימן בנושא".

00:22 - הפלסטינים מדווחים: עשרות נהרגו בתקיפת צה"ל בזמן שהמתינו לסיוע הומניטרי ברצועה.

משרד הבריאות בעזה מעדכן על 14 הרוגים ו-150 פצועים.

00:03 - מטה המשפחות להחזרת החטופים פנו לקבינט המלחמה לקראת כינוסו מחר, בעקבות תגובת חמאס על האפשרות להוצאה לפועל של המתווה

"לראשונה אנחנו יכולים לדמיין את החיבוק הראשון איתם. העניקו לנו הזכות הזו", נמסר ממטה המשפחות. " אנו מבקשים שבעת קבלת ההחלטה שכל אחד מכם יקשיב היטב לזעקת החטופות והחטופים העוברים התעללות אכזרית בשבי כבר למעלה מחמישה חודשים. זו מחויבתכם ואחריותכם להציל את כולם עכשיו ולהחזיר אותם לביתם- למדינת ישראל".

21:35 - הותר לפרסום: רב נגד אורי מויל, בן 51, נשוי ואב לשלושה ילדים מדימונה, נרצח בפיגוע הדקירה שהתרחש אתמול (חמישי) בסניף ארומה בצומת בית קמה. מויל תועד במצלמות האבטחה מתעשת בגבורה מיד לאחר שהותקף מאחור בדקירות - ומנטרל את המחבל באקדחו האישי. צוותי מד"א פינו אותו תוך כדי פעולות החייאה, ובהמשך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. 

21:34 - חמאס הודיע רשמית כי הוא הציג למדינות המתווכות מתווה מקיף לעסקה עם ישראל

לפי הצעת חמאס, העסקה תכלול חילופי אסירים והפסקת אש ברצועה, חזרת התושבים לבתיהם ונסיגת כוחות צה"ל מהרצועה. המסמך הוגש לראש המוסד, והגיע לישראל אחרי כינוס קבינט המלחמה הערב. לא מן הנמנע שכבר מחר או במוצ"ש יהיה כינוס נוסף שבו יבקשו הצוותים להרחיב את המנדט לשיחות. מלשכת רה"מ נמסר "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא מחר לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני ביטחוני".

פורסם לראשונה ב-N12 

עוד כתבות

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?