בורסות עולם | סיקור שוטף

מדד נאסד"ק בשיא; הרשת החברתית של טראמפ בדרך לוול סטריט

דאו ג'ונס ירד ב-0.7% • פדקס זינקה ב-7%, לולולמון צללה ב-16% • בעקבות תחזית מאכזבת, נייקי ירדה ב-7% • רדיט ירדה ב-9%, ARK רכשה מניות שלה בשווי של חצי מיליארד דולר • לנוכח ירידה בביקוש, טסלה מצמצמת את הייצור בסין • ענקית ניהול ההשקעות ואנגרד לא מצפה שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית השנה • ירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
 

 

22:01

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה במגמה מעורבת - מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% וננעל בשיא - 16,428, זה היום השני ברציפות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.4% ומדד S&P 500 ב-0.1%. 

מניות שבלטו היום במסחר, פדקס , לולולמון אתלטיקה , נייקי  ורדיט שירדה ב-9% לאחר שאתמול, יום המסחר הראשון שלה, זינקה ב-48%. 

בעלי המניות בחברת הספאק Digital World Acquisition Corporation  אישרו היום את המיזוג עם הרשת החברתית של דונלד טרמפ. העסקה עשויה להיות שווה לנשיא ארה"ב לשעבר כ-3 מיליארד דולר.

טסלה  הודיעה על צמצום הייצור בסין וזאת לנוכח ירידה בביקושים ועלייה בתחרות.

21:05

רדיט עלתה אתמול, ביומה הראשון למסחר ב-48%, היום היא יורדת בכ-4%. קטי וודס, האשה שמנהלת את קרן ההשקעות ARK לא חיכתה הרבה זמן ורכשה מניות ביומה הראשון. ARK רכשה אתמול 10,000 מניות של רדיט בשווי של כחצי מיליארד דולר.

מאקרו, מכירות הבתים הקיימים זינקו בפברואר ב-9.5% לעומת החודש הקודם ועמדו על 4.38 מיליון, ועדיין פחות מפברואר 2023. מספר הבתים למכירה עמד בפברואר על 1.04 מיליון, עליה של 10% לעומת השנה שעברה.

19:47

ענקית ניהול ההשקעות ואנגרד לא מצפה שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית השנה, ובכך בעצם מבטל דברי חברי הפד שהצהירו על שלוש הורדות ריבית השנה.

הפדרל ריזרב הותיר כצפוי ביום רביעי את הריבית ללא שינוי בפעם החמישית ברציפות ובאותה נשימה העריך שהריבית תרד ברבע אחוז עד סוף השנה - הודעה זו הציתה עליות חדות בשוקי המניות והמדדים המרכזיים נסחרו בשיאים של כל הזמנים.

18:53

בוול סטריט נרשמת עתה מגמה מעורבת - מדד נאסד"ק עולה ב-0.2%, , מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.4% ומדד S&P 500 ב-0.1%. 

בעלי המניות בחברת הספאק Digital World Acquisition Corporation  אישרו היום את המיזוג עם הרשת החברתית של דונלד טרמפ. העסקה עשויה להיות שווה לנשיא ארה"ב לשעבר כ-3 מיליארד דולר.

ההצבעה של בעלי המניות ב-DWAC לאחר שחברת הספאק הצהירה על תוכנית להמתמזג עם החברה של טראמפ, Trump Media & Technology Group, חברה פרטית שמחזיקה ברשת החברית TRUTH social.

אם אכן כך יהיה, המניה של החברה הממוזגת תחל להסחר בשבוע הבא תחת הטיקר - DJT, ראשי התיבות של המתמודד לנשיאות. 

ובינתיים בניו יורק, טראמפ עומד בפני הדרישה של התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס שעל טראמפ להפקיד בתוך שלושה ימים בבית המשפט בניו יורק 464 מיליון דולר, בתוספת ריבית. סכום הקנס העצום הוטל עליו אחרי שהורשע בהונאה. טראמפ שנדרש להפקיד את הסכום הזה עד יום שני הקרוב, לא מצליח עד כה לגייס אותו במזומן - וכל שעה שעוברת מקרבת אותו לרגע שעשוי להיות לא נעים.

המסחר באירופה ננעל הערב במגמה מעורבת. מדד הדאקס עלה ב-0.2%, הדאקס השיל 0.4% והפוטסי הוסיף 0.6%. 

18:03

טסלה  הודיעה על צמצום הייצור בסין וזאת לנוכח ירידה בביקושים ועלייה בתחרות, סין היא שוק המכוניות החשמליות הגדול בעולם. לפי בלומברג, החברה התאימה את שעות העבודה במפעלה בשנגחאי לחמישה ימים בשבוע בלבד וזאת משישה וחצי ימים בשבוע.

השינוי הזה החל בתחילת החודש וכעת לא ברור מתי תעלה התפוקה שוב.

16:52

לאחר פתיחה שקטה למדי, המסחר בוול סטריט עובר לירידות. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2%, מדד דאו ג'ונס ב-0.4% ומדד S&P 500 בירידה של 0.1%. 

ענקית בגדי הספורט לולולמון אתלטיקה  צוללת במסחר לאחר שפרסמה אזהרת רווח. זוהי בינתיים הירידה הגדולה ביותר שלה מאז מרץ 2020, שיא ממגפת הקורונה.

לולולמון אתלטיקה הרוויחה ברבעון הרביעי 5.29 דולר למניה לעומת צפי של 5 דולר בלבד, ההכנסות של החברה היו 3.21 מיליארד דולר, מעט מעל הצפי, 3.19 מיליארד דולר.

אבל ציפיות החברה לרבעון הראשון - 2.35-2.4 דולר למניה לא עומדות בציפיות האנליסטים, 2.55 דולר, ההכנסות המצופות הן 2.18-2.2 מיליארד דולר בעוד בוול סטריט מצפים ל-2.26 מיליארד.

16:07

המסחר בוול סטריט מתנהל אחר הצהריים בשינויים קטנים. המדדים המובילים נסחרים סביב רמות הבסיס.

מניית נייקי  נופלת היום לאחר שאתמול אחרי נעילת המסחר פרסמה תוצאות לא רעות אמנם, אבל התחזית שלה פושרת. ענקית ביגוד ונעלי הספורט דיווחה על מכירות משופרות בארה"ב ובסין שאוזנו לרעה על ידי ירידה באירופה, ובעיקר ירידה במכירות המקוונות.

מנהלי החברה צופים ירידה במכירות בחצי השנה הפיסקלית הבאה שתתחיל ביוני. ועדיין הם צופים לצמיחה, הן בהכנסות והן ברווח לשנה כולה. בשנה הפיסקלית שתסתיים בסוף מאי, הם מצפים לצמיחה של 1% בלבד.

הרבעון הפיסקלי שהסתיים בסוף בפברואר היה "בסדר" - המכירות היון 12.43 מיליארד, מעט מעל הצפי שעמד על 12.28 מיליארד דולר. הרווח הנקי היה 1.2 מיליארד דולר, ירידה של 5%. לנייקי יש תוכנית לקיצוץ של 2 מיליארד דולר בהוצאות בשנתיים הקרובות, ובתחילת השנה פיטרה כ-2% מכח האדם שלה.

15:36

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בירידות קטנות, מדד נאסד"ק, מדד דאו ג'ונס ומדד S&P 500 נסחרים בירידה של עד 0.1%. 

לאחר ההפתעה לטובה בדוחותיה הכספיים, פדקס  בדרך ליום הכי טוב שלה מאז 2022, מניית החברה לא עלתה ביותר מ-10% ביום אחד מאז יוני 2022, אז עלתה ב-14%.

אתמול לאחר נעילת המסחר דיווחה ענקית המשלוחים על תוצאותיה הכספיות - החברה הרוויחה ברבעון השלישי 3.86 דולר למניה לעומת צפי של 3.49 דולר למניה, ההכנסות היו 21.7 מיליארד דולר לעומת צפי של 22.04 מיליארד דולר, המניה מזנקת במסחר המאוחר. דירקטוריון החברה אישר תוכנית לרכישה עצמית של מניות בשווי 5 מיליארד דולר.

14:30

המגמה המעורבת באירופה נמשכת: מדד הפוטסי עולה בכ-0.5%, הדאקס עולה בכ-0.1% והקאק יורד בכ-0.4%.

בין המניות שעושות תנועות משמעותיות בטרום מסחר בוול סטריט:

נייקי  ירדה בכ-6.2%, לאחר שחברת ההנעלה דיווחה על האטה בצמיחה בסין בדוחות הרבעון השלישי שפרסמה, על אף שהכנסותיה ורווחיה עקפו את תחזיות האנליסטים.

לולולמון אתלטיקה  ירדה בכ-13, לאחר שחברת ביגוד האתלטיקה דיווחה על הכנסותיה בתקופת החגים שדווקא עקפו את ציפיות האנליסטים, אך הציגה תחזית חלשה מן הצפוי באשר לביקוש בצפון אמריקה.

רדיט ירדה בכ-4%, לאחר שזינקה אמש, ביום ההנפקה שלה, במעל 48%.

פדקס  עלתה בכ-12%, לאחר שפרסמה דוחות שעקפו את תחזיות האנליסטים, עם רווח למניה של 3.86 דולר והכנסות של 21.7 מיליארד. האנליסטים צפו לרווח למניה של 3.45 דולר למניה ולהכנסות של 22.04 מיליארד דולר, כך לפי LSEG.

לואי ויטון  ירדה במעל 3.5%, לאחר שפורסם כי סמנכ"ל החברה, אנטוניו בלוני, יסיים את תפקידו כדי לכהן בתפקיד נשיא לואי ויטון באיטליה.

14:15

מגמה מעורבת באירופה: מדד הפוטסי עולה בכ-0.4%, הקאק יורד בכ-0.6% והדאקס יורד בכ-0.1%. 

מניות שבולטות כעת לחיוב: בגרמניה - דויטשה בנק , דויטשה פוסט , הנקל , קומרצבנק , ריינמטל , אר.וו.איי , סרטוריוס , וונוויה  וזלנדו ; בצרפת - בי.אן.פי פריבה , קרפור , אנג'י , קרדיט אגריקול , אורנג' , סוסייטה ג'נרל , סאנופי , רנו , ת'אלס , פובליסיס  וטלפרפורמנס ; בבריטניה - פיניקס גרופ הולדינגס , לוידס בנקינג גרופ , רקיט בנקיזר גרופ , פרשינג סקוור , נאטווסט , וודאפון , פרודנשל , יוניליוור  וליגל אנד ג'נרל גרופ .

מניות שבולטות כעת לשלילה: בגרמניה - קונטיננטל , ב.מ.וו , אינפיניון  ומונצ'נר רוק; בצרפת - אס.טי מיקרואלקטרוניקס , אייר ליקוויד , לואי ויטון , לגראנד , קרינג , לוריאל  והרמס ; בבריטניה - ג'יי.די ספורטס פאשן , אינטרנשיונל קונסולידייטד  וטיילור ווימפי .

מחירי הנפט עברו לעליות קלות: נפט מסוג אמריקאי עולה בכ-0.2% ומחיר חבית עומד על כ-81.2 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט עולה בכ-0.1% ומחיר חבית עומד על כ-85.9 דולר.

הירידות בשוק הקריפטו מתחזקות: הביטקוין יורד בכ-4.1% ומחירו עומד כעת על כ-64,585 דולר, בעוד האת'ריום יורד בכ-3.3% ומחירו עומד על 3,413 דולר.

בשוק החוב האמריקאי, אג"ח לעשר שנים יורדות בכ-5 נקודות בסיס, עם תשואה של כ-4.22%; אג"ח לשנתיים יורדות בכ-2.5 נקודות בסיס, עם תשואה של כ-4.4%.

12:10

מגמה חיובית באירופה: מדד הפוטסי עולה בכ-0.9%, הדאקס מתקדם בכ-0.1% והקאק נסחר ביציבות.

אסטון מרטין הודיעה שמנכ"ל בנטלי, אדריאן הולמארק, ימונה להיות המנכ"ל החדש של החברה. מניית החברה עלתה בכ-1.5% בעקבות הפרסום על המינוי.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד כעת בכ-2.4% ומחירו עומד על כ-65,300 דולר. האת'ריום יורד בכ-2.3% ומחירו עומד על כ-3,456 דולר.

בשוק הפורקס העולמי, הליש"ט והאירו ממשיכים להיחלש מול הדולר, ב-0.6% וב-0.4%, בהתאמה. הדולר נסחר מול הין היפני ביציבות.

10:50

מגמה מעורבת באירופה: מדד הפוטסי מתקדם בכ-0.6%, הקאק יורד בכ-0.2% והדאקס נסחר ביציבות.

מניות שבולטות לחיוב כעת: בגרמניה - באייר , דויטשה פוסט , סימנס אנרג'י , פורשה אוטומוביל הולדינג , זלנדו , וונוויה , אר.וו.איי , ריינמטל  וסרטוריוס ; בצרפת - בי.אן.פי פריבה , אורנג' , קרפור , טלפרפורמנס  ואדנרד ; בבריטניה - פיניקס גרופ הולדינגס , לוידס בנקינג גרופ , וודאפון , בריטיש טלקום , נאטווסט , בי.איי.אי סיסטמס , קינגפישר , סגרו , רקיט בנקיזר גרופ , יוניליוור , אנטיין  ופרשינג סקוור .

מניות שבולטות לשלילה: בגרמניה - אינפיניון טכנולוג'יס , ב.מ.וו , דויטשה בורס  וסימנס ; בצרפת - אס.טי מיקרואלקטרוניקס , דאסו סיסטמס , לואי ויטון , אייר ליקוויד  והרמס ; בבריטניה - ג'יי.די ספורטס פאשן , בארראט דוולופמנטס , אוקאדו גרופ  וברקליס .

10:10

פתיחה מעורבת באירופה: מדד הפוטסי עולה בכ-0.3%, הקאק יורד בכ-0.3% והדאקס נסחר ביציבות.

נעילה שלילית באסיה: מדד ההנג סנג נפל בכ-2%, בורסת שנחאי ירדה בכ-1%, הקוספי הדרום־קוריאני ירד בכ-0.2%. מדד הניקיי ננעל בעלייה של 0.15%, לאחר שלרגע קצר, שבר שיא של כל הזמנים וחצה את רף 41,000 הנקודות.

מרבית ספקי אפל באסיה רשמו ירידות לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי תבע את החברה בשל התנהלות מונופוליסטית, ביניהן TSMC, סמסונג אלקטרוניקס, ו-LG Display.

מטבע היואן הסיני נחלש לרמתו הנמוכה ביותר מול הדולר מזה נובמבר 2023, וברויטרס דווח שהבנקים בשליטת המדינה יצאו למהלך של מכירת דולרים כדי לעצור את הנפילה.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש בכ-0.3% מול הדולר ועומד על כ-1.082 דולר; הליש"ט נחלש בכ-0.5% מול הדולר ועומד על כ-1.26 דולר. הדולר נחלש מול הין היפני בכ-0.1% ועומד על כ-151.4 ין.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רושמים כעת ירידות. נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-0.4% ומחיר חבית עומד על כ-80.7 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על כ-85.4 דולר.

8:30

אסיה

מגמה שלילית באסיה: מדד ההנג סנג צולל בכ-2.5%, בורסת שנחאי יורדת בכ-0.7% והקוספי הדרום־קוריאני יורד בכ-0.2%.

מדד הניקיי ננעל בעלייה של 0.15%, לאחר שלרגע קצר, שבר שיא של כל הזמנים וחצה את רף 41,000 הנקודות. זאת, בעוד שפורסם כי האינפלציה של יפן לחודש פברואר עלתה ל־2.8%, מ־2.2% בינואר, לאחר שלושה חודשים רצופים של ירידות. אינפלציית הליבה, שמנכה את מחירי המזון הטרי, עמדה גם היא על 2.8%, בהשוואה ל-2% בחודש ינואר. אינפלציית ה"ליבה־ליבה", שמנכה את מחירי המזון הטרי והאנרגיה עלתה ל-3.2% מ־2.6% בינואר.

ביפן, ניסאן מוטור עלתה בכ-3.5%, טויוטה עלתה בכ-2%, מיצובישי מוטורס עלתה בכ-1.5% ומאזדה עלתה בשיעור דומה. אדוונטסט ירדה בכ-3%.

מניות שעושות תנועה משמעותית ביום המסחר: לי אוטו מאבדת כ-9.9%, אקספנג יורדת בכ-8.3% וניאו נסוגה בכ-2%; עליבאבא יורדת בכ-2.3%, טנסנט יורדת בכ-1.2%, באידו יורדת בכ-3%; CNOOC יורדת בכ-2.2%, פינג יורדת בכ-5.9%, וושי ביולוג'יקס יורדת בכ-6.8% וג'יי.די יורדת בכ-6%. לנובו עולה בכ-1.1% ושין־יי סולאר עולה בכ-1.7%.

וול סטריט

אמש (ה'), המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים: מדד הנאסד"ק עלה ב-0.2%, דאו הג'ונס עלה ב-0.7% וה-S&P 500 ב-0.3%. פדקס  ונייקי  פרסמו דוחות כספיים ועקפו את תחזיות האנליסטים.

רדיט, ביומה הראשון למסחר, עלתה אתמול ב-48% למחיר של 50.4 דולר - כ-47% מעל מחיר ההנפקה, 34 דולר.

אפל  השילה אתמול כ-115 מיליארד דולר משוויה לאחר שנודע שמשרד המשפטים האמריקאי תובע את החברה על התנהלות מונופוליסטית, מניית החברה ירדה בכ-11% משוויה מתחילת השנה.

המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל כעת בעליות שערים קלות.

שוק החוב האמריקאי 

האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות כעת בירידות שערים: אג"ח לעשר שנים יורדות בכ-3 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על כ-4.24%, בעוד אג"ח לשנתיים יורדות בכ-2 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על כ-4.61%.

שוק הפורקס העולמי

האירו נחלש מול הדולר ב-0.2%, הליש"ט נחלש מול המטבע האמריקאי בכ-0.1%. הין היפני מתחזק מול הדולר בכ-0.1%.

שוק הקריפטו

הביטקוין יורד כעת בכ-0.9% ומחירו עומד על כ-66,400 דולר. האת'ריום עולה בכ-0.5% ומחירו עומד כעת על כ-3,530 דולר.

שוק הסחורות 

מחירי הנפט רושמים כעת ירידות. נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-0.6% ומחיר חבית עומד על כ-80.6 דולר, בעוד נפט מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על כ-85.3 דולר.

מחיר הזהב יורד ועומד כעת על כ-2,174 דולר לאונקיה.

מאקרו 

בהמשך היום, יתפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות בבריטניה, מדד ציפיות העסקים וסקר IFO למצב העסקים בגרמניה.

כאמור, האינפלציה של יפן לחודש פברואר עלתה ל־2.8%, מ־2.2% בינואר. אינפלציית הליבה, שמנכה את מחירי המזון הטרי, עמדה גם היא על 2.8%, בהשוואה ל-2% בחודש ינואר.