שופרסל: האחים אמיר מקפיאים את תוכנית ההתייעלות של מקינזי

תוכנית ההתייעלות, עליה פורסם בקיץ האחרון, הייתה אמורה לייצר לשופרסל חיסכון בהוצאות התפעוליות בהיקף של כ-250 מיליון שקל • הקפאת התוכנית מגיעה על רקע רצונם של בעלי השליטה החדשים ללמוד את הרשת לפני שייצאו בהצהרות על השינויים הצפויים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שבועות לאחר כניסתם לשופרסל , האחים שלומי ויוסי אמיר ממשיכים בקו ביטולי המהלכים שהובילו המנכ"ל והיו"ר היוצאים, אורי וטרמן ואיציק אברכהן. כעת הם מקפיאים את תוכנית ההתייעלות עליה פורסם בקיץ האחרון, במסגרתה חברת הייעוץ מקינזי נשכרה לסייע לשופרסל לגבש את התוכנית במטרה לחסוך בהוצאות התפעוליות, מה שהיה אמור לייצר חיסכון של כ-250 מיליון שקל.

חודש אחרי רכישת שופרסל: זה המינוי הראשון של האחים אמיר
השמות הבולטים והישיבות לתוך הלילה: הכירו את הכוורת של האחים אמיר

הקפאת תוכנית ההתייעלות, כמו גם נסיגה מלא מעט תוכניות אחרות שיזמה ההנהלה הקודמת, מגיעה על רקע רצונם של בעלי השליטה החדשים ללמוד את הרשת לפני שייצאו בהצהרות על השינויים הצפויים. 

תוכנית נוספת שהוקפאה לעת עתה היא הסבת כ-40 מסניפי רשת שופרסל דיל - בעיקר בפריפריה - לסניפים מוזלים שהיו אמורים להיות ממותגים כ"שופרסל מרקט".

משופרסל נמסר: "האחים אמיר הקפיאו את הדוח עד ללמידת כל הצרכים של שופרסל. האחים מאמינים בעבודה משותפת עם מקינזי לאחר לימוד כל הסוגיות הנדרשות". 

מינויים והחלפת משרד רואי חשבון

בחודש שעבר השלימו האחים, לשעבר בעלי רשת המרכולים פרשמרקט (אותה מכרו לפז בשנת 2021), את רכישת 24.99% ממניות שופרסל מידי הגופים המוסדיים המחזיקים בה, תמורת 1.5 מיליארד שקל. מאז הספיקו לסכם על פרידה מהיו"ר איציק אברכהן והמנכ"ל אורי וטרמן, למנות את עצמם במקומם ולהכניס שישה דירקטורים חדשים מטעמם למועצת המנהלים - החלטות שעדיין נדרשות לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות.

עוד הספיקו האחים אמיר להכניס לרשת מספר בעלי תפקידים - האחרון בהם, עליו הודיעו אתמול (ג'), הוא מפקד המחוז הצפוני לשעבר במשטרה, ניצב בדימוס שמעון לביא, שיעמוד בראש מערך ביטחון חדש שמוקם בימים אלה.

עוד זימנו האחים אסיפה כללית ל-11 באפריל שצפויה לאשר דחייה בחצי שנה של החלפת משרד רואי החשבון - מהלך שתוכנן טרם השתלטותם על הרשת. פירמת רואי החשבון קוסט פורר גבאי את קסירר, חלק מקבוצת EY הגלובלית, צפויה להתמנות במקום משרד PWC, ששימש כיועץ של החברה בשמונה השנים האחרונות.

בדיווח צוין כי בעת הזו "טובת החברה תומכת בדחייה זמנית של מועד החלפת רואה החשבון המבקר של החברה לתקופה בת חצי שנה, במהלכה יושלם הליך החפיפה של יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה החדשים וכניסתם לתפקידם, באופן שיאפשר להנהלת החברה למקד את תשומותיה בהמשכיות הניהולית של החברה".