היא התחילה כפקידת עזרה ראשונה. היום היא מנכ"לית ברשת מרפאות מכבי

היא סיימה תיכון ללא תעודת בגרות, השתחררה מהצבא אחרי שאמרו לה "את לא תיכנסי ללבנון", והחלה את הקריירה כפקידה במרפאת שיניים • אבל כבר אז היו לה שאיפות גדולות • שיחה קצרה עם טוני כהן, מנכ"לית מכבידנט ומכבי אסתטיקה, על הדרך האישית וההתמודדות במלחמה: "כשקיבלתי בקשה ממז"פ לספק צילומי שיניים של מטופלים, והיו שם מאות שמות, חשכו עיניי"

טוני כהן, מנכ''לית מכבידנט ומכבי אסתטיקה / צילום: טאלו לורן
טוני כהן, מנכ''לית מכבידנט ומכבי אסתטיקה / צילום: טאלו לורן

אישי: בת 50, נשואה לארז + 2, גרה בקריית אונו
מקצועי: מנכ"לית מכבידנט ומכבי אסתטיקה

ילדות ומשפחה: גדלתי בחולון, בכורה מבין ארבעה ילדים. אבי, שנפטר בגיל 66, היה אופה. אמי הייתה עקרת בית ועד היום היא בשלנית מעולה. הייתי תלמידה בינונית, עשיתי מה שצריך כדי לעבור, יותר עניינה אותי החברה.

חוקרת השב"כ שיצאה לפנסיה בגיל 42 והקימה חברה שיודעת מתי אנחנו משקרים
פורטפוליו | היא נולדה בטהרן, התחתנה בשידוך וכבר חמישה חודשים משמיעה את הקול הישראלי לאיראנים
פורטפוליו | בניגוד לכל הסיכויים היא הפכה למפקדת ממר"ם, והיום היא מנכ"לית בתאגיד ענק

צבא: שירתי בצה"ל שבע שנים וזו הייתה תקופה מכוננת. התגייסת כמורה חיילת אבל בהמשך התקדמתי לתפקידים בכירים שהשפיעו על עיצוב האישיות התחרותית שלי. קיבלתי תואר קצינה מצטיינת כמזכירת אלוף פיקוד דרום שלמה ינאי, ועשיתי איתו שלוש שנים משוגעות, שכללו את ספטמבר 1996 (מהומות מנהרות הכותל - ד"א). קצת לפני שהתמניתי לקצינת שלישות ביחידה הסדירה של חיל התותחנים, הבנתי שאני לא רוצה את התפקיד וביקשתי להשתחרר. הבנתי שהיחס לנשים בסביבה הזאת לא מתאים לי. בתקופה ההיא נשים לא שירתו בגולני, גבעתי או צנחנים. כשאמרו לי "את לא תיכנסי ללבנון", זה הספיק לי. הרגשתי אי־נוחות פנימית. היום אני רואה שינוי עמוק, זה צבא אחר.

השלמת בגרות: כשהשתחררתי יצרתי קשר עם בית הספר כדי לקחת את תעודת הבגרות שלי, אבל אז גיליתי שאין תעודת בגרות, כי נכשלתי במתמטיקה. במשך חמישה ימים למדתי לשלוש יחידות וקיבלתי 100 עגול. שם נפתחה לי צ'קרת הלימודים. בהמשך עשיתי תואר ראשון במנהל עסקים ומשאבי אנוש ותואר שני בלימודי עבודה.

תחילת הדרך: העבודה הראשונה שלי הייתה פקידת עזרה ראשונה במרפאת השיניים של מכבי בביאליק ברמת גן. משם הגעתי לתפקיד זמני במחלקת השיווק של כלל ביטוח. הייתי אז בת 29, וכשפגשתי את סמנכ"לית השיווק דורית זינגר, ידעתי שזה מה שאני רוצה להיות עד גיל 40. לא למדתי תקשורת, לא עבדתי במשרדי פרסום ולא הייתי חלק מהברנז'ה, אבל הבנתי כבר אז שהשילוב בין דאטה לבין דיגיטל הוא משהו שסמנכ"לי שיווק יצטרכו בעתיד.

מגדל: זו הייתה פריצת הדרך הגדולה שלי. כמנהלת פרויקטים בדיגיטל הקמתי אפליקציית סוכנים, ואז, בגיל 38, מוניתי לסמנכ"לית שיווק. זו הייתה גם החמצה, כי באותם ימים מגדל נרכשה בידי שלמה אליהו והבנתי שכל מה שהקמתי לא מתאים לו. שמונה חודשים אחרי כן הודעתי שאני רוצה לסיים את תפקידי. בעלי התחרפן והזכיר לי שאני חברת הנהלה עם שכר גבוה, אבל התעקשתי.

מכבי: כשעזבתי את מגדל לא היה לי משהו ביד, ותכננתי לצאת לטיול עם המשפחה. אבל בתוך שבועיים צצה משרת מנהלת שיווק במכבי ובינואר 2014 הצטרפתי. הפכנו את מכבי לקופת החולים הכי צומחת, שנה אחר שנה - הצלחה שבזכותה קודמתי לתפקיד ראשת אגף השירות והשיווק.

מכבידנט: ב-2021 מוניתי למנכ"לית מכבידנט, רשת מרפאות השיניים של מכבי. זו הייתה סגירת מעגל משוגעת עם התפקיד הראשון שלי. יש לנו 3,500 עובדים שכירים, הפרוסים ב-60 מרפאות. מחזור המכירות השנתי עומד של 1.1 מיליארד שקל, ואנחנו מעניקים שירות ליותר ממיליון מטופלים.

זמן המתנה: קורה שזמן ההמתנה ממושך כי הביקוש ממש גדול, הוא עולה על ההיצע. אבל עזרה ראשונה אפשר להשיג אצלנו בתוך יום, ובעיות חניכיים או שתלים - בתוך שלושה שבועות עד חודש. הבעיה העיקרית היא רק בטיפולי שינניות.

הסיוע במלחמה: בימים הראשונים קיבלתי בקשה ממז"פ לספק צילומי שיניים של חברי מכבי, והיו שם מאות שמות. ניסיתי לחשב מה זה אומר על מספר הנפגעים הכולל וחשכו עיניי.

מכבי אסתטיקה: זו פעילות פרטית שלנו, שלא נמצאת בסל וגם לא בשב"ן. התחלנו עם חמש מרפאות על בסיס רכישת הפעילות של רשת ד"ר אלמן, ובמקביל אנחנו מקימים רשת שתהיה פרוסה בכל הארץ. עלינו בקמפיין בנובמבר ומיד פרצה המלחמה, אבל חזרנו וכיום המרפאות עובדות בקצב טוב, עם יותר מ־20 אלף לקוחות.

אני רוצה לקחת נתח גדול מתחום השתלות השיער ולחסוך לישראלים את הנסיעה לחו"ל. אני רוצה גם להתמקד בטיפולי אקנה ופוסט־אקנה, צרה שבני נוער רבים מתמודדים איתה. תחום נוסף שסימנתי הוא האסתטיקה הווגינלית לנשים בגיל המעבר. כל אישה צריכה לדעת שהיום באמצעות מכשור לייזר פשוט אפשר לפתור המון בעיות.

מורכבות התקופה: בימים הראשונים של המלחמה רבים מהעובדים הערבים חששו לבוא. הבטחתי שלא אקבל את זה, ואכן, כשהיה לנו מקרה בגבעתיים שבו מטופלת סירבה לקבל טיפול מידי עובדת ערבייה, אמרתי לה שהיא יכולה ללכת.

מבט לעתיד: לא יודעת אם אהיה מנכ"לית מכבי, אבל אני רוצה להישאר בקבוצה. יש פה עוד המון דברים שאני רוצה לעשות.