גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מהומות בירושלים: מפגינים חסמו רכבים של שרים בדרך לקבינט

הרמטכ"ל מסר הצהרה מיוחדת לתקשורת שבה התייחס לשורה של נושאים ● בני משפחות חטופים מפגינים סמוך לקריה בתל אביב ולקריית הממשלה בירושלים ● גלנט: "בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים ולהצלחות - זה נכון לצפון עזה, למחנות המרכז בנוסיראת' ולרפיח" ● דיווח: בעזה מודים - מרוואן עיסא נפגע בתקיפת צה"ל ● עדכונים שוטפים

תמונות החטופים מה-7 באוקטובר / צילום: Reuters, SUSANA VERA
תמונות החטופים מה-7 באוקטובר / צילום: Reuters, SUSANA VERA

עדכונים שוטפים

21:20 - סרן דניאל פרץ שהוגדר כחטוף נהרג ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה

צה"ל הודיע כי הקצין החטוף סרן דניאל פרץ, בן 22 מיד בנימין, מפקד מחלקה בחטיבה 7, נפל בקרב ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס.

20:00 - הצהרת הרמטכ"ל 

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מסר היום (א') הצהרה מיוחדת לתקשורת, שבה התייחס לשורה של נושאים - מסבב המינויים שמתוכנן בצה"ל, דרך המשך המלחמה והפעולה האפשרית ברפיח ועד הכישלון של הצבא ב-7 באוקטובר. לכתבה המלאה ב-N12.

19:28 - גלנט: "בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים ולהצלחות - זה נכון לצפון עזה, למחנות המרכז בנוסיראת' ולרפיח"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחטיבת המילואים 551 וביחידת הניוד של אוגדה 98 במחנה ביל"ו. בחטיבה 551 שוחח עם מפקד החטיבה אלוף-משנה עידו קס ומפקדי הפלוגות, ושמע מהם על ההתגייסות של לוחמי החטיבה לתעסוקה מבצעית בפעם השנייה, לאחר שלחמו יותר מ-3 חודשים בצפון רצועת עזה. בהמשך ביקר גלנט במתקן יחידת הניוד של אוגדה 98 שם הוצגה לו העשייה המבצעית של לוחמי היחידה שכללה מאות מבצעים מיוחדים מאז 7.10, כולל השתתפות במבצע לחילוץ החטופים הישראלים מרפיח.

"חלק מהמשימות הביאו לכך שהגענו למידע שלא היה לנו לפני כן, על בסיס המידע הזה והניתוח שלו, הצלחנו לבצע סיכולים ברחבי רצועת עזה, זה נכון לצפון העיר, זה נכון למחנות המרכז, לנוסיראת', זה נכון לרפיח, לכל מקום. הפעולה נמשכת בעוצמה והדיוק שמחבר בין יכולות האש ויכולות המודיעין, נמשך כל הזמן", אמר גלנט.

"אנחנו רואים כעת את אחת התופעות המרשימות ביותר של המלחמה הזו - חיילי מילואים שהיו שלושה, ארבעה וחמישה חודשים בחזית, נלחמו, ספגו לצערנו גם נפגעים וחללים שהם חברים שלהם, חוזרים וההתייצבות היא מאה אחוז. הדבר הזה הוא הכוח והעוצמה של צה"ל ושל מדינת ישראל. כשחמאס נשחק בשטח, אין לו אספקה, אין לו עתודות, אין לו יחידות, אין לו ייצור אמל"ח, בזמן הזה הכוחות שלנו מתאמנים, נרגעים, נחים, מתחקרים, מתחדשים, ומגיעים לגל הבא כשהם מוכנים להכות את החמאס וכל משימה אחרת שתעמוד בפניהם".

19:00 - בני משפחות חטופים מפגינים סמוך לקריה בתל אביב ולקריית הממשלה בירושלים

לקראת ישיבת הקבינט, בני משפחות החטופים החלו להפגין בת"א סמוך לקריה, ובירושלים - סמוך לישיבת הקבינט. המפגינים בת"א חסמו לסירוגין את כביש בגין סמוך לקריה והקריאו את שמות החטופים. בירושלים חסמו מפגינים את שדרות רופין ליד קריית הממשלה.

18:43 - קבינט המלחמה החל להתכנס

15:00 - יותר משניים וחצי קילומטרים: הושמדה המנהרה הארוכה ביותר בצפון הרצועה. תיעוד הפיצוץ

כוחות ההנדסה של אוגדה 162 ביחד עם לוחמי יהל"ם חשפו והשמידו השבוע את המנהרה התת-קרקעית הארוכה ביותר שאותרה בצפון הרצועה. אורך התוואי יותר משניים וחצי קילומטרים, והוא למעשה מחבר בין צפון לדרום עזה.

בפעולתם, פרצו הכוחות את הדרך ללוחמי החי"ר וטנקי השיריון, על ידי חשיפת השטח.

13:08 - חיזבאללה ירה נ"ט למטולה, במקביל: צה"ל תקף בארבעה מרחבים בדרום לבנון

חיזבאללה ירה טיל נ"ט לעבר מטולה, ללא נפגעים או נזק. במקביל, צה"ל תקף אווירית תשתיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור בארבעה מרחבים בדרום לבנון, בהם מרחב עיתרון, עלמא א-שעב, מרווחין ועייתא א-שעב.

11:16 - אזעקות הופעלו בשומרה, באבן מנחם, בזרעית ובשתולה שבגליל המערבי

10:29 - דיווח בריטי: העדות האפשרית לחיסול עיסא

הגרדיאן הבריטי מדווח הבוקר כי גורמים רשמיים בישראל מאמינים שמרוואן עיסא מת בתקיפה אווירית לפני כשבוע שכוונה למתחם מנהרות מתחת למחנה הפליטים נוסייראת במרכז עזה. לפי הדיווח, כל מערכות התקשורת של חמאס בין מנהיגים בכירים - המסתמכות על אפליקציות מוצפנות וספקים סלולאריים, השתתקו למשך יותר מ-72 שעות לאחר התקיפה, כפי שקרה בכמה הזדמנויות קודמות שבהן נהרגו בכירי חמאס.

08:10 - צה"ל: תקפנו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב אל-חיאם שבלבנון

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי ששימש את חיזבאללה במרחב אל-חיאם שבלבנון בתגובה לשיגורים לעבר מרחב עג'ר הלילה, כך לפי דובר צה"ל. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אמש עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב כפר כילא, ובוצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב מיסת. לפי דובר צה"ל זוהו אמש ובמהלך הלילה מספר שיגורים משטח לבנון לעבר המרחבים עג'ר והר דב, צה"ל תקף את מקורות הירי, אין נפגעים.

07:20 - דיווח: בעזה מודים - מרוואן עיסא נפגע בתקיפת צה"ל. פרטים על מצבו לא נמסרו

בעיתון הסעודי א-שארק אל אווסט שיוצא לאור בלונדון דווח הבוקר מפי "מקורות פלסטינים יודעי דבר" ברצועה שהרמטכ"ל בפועל, מרוואן עיסא, אכן שהה באזור שבו תקף צה"ל בנוסיראת.

06:35 - מרכז הסחר הימי הבריטי מדווח: החות'ים תקפו לפנות בוקר במפרץ עדן

במרכז הסחר הימי הבריטי מדווחים כי החות'ים תקפו לפנות בוקר במפרץ עדן - פיצוץ זוהה סמוך לאחת הספינות. לפי שעה אין דיווחים על נזק או נפגעים. בנוסף, הושמדו חמישה כלי שיט בלתי מאוישים וכטב"ם. כלי הטיס הושמדו בשעה שהיו על הקרקע, מוכנים לשיגור.

05:56 - לוחם מגדוד 601 נפצע קשה בקרב במרכז הרצועה

הותר לפרסום כי לוחם הנדסה קרבית מגדוד 601 נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה מירי RPG. מדובר צה"ל נמסר כי הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה בפרטי המקרה.

02:22 - צבא ארה"ב: השמדנו מל"ט חות'י מעל ים סוף

אין דיווחים על נפגעים או נזק לספינות

01:10 - מטרה חשודה יורטה באזור עכו

צה"ל: "לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה מעל המרחב הימי באזור עכו, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות".

00:08 - דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור דמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו

באופוזיציה הסורית מדווחים כי ישראל תקפה באזור דמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו.

21:37 - איילון נחסם פעמיים בערב אחד: אלפי מפגינים נגד הממשלה

אלפים הפגינו סמוך לבסיס הקריה בתל אביב והתעמתו עם שוטרים, מכת"זית הופעלה. במקביל, 4 מפגינים נעצרו בקיסריה ואחד נעצר ברחוב קפלן בת"א. סיגלית, אימו של אורי טשרניחובסקי ז"ל, שנרצח במסיבה ברעים, פנתה לראש הממשלה: "מה אתה עושה כדי שההנהגה בראשותך תהיה ראויה ללוחמיה?"

21:00 - גלנט כינס דיון מיוחד עם צמרת מערכת הביטחון, הנושא: המאמצים להשבת החטופים

שר הביטחון יואב גלנט כינס הערב דיון מיוחד בהשתתפות בכירי צה״ל, המוסד, שירות הביטחון הכללי ונציגי המו״מ, בנושא המאמצים להשבת החטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני