גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דובר צה"ל: בבית החולים שיפא נתפסו בכירים מאוד בחמאס

דיווח ב"אל ערבייה": המתווכות מסתייגות מהצעת ישראל לחזרת תושבים לצפון הרצועה • הרחפן חדר למבנה, זיהה מחבל - והביא לחיסולו: כך נראתה הפשיטה על שכונת חמד בח'אן יונס • צה"ל הודיע שמתחילת הפעילות בשיפא חוסלו יותר מ-140 מחבלים באזור ביה"ח • דיווח: חיזבאללה פרס כוחות באופן "חסר תקדים" בדאחייה בביירות • עדכונים שוטפים

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל
דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

21:15 - מפקדים חדשים בבה"ד 1 וביחידות קומנדו: שורת מינויים בצה"ל

צה"ל הודיע הערב על שורת מינויים של מפקדים בזרוע היבשה. בין היתר, הוכרז על מינוי של סא"ל יואב ספקטור למפקד גדוד גפן בבה"ד 1 ועל מינויו של סא"ל גיא בסון למפקד גדוד להב בבה"ד 1. סא"ל מאיר אוחיון ימונה למפקד בסיס אימונים חטיבתי גולני, סא"ל אבירן אלפסי ימונה למפקד בסיס אימונים חטיבתי גבעתי וסא"ל תומר סייג ימונה למפקד בסיס אימונים חטיבתי נח"ל. עוד מונו מפקדים לחיחדות מגלן, דובדבן ואגוז, ומפקד לבית הספר לקומנדו, בית הספר לשריון ו מפקד בית הספר להנדסה צבאית.

 20:40 - דובר צה״ל: נתפסו בכירים מאוד בחמאס. נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי דיבר הערב על המבצע בבית החולים שיפא, שעדיין נמצא בעיצומו. הוא אמר כי נתפסו בכירים מאוד בחמאס. "נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם", הוסיף. הוא ציין כי המחבלים מתבצרים בחדר המיון בשיפא. "מי שלא ייכנע - נילחם עד שנהרוג אותו", הבהיר.

19:58 - שני שיגורים לעבר רמות נפתלי, לא ידוע על נפגעים או נזק

שתי רקטות שוגרו מלבנון לעבר רמת נפתלי שבגליל העליון. לא ידוע על נפגעים או נזק.

19:19 - שני שיגורים לעבר בצת ושלומי שבגליל המערבי, אחד יורט והשני נפל בשטח פתוח

שתי רקטות שוגרו לעבר בצת ושלומי שבגליל המערבי. רקטה אחת יורטה ואחת נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 

18:30 - חוליית מחבלים, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה הותקפו

מסוק קרב תקף חוליית מחבלים במרחב ט'יר חרפה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו שלוש תשתיות טרור במרחבים יארון, יארין ועייתא א-שעב, לצד שלושה מבנים צבאיים במרחבים מיס אל ג'בל וכפר חולא. בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

18:12 - המגעים לעסקה: ראש המוסד ייצא מחר לקטר

ראש המוסד דדי ברנע נפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו על "התפתחויות" במגעים לעסקה. ברקע: לחץ אמריקני אדיר על המתווכות להתחיל להתקדם יותר במהירות. בפגישה אישר ראש הממשלה למשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד לצאת מחר לקטאר, למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל לקידום שחרור החטופים.

מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחא, ומטרתו לקדם את המאמצים להשבת החטופים והחטופות.

17:34 - שלוש רקטות נורו לעבר אביבים שבגליל העליון

שלושה שיגורים זוהו מלבנון לעבר היישוב אביבים שבגליל העליון. הם נפלו בשטחים פתוחים ולא יורטו עפ"י המדיניות בצה"ל.

17:07 - מטרה חשודה יורטה בסמוך לאילת

דובר צה"ל הודיע כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה, שעל פי החשד עשתה את דרכה לשטח ישראל ממרחב ים סוף. המטרה לא חצתה לשטח ישראל והאירוע הסתיים.

17:00 - המבצע בשיפא: יותר מ-140 מחבלים חוסלו, 650 נעצרו

צוות הקרב של חטיבה 401, הוביל השבוע את המבצע המיוחד בבית החולים שיפא, יחד עם שייטת 13, לוחמי ורכזי שב"כ. האוגדה פועלת במרחב צפון ומרכז רצועת עזה, תוך פגיעה משמעותית ביכולות של חמאס. עד כה נעצרו כ-600 מחבלים וחוסלו בחילופי אש מעל ל-140 מחבלים. במהלך הסריקות בבית החולים אותרו אמצעי לחימה רבים ומסמכים מודיעיניים שתורמים להמשך הלחימה.

פעילי הג'יהאד האיסלאמי במתחם בית החולים קיבלו החלטה להיכנע, וביניהם בכירים שהועברו לחקירה בשב"כ. בין הבכירים שהסגירו את עצמם אחראי תיק התצפיות בחטיבת עזה חואסם סלאמה ואחיו ואסם סלאמה, שמשמש כאחראי מערך ההסברה הקרבית בעזה של ארגון הטרור.

כמו כן, בין העצורים ישנם שלושה בכירים במטה הגדה של חמאס, שמכווינים פעילות טרור מיו"ש והועברו לחקירת שב"כ: עמר עצידה, ראש ועדת שכם האחראי על פעילות טרור של חמאס בגזרה, מחמוד קוואסמה ממתכנני חטיפת שלושת הנערים ב-2014 וחמדאללה חסן עלי, שקידם בשנים האחרונות פעולות טרור ביו"ש.

16:32 - אזעקה בקריית שמונה וביישובי הגליל העליון

אזעקה הופעלה בקריית שמונה וביישובי הגליל העליון בחשד לירי רקטות וטילים. מלבד קריית שמונה, התראות נשמעו גם בכפר יובל, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה, תל חי והגושרים.

16:23 - גלנט: "המחבלים המתבצרים בשיפא בוחנים את עתידם - כניעה או מוות"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בגדוד האיסוף הקרבי נשר של אוגדת עזה, ואמר כי "הפעולה בשיפא הפתיעה את המחבלים. מה שעשינו בתחילת המלחמה בשבועות - הצלחנו הפעם תוך דקות. המחבלים שמתבצרים בוחנים את עתידם: כניעה או מוות".

במהלך ביקורו, שר הביטחון סייר בחמ"ל התצפיות במחנה יפתח ושוחח עם תצפיתניות, לוחמות ולוחמי איסוף. בביקור השתתף ראש מטה אוגדת עזה, תא"ל עמית ימין.

"אחרי המלחמה הזאת נשים וגברים יקבלו מציאות שונה לגמרי ושווה בכל מערכי צה"ל, בכל התפקידים. זאת פריצה דרך מבצעית-חברתית מאוד חשובה, ולצערנו המחיר הוא מחיר כבד", אמר גלנט ללוחמות.

הוא הוסיף כי "הכוחות פועלים עכשיו במרחב של ח'אן יונס וגם במרחב של שיפא. תקפנו ברפיח עם הצלחות מאוד גדולות נגד מפקדי משנה בארגוני החמאס, ויש הישגים מרשימים בפעולה בשיפא". 

התוכנית של ישראל ליום שאחרי, והניסיון של חמאס לסכל אותה
האיחוד האירופי וארה"ב עומדים לקרוא להפסקת אש מיידית בעזה 
החות'ים הודיעו לרוסיה ולסין: לא נתקוף את הספינות שלכן בים האדום
"קשה עד בלתי אפשרי": הבכיר שמנתח האם ישראל יכולה לנצח במלחמה

15:40 - דיווח: מודיעין שהשיגה ישראל ברצועה בסיוע אמריקאי הביא לחיסול מרוואן עיסא

גורמים ישראליים ואמריקאים אמרו כי ישראל השיגה לאחרונה בעזה מודיעין רב על חמאס ועל מנהיגיו - כך דווח ברשת NBC האמריקאית. לפי הדיווח, המודיעין הושג מטלפונים ניידים שנמצאו, מחשבים, מפות - וגם באמצעות סיוע מודיעיני אמריקאי "המבוסס על האזנה".

לפי הדיווח, המידע שהגיע לידי צה"ל כולל פירוט רב על הנהגת חמאס, על הפיקוד והשליטה והתקשורת בארגון הטרור, כך על-פי גורם מודיעיני ששוחח עם NBC.

"יש יותר הבנה ומודיעין על חמאס מאשר מאז ומעולם", צוטט בכיר לשעבר במשרד האוצר של ארה"ב. "יש להם את קבצי משאבי האנוש ועוד. ההבנה שלהם מה חמאס היה מסוגל לעשות היא הרבה יותר מפורטת", הוסיף.  

15:01 - דיווח ב"אל-ערבייה": לחץ כבד על ישראל לדחות את הכניסה לרפיח

מקורות מסרו לערוץ "אל-ערבייה" כי לחץ כבד מופעל על ישראל כדי לדחות את מבצע הכניסה לרפיח לפחות ב-45 ימים. המתווכים האמריקאים דחו הצעה ראשונית של ישראל בנוגע למבצע המתוכנן ברפיח, וישראל סירבה לקשור את הנושא למשא-ומתן להספקת אש.

עד כה ישראל סירבה להגיש את רשימת האסירים שהיא תהיה מוכנה לשחרר בעסקה. ארה"ב והמתווכות מסתייגות מהצעת ישראל להחזיר תושבים לצפון הרצועה לאחר 90 יום מכניסת ההסכם לתוקף. 

14:18 - שלושה טילי נ"ט נורו למרחב מטולה; יש נזק, אין נפגעים

שלושה טילי נ"ט נורו למרחב המושבה מטולה שבגליל העליון. נגרם נזק, אבל לא היו נפגעים. כוחות צה"ל משיבים באש. מוקדם יותר, כמה פצמ"רים שוגרו למרחב דובב. לא היו נפגעים, וכוחות צה"ל השיבו באש. 

13:19 - מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב כפר כילא. בנוסף, אמש הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב א-דהירה. במהלך הלילה זוהה שיגור שחצה משטח לבנון לעבר מרחב יפתח, כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי. 

13:00 - תיעוד: הרחפן חדר למבנה, זיהה מחבל - והביא לחיסולו | כך נראית הפשיטה על שכונת חמד

דובר צה"ל פרסם תיעוד ממארב שעשו לוחמי אגוז למחבל בשכונת חמד בח'אן יונס. צוות קרב של עוצבת הקומנדו, בהכוונת אמ"ן והשב"כ, פשט על כ-100 מבנים, נתקל במחבלים וחיסל עשרות מהם מטווח קצר. דובר צה"ל מסר כי במהלך הלחימה המחבלים התבצרו חמושים בקומות שונות במגדלים, ובתיעוד ניתן לראות מחבל חמוש שזוהה בידי הלוחמים. 

דובר צה"ל הוסיף כי במהלך הפעילות בחמד נעצרו עשרות מחבלים, וכי הם נכנעו והובאו להמשך חקירה בידי יחידה 504 באמ"ן ובשב"כ. בנוסף אותרו אמצעי לחימה רבים, ובהם מחסניות, נשקים ומטענים. 

11:59 -  חשד: מילואימניק ירה למוות בפלסטיני שהרים ידיו, סכין נמצא בתיקו

החשוד ירה בפלג גופו העליון של הפלסטיני, גבר כבן 60 שירד ממונית בתחנת אוטובוס בצומת אלעזר, למרות שזה לא היווה איום. בתיקו של הפלסטיני נמצא סכין. במצ"ח פתחו בחקירה. לידיעה מלאה.

09:24 - בלבנון מדווחים כי נחשפה "רשת ריגול ישראלית"

ברשת אל-אחבאר דווח כי נחשפה רשת ריגול ישראלית בלבנון, ללא קשר לפעילות "חסרת התקדים" של חיזבאללה בדאחייה בביירות. על-פי דיווחים, נעצרו כמה בני אדם שסיפקו מידע בכמה תחומים כמו לוחיות רישוי ומידע על רחובות, בניינים, מכוניות, חנויות ועוד. 

08:37 - נמשכת פעילות צה"ל והשב"כ בשיפא: עשרות מחבלים חוסלו

דובר צה"ל הודיע כי כוחות צה"ל והשב"כ ממשיכים להילחם במרחב בית החולים שיפא, בתוך הימנעות מפגיעה באזרחים, בחולים, בצוותים רפואיים ובציוד רפואי. "הלוחמים חיסלו במסגרת חילופי אש ביממה האחרונה יותר מ-50 מחבלים במרחב בית החולים ואיתרו תשתיות טרור ומחסני אמל"ח. מתחילת הפעילות חוסלו יותר מ-140 מחבלים במרחב בית החולים".

בנוסף, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל פעל במרכז הרצועה וחיסל כ-20 מחבלים ביממה האחרונה. בתקיפה אחרת, זוהו שני מחבלים שתצפתו על טנק בקרבת הכוחות. "בסגירת מעגל מהירה עם חיל האוויר, המחבלים חוסלו בתקיפת כלי טיס". 

07:57 - דיווח: חיזבאללה פרס כוחות באופן "חסר תקדים" בדאחייה בביירות

דיווח בסוכנות הידיעות הסעודית אל-עאלם אל-ערבי שאין לו אישור ממקור אחר: חיזבאללה פרס את כוחותיו באופן "חסר תקדים" במעוזו בדאחייה של ביירות. נטען כי אנשי ארגון הטרור בודקים את זהותם של עוברי האורח, וכי הנסיבות להחמרת האבטחה לא ידועות.

07:20 - המבצע החטיבתי טולכרְם

לפני זמן קצר כוחות הביטחון היו בהיתקלות עם מחבלים באחת הסמטאות במחנה הפליטים. שני מחבלים חוסלו ונתפס הנשק שהיה על אחד. אין נפגעים לכוחותינו

02:45 - בלינקן: הפערים מצטמצמים - הסכם לשחרור חטופים והפסקת אש מתקרב

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר הלילה בראיון לערוץ אל-חדת' הסעודי: "אני חושב שהפערים מצטמצמים ואני חושב שהסכם בהחלט אפשרי". בביקורו בסעודיה אמר בלינקן: "עבדנו קשה מאוד יחד עם קטר, מצרים וישראל כדי להניח הצעה טובה על השולחן. עשינו זאת - וחמאס לא קיבל אותה. הם חזרו עם דרישות אחרות ובקשות. המתווכים עובדים על כך ממש עכשיו".

עם זאת, אמר בלינקן, "אני מאמין שזה לחלוטין אפשרי, ושזה לחלוטין הכרחי. וכמובן, אם לחמאס בכלל אכפת מהאנשים שהוא אמור לייצג - הוא יגיע להסכם, כיוון שזה יביא מיידית להפסקת אש". 

המראיין הסעודי טען כי חמאס הביע "פרגמטיות" בחודשים האחרונים, ומנגד ישראל הביעה התנגדות להצעותיו. בלינקן השיב: "אם חמאס היה פרגמטי הוא לא היה עושה את מה שעשה ב-7 באוקטובר. ולאחר מכן, כל זה יכול היה להיגמר אם הם היו מפסיקים להסתתר מאחורי אזרחים, מניחים את נשקם ומשחררים את החטופים. אם זה היה קורה - לא היינו רואים את כל הסבל הנוראי הזה". בלינקן הוסיף: "למרות זאת - על ישראל מוטל, בעדיפות עליונה, להגן על אזרחים ולספק להם סיוע". 

00:16 - צה"ל: פתחנו במבצע חטיבתי במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטולכרם

בהודעת צה"ל צוין כי כוחות הביטחון פועלים במבצע חטיבתי בנור א-שמס שבחטיבת מנשה. עוד נאמר כי כלי טיס תקף שני מחבלים "שהיוו סכנה מידית על כוחותינו", לשון ההודעה.

20:00 - הרמטכ"ל בשיפא: "משרתים שני דברים - פגיעת בהנהגת חמאס ולחץ על המשא-ומתן"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בבית החולים שיפא שברצועת עזה, ומשם המשיך לביקור בחטיבת גולני בגבול הצפון. "בפעילות פה אנחנו משרתים שני דברים - פגיעת בהנהגת חמאס ולחץ על המשא-ומתן", אמר הרמטכ"ל במהלך הדיון. בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן, מפקד שייטת 13 אל"מ א' ומפקדים נוספים.

"עד כה התוצאות טובות, אבל אנחנו מכוונים לבכירים", הבהיר הרמטכ"ל בפני המשתתפים בדיון שנערך בבית החולים שבשליטת כוחות צה"ל. "מרוואן עיסא, מעצר של בכירים, זה מאוד מאוד חשוב ללחץ על חמאס, זה מאוד חשוב ללחץ גם על המשא-ומתן, ואנחנו פה משרתים שני דברים. פגיעה קשה בחמאס, וגם לא לתת למקום כזה לשלוט ואנחנו משרתים גם את הלחץ על המשא-ומתן", הוסיף.

"באנו לפה לעצור הרבה פעילים, בדגש על בכירים, ולהרוג את מי שנלחם", המשיך הרמטכ"ל בדבריו. "אנחנו מעדיפים עצורים, זה קלפים חשובים, אבל מי שנלחם להרוג אותו. עד פה העמידה במשימה היא טובה מאוד", הוסיף. "על העניין של פשיטה בהפתעה, תחבולה, מדברים מתחילת הדרך, ופה הדוגמא אולי הכי טובה עד כה שהשתמשנו. כניסה ללחימה במתחם בית חולים, עם ירי שיש כאן כ-20 מחבלים הרוגים בכניסה. רמת הלחימה מאוד גבוהה".

בהמשך, סייר הרמטכ"ל בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 91 תא"ל שי קלפר, מפקד אוגדה 36 תא"ל דדו בר-כליפא, ולאחר מכן קיים שיח עם מפקדי ולוחמי חטיבת גולני, שיצאו מהלחימה בעזה ותופסים כעת קו בצפון.

18:30 - צה"ל: כ-350 חשודים נעצרו עד עתה בפעילות כוחות הביטחון בבית החולים שיפא

כוחות צה"ל ושב"כ עצרו עד כה כ-350 חשודים במרחב בית החולים שיפא, כך לפי דובר צה"ל. בהודעת צה"ל נאמר כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, יחידת דובדבן וכוחות שייטת 13 יחד עם כוחות השב"כ איתרו אמצעי לחימה ברחבי בית החולים, בהם: רובי קלצ'ניקוב, מקלעים, מחסניות, מרגמות, רימונים, אר פי ג'י ומדי לחימה.

17:52 - חיסול מהאוויר בג'נין: שני מחבלים נהרגו ברכב שהותקף

שני מבוקשים פלסטינים חוסלו בתקיפה מהאוויר של כלי רכב במחנה הפליטים ג'נין. המחבלים תכננו להוציא פיגוע בטווח הזמן המיידי.

17:42 - צה"ל והשב"כ: עצרנו בשיפא את אחד ממתכנני חטיפת שלושת הנערים ב-2014

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של השב"כ וצה"ל בבית החולים שיפא נעצר היום מחמוד קוואסמה, בכיר חמאס שהיה אחד ממתכנני ומממני התשתית אשר ביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל ביוני 2014.

קוואסמה גורש לרצועת עזה בעסקת שליט ומשם עסק בהכוונת פעילות טרור של חמאס ביהודה ושומרון, כולל מספר פיגועי ירי שבוצעו בשנים האחרונות. קוואסמה הועבר להמשך חקירת השב"כ בישראל. מהשב"כ נמסר כי השב"כ וצה"ל ימשיכו לפעול נגד אלו שפגעו, חטפו ורצחו אזרחים ישראלים, גם בחלוף השנים.

הכתבה פורסמה לראשונה בN12

עוד כתבות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דיווח: הנשיא ביידן ישקול להגביל מכירת נשק לישראל אם יתקיים מבצע "גדול" ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים