אתרי הקניות הבינלאומיים רושמים התחזקות על חשבון הישראלים

האתר הסיני Temu מתחזק בפברואר; זארה רושם את הירידה המשמעותית • נפח הפעילות באתרי התיירות והתעופה גדל עם הזמנות לפסח ולקיץ • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ

אפליקציית Temu / צילום: Shutterstock
אפליקציית Temu / צילום: Shutterstock

בחודש פברואר 2024 נרשמו עלייה של 8% ברכישה מאתרי האונליין הבינלאומיים וירידה של 4% ברכישה מהאתרים הישראלים לעומת החודש הקודם - כך עולה מנתוני המדד החודשי של שופ אנליטיקס.

"האיקומרס מדגיש את מורכבות החיים הישראלית, עם רכישת תחפושות לפורים וחופשות לפסח לצד עלייה בפעילות חנות האונליין של מטה משפחות החטופים", מציין נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס. "בגזרת האתרים הבינלאומיים, Temu הסיני מזנק למקום השני, אך עדיין רחוק מלאתגר את עלי אקספרס".

"מהשעשוע הזה נהיה עסק מטורף": מה עומד מאחורי אתר הקניות שסוחף את ישראל
המהפך הסיני: הישראלים מסתערים על אתרי הקניות. אלה המובילים

מתכננים חופשות

נפח ההזמנות מהאתרים הבינלאומיים פחת מאוד בתחילת המלחמה, אך ההתאוששות מורגשת מחודש לחודש. בפברואר מובילים את הטבלה שלושה אתרים סיניים, ובראשם עליאקספרס אשר שולט בסגמנט ללא עוררין. Temu עולה לראשונה למקום השני עם זינוק של כ־50% במספר ההזמנות, ובכך עוקף את המתחרה העיקרי, שיין. ממוצע ההזמנה באתר עומד על 149 שקל.

 

שיין רושם עליה של כ־32% במספר ההזמנות לעומת ינואר, עם רכישות רבות של פריטי לבוש לתחפושות לקראת חג הפורים. גובה הזמנה ממוצעת באתר עומד על 318 שקל.

לענף התיירות יש שני נציגים בעשירייה: במקום החמישי נמצא אתר בוקינג, עם עלייה משמעותית של כ־73% במספר ההזמנות לעומת החודש הקודם. ההזמנות נרשמות הן לחופשת הפסח והן לחופשת הקיץ, בארץ ובחו"ל. היעדים הבולטים מעבר לים הם בריטניה, יוון, יפן, תאילנד ואיחוד האמירויות. ממוצע הזמנה עומד על כ־2,300 שקל.

הנציגה השנייה היא חברת טיסות הלואו קוסט Wizzair, שמתמקמת במקום העשירי. במקום ה־11, מחוץ לטבלה, נמצא אתר הלינות Airbnb.

נערכים לפסח

ההתאוששות של ענף התיירות משתקפת גם בדירוג האתרים הישראלים: אתר חברת התעופה אל על נמצא במקום השמיני, עם עלייה של כ־14% במספר ההזמנות. היעדים המבוקשים הם יוון, גרמניה, הונגריה, תאילנד ויפן. גם כאן מרבית ההזמנות הן לקראת פסח וחופשת הקיץ, ויש אף כאלה המתכננים קדימה יותר - חופשות כריסטמס וסוף השנה האזרחית.

השינוי הבולט בהשוואה למדד ינואר הוא כניסת אתר סטימצקי לטבלה, עם פי שניים הזמנות לעומת ינואר. מרבית ההזמנות הן של ספרים פיזיים למבוגרים ולילדים, ומיעוטן של ספרים דיגיטליים. רבות מההזמנות התבצעו במסגרת מבצעים שונים במהלך החודש. ממוצע ההזמנה עמד על 142 שקל.

לעומת זאת, אתר זארה ישראל רשם את הירידה הגדולה (47%) במספר ההזמנות. גם בינואר האתר רשם ירידה מהותית של כ-41%, וזאת לעומת דצמבר שהיה גבוה מאוד הודו למבצעי סוף השנה.

פסח עוד רחוק, אבל ההכנות לחג מתחילות לבוא לידי ביטוי בהזמנות מאתרים שמתמקמים בעשירייה השנייה: בלאסט פרייס נרכשו מוצרי חשמל רבים למטבח, לניקיון ולתחזוקת הבית, ובאתר Ace נרכש בעיקר ריהוט לבית ולחצר.

בעשירייה השלישית נמצא אתר מטה משפחות החטופים, שבו נרכשים סיכות צהובות של עיטורי החופש, חולצות עם כיתוב לשחרור החטופים, צמידי הזדהות ועוד.

מועדון המילואים מתחזק

בפברואר רכשו הישראלים בכ־30 מועדוני צרכנות וכרטיסי אשראי, כאשר נפח הרכישות גדל ב־9% בהשוואה לינואר. המקום הראשון שייך לפיס פלוס, אך השפעות המלחמה ניכרות עם התחזקות מועדון בהצדעה של משרתי המילואים, שמתמקם במקום השני (גידול של כ־27% בהשוואה לינואר). "ביחד בשבילך" של ההסתדרות יורד למקום השלישי.

ההטבה המבוקשת ביותר בכלל המועדונים שייכת לרשת מקדונלד'ס, ובמקום השני נמצאת רשת רמי לוי. במקום החמישי נמצאת רשת יינות ביתן (כולל קרפור ורשתות המהדרין), שרושמת גידול של כ־50% לעומת החודש הקודם.

כך נאספו הנתונים

חברת שופ אנליטיקס, בראשות נתי יעקובי, היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 3,200 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גאוגרפית על־פי אזורי מגורים משתנים.

החברים במאגר מאפשרים לחברת שופ אנליטיקס גישה לתיבת המייל שלהם לטובת ניתוח הזמנות האונליין שהם מבצעים, כך שכאשר מתקבל אישור להזמנה או חשבונית קנייה, החברה מקבלת את המידע במקביל - לרבות תוכן ההזמנה וסכום הרכישה. צרכני המאגר מתוגמלים על כך. באופן הזה החברה מנטרת את הזמנות הישראלים באונליין, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.