גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היא התחילה כפקידת עזרה ראשונה. היום היא מנכ"לית ברשת מרפאות מכבי

היא סיימה תיכון ללא תעודת בגרות, השתחררה מהצבא אחרי שאמרו לה "את לא תיכנסי ללבנון", והחלה את הקריירה כפקידה במרפאת שיניים ● אבל כבר אז היו לה שאיפות גדולות ● שיחה קצרה עם טוני כהן, מנכ"לית מכבידנט ומכבי אסתטיקה, על הדרך האישית וההתמודדות במלחמה: "כשקיבלתי בקשה ממז"פ לספק צילומי שיניים של מטופלים, והיו שם מאות שמות, חשכו עיניי"

טוני כהן, מנכ''לית מכבידנט ומכבי אסתטיקה / צילום: טאלו לורן
טוני כהן, מנכ''לית מכבידנט ומכבי אסתטיקה / צילום: טאלו לורן

אישי: בת 50, נשואה לארז + 2, גרה בקריית אונו
מקצועי: מנכ"לית מכבידנט ומכבי אסתטיקה

ילדות ומשפחה: גדלתי בחולון, בכורה מבין ארבעה ילדים. אבי, שנפטר בגיל 66, היה אופה. אמי הייתה עקרת בית ועד היום היא בשלנית מעולה. הייתי תלמידה בינונית, עשיתי מה שצריך כדי לעבור, יותר עניינה אותי החברה.

חוקרת השב"כ שיצאה לפנסיה בגיל 42 והקימה חברה שיודעת מתי אנחנו משקרים
פורטפוליו | היא נולדה בטהרן, התחתנה בשידוך וכבר חמישה חודשים משמיעה את הקול הישראלי לאיראנים
פורטפוליו | בניגוד לכל הסיכויים היא הפכה למפקדת ממר"ם, והיום היא מנכ"לית בתאגיד ענק

צבא: שירתי בצה"ל שבע שנים וזו הייתה תקופה מכוננת. התגייסת כמורה חיילת אבל בהמשך התקדמתי לתפקידים בכירים שהשפיעו על עיצוב האישיות התחרותית שלי. קיבלתי תואר קצינה מצטיינת כמזכירת אלוף פיקוד דרום שלמה ינאי, ועשיתי איתו שלוש שנים משוגעות, שכללו את ספטמבר 1996 (מהומות מנהרות הכותל - ד"א). קצת לפני שהתמניתי לקצינת שלישות ביחידה הסדירה של חיל התותחנים, הבנתי שאני לא רוצה את התפקיד וביקשתי להשתחרר. הבנתי שהיחס לנשים בסביבה הזאת לא מתאים לי. בתקופה ההיא נשים לא שירתו בגולני, גבעתי או צנחנים. כשאמרו לי "את לא תיכנסי ללבנון", זה הספיק לי. הרגשתי אי־נוחות פנימית. היום אני רואה שינוי עמוק, זה צבא אחר.

השלמת בגרות: כשהשתחררתי יצרתי קשר עם בית הספר כדי לקחת את תעודת הבגרות שלי, אבל אז גיליתי שאין תעודת בגרות, כי נכשלתי במתמטיקה. במשך חמישה ימים למדתי לשלוש יחידות וקיבלתי 100 עגול. שם נפתחה לי צ'קרת הלימודים. בהמשך עשיתי תואר ראשון במנהל עסקים ומשאבי אנוש ותואר שני בלימודי עבודה.

תחילת הדרך: העבודה הראשונה שלי הייתה פקידת עזרה ראשונה במרפאת השיניים של מכבי בביאליק ברמת גן. משם הגעתי לתפקיד זמני במחלקת השיווק של כלל ביטוח. הייתי אז בת 29, וכשפגשתי את סמנכ"לית השיווק דורית זינגר, ידעתי שזה מה שאני רוצה להיות עד גיל 40. לא למדתי תקשורת, לא עבדתי במשרדי פרסום ולא הייתי חלק מהברנז'ה, אבל הבנתי כבר אז שהשילוב בין דאטה לבין דיגיטל הוא משהו שסמנכ"לי שיווק יצטרכו בעתיד.

מגדל: זו הייתה פריצת הדרך הגדולה שלי. כמנהלת פרויקטים בדיגיטל הקמתי אפליקציית סוכנים, ואז, בגיל 38, מוניתי לסמנכ"לית שיווק. זו הייתה גם החמצה, כי באותם ימים מגדל נרכשה בידי שלמה אליהו והבנתי שכל מה שהקמתי לא מתאים לו. שמונה חודשים אחרי כן הודעתי שאני רוצה לסיים את תפקידי. בעלי התחרפן והזכיר לי שאני חברת הנהלה עם שכר גבוה, אבל התעקשתי.

מכבי: כשעזבתי את מגדל לא היה לי משהו ביד, ותכננתי לצאת לטיול עם המשפחה. אבל בתוך שבועיים צצה משרת מנהלת שיווק במכבי ובינואר 2014 הצטרפתי. הפכנו את מכבי לקופת החולים הכי צומחת, שנה אחר שנה - הצלחה שבזכותה קודמתי לתפקיד ראשת אגף השירות והשיווק.

מכבידנט: ב-2021 מוניתי למנכ"לית מכבידנט, רשת מרפאות השיניים של מכבי. זו הייתה סגירת מעגל משוגעת עם התפקיד הראשון שלי. יש לנו 3,500 עובדים שכירים, הפרוסים ב-60 מרפאות. מחזור המכירות השנתי עומד של 1.1 מיליארד שקל, ואנחנו מעניקים שירות ליותר ממיליון מטופלים.

זמן המתנה: קורה שזמן ההמתנה ממושך כי הביקוש ממש גדול, הוא עולה על ההיצע. אבל עזרה ראשונה אפשר להשיג אצלנו בתוך יום, ובעיות חניכיים או שתלים - בתוך שלושה שבועות עד חודש. הבעיה העיקרית היא רק בטיפולי שינניות.

הסיוע במלחמה: בימים הראשונים קיבלתי בקשה ממז"פ לספק צילומי שיניים של חברי מכבי, והיו שם מאות שמות. ניסיתי לחשב מה זה אומר על מספר הנפגעים הכולל וחשכו עיניי.

מכבי אסתטיקה: זו פעילות פרטית שלנו, שלא נמצאת בסל וגם לא בשב"ן. התחלנו עם חמש מרפאות על בסיס רכישת הפעילות של רשת ד"ר אלמן, ובמקביל אנחנו מקימים רשת שתהיה פרוסה בכל הארץ. עלינו בקמפיין בנובמבר ומיד פרצה המלחמה, אבל חזרנו וכיום המרפאות עובדות בקצב טוב, עם יותר מ־20 אלף לקוחות.

אני רוצה לקחת נתח גדול מתחום השתלות השיער ולחסוך לישראלים את הנסיעה לחו"ל. אני רוצה גם להתמקד בטיפולי אקנה ופוסט־אקנה, צרה שבני נוער רבים מתמודדים איתה. תחום נוסף שסימנתי הוא האסתטיקה הווגינלית לנשים בגיל המעבר. כל אישה צריכה לדעת שהיום באמצעות מכשור לייזר פשוט אפשר לפתור המון בעיות.

מורכבות התקופה: בימים הראשונים של המלחמה רבים מהעובדים הערבים חששו לבוא. הבטחתי שלא אקבל את זה, ואכן, כשהיה לנו מקרה בגבעתיים שבו מטופלת סירבה לקבל טיפול מידי עובדת ערבייה, אמרתי לה שהיא יכולה ללכת.

מבט לעתיד: לא יודעת אם אהיה מנכ"לית מכבי, אבל אני רוצה להישאר בקבוצה. יש פה עוד המון דברים שאני רוצה לעשות.

עוד כתבות

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה הותקפו בידי חיל האוויר

חייל צה"ל נפצע קל במטח הרקטות הלילי לאזור מירון ● דיווח: גורמים במשרד החוץ במזכר פנימי לבלינקן - "ישראל מפרה את החוק הבין-לאומי" • המטח של חיזבאללה למירון: ככל הנראה בתגובה לחיסול 2 מחבלי הארגון מוקדם יותר בדרום לבנון, 14 אזרחים לבנונים נפצעו בתקיפות • משפחות חטופים הדליקו כתובות אש על איילון צפון • עדכונים בולטים 

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

נגישות או עיוות? מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות