גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבכירה שעזבה את מטא כדי למצוא לאנבידיה מנוע צמיחה חדש

אלכסיס ביורלין, אחת הנשים הבכירות בעולמות השבבים וה-AI, גויסה במיוחד לצוות של מנכ"ל אנבידיה כדי להוביל את חטיבת הענן ● בראיון לגלובס היא מספרת איך ישפיעו שירותי הענן על עסקי ענקית הטכנולוגיה, והאם היא למעשה קוראת תיגר על לקוחותיה

אלכסיס בלאק ביורלין / צילום: NVIDIA
אלכסיס בלאק ביורלין / צילום: NVIDIA

כשמסתכלים על אנבידיה, אפשר להתבלבל ולחשוב שזו רק חברת חומרה המספקת שבבים. אבל במסגרת הכנס השנתי שלה GTC 2024, היה נראה שחשוב לה מאוד להראות שהיא גם חברת תוכנה. אנבידיה לא מסתירה שעסקי הענן הם התחום הבא שהיא מתכננת לכבוש, וברור לה לחלוטין שמדובר במנוע צמיחה חשוב שיניב לה הכנסות רבות בעתיד, בטח כשתגבר התחרות.

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית
בדיקה טכנולוגית | מגיוס עובדים ועד עולם הרכב: בשורת ה־AI של אנבידיה

כדי לפתח ולקדם את עסקי הענן שלה, אנבידיה גייסה במיוחד את אלכסיס בלאק ביורלין לכהן כסגנית נשיא ומנהלת כללית תחום DGX Cloud, שירות הענן למחשבי על מבית אנבידיה. ביורלין, שהצטרפה לחברה לפני כחצי שנה, גויסה ממטא - שם הובילה את תחום תשתיות מחשוב העל. היא גויסה ישירות לצוות של המנכ"ל ג'נסן הואנג, מה שממחיש עד כמה מדובר בסגמנט קריטי במיוחד עבור החברה.

 

ביורלין נחשבת לאחת מהנשים הבכירות ביותר בעולם ה-AI והשבבים, ובעברה כיהנה גם כסגנית נשיא בכירה ב-Broadcom ובאינטל. בראיון ראשון לתקשורת הבינלאומית מאז הצטרפותה לאנבידיה, היא מספרת לגלובס על המשאבים הרבים שהחברה משקיעה בתעשייה הזו וכמה הם רואים בה משמעותית לעסקיהם.

תהפוך לחברת ענן?

"במהלך הכנס השנה הכרזנו על השקעות משמעותיות שונות שעשינו בתחום, שמדגישות כמה חשוב לנו לפתח ולקדם את הענף. אנחנו ממשיכים להרחיב את היכולות כדי להציע שירות גלובלי ונהיה זמינים ברחבי העולם. כל ההשקעות הללו נועדו כדי לפגוש את הלקוחות במיקום שלהם במסע הבינה המלאכותית", אומרת ביורלין לגלובס. "אנחנו משקיעים השקעה אדירה כדי לעזור ללקוחות שלנו להגשים את החלומות שלהם דרך הבינה המלאכותית ובאמצעות הפלטפורמות השונות".

ביורלין עומדת כאמור בראש DGX Cloud, שירותי הענן שאנבידיה מספקת ללקוחות שלה - שם נמצאות הטכנולוגיות העדכניות ביותר של החברה. האקוסיסטם של אנבידיה, משמע לא רק המעבדים אלא גם תוכנת הקודה, מאפשר שימוש ישיר בכל יכולות הבינה המלאכותית של החברה דרך הענן, כאשר כל המודולים השונים שלה יהיו זמינים קודם כל דרך הענן.

באנבידיה מקווים להציע שירותים שאין במקומות אחרים או שהיתרון של החברה בהם מובהק. למשל, בכנס הכריזה על NIM, חנות ליישומי בינה מלאכותית, שמאפשרת לאנבידיה לתווך בין מודולים של AI לבין חברות שלא יודעות איך להתעסק בזה. אנבידיה מציעה יכולות מקצה לקצה כדי לאפשר אימון למודולים השונים או יכולות יישום - והכל דרך הענן שלה. הדבר אמור לסייע למפתחים לייצר ולשחרר מוצרים בצורה מהירה ופשוטה יותר.

אנבידיה למעשה הופכת לחברת ענן, והמשמעויות אדירות. בחברה כבר עתה מתפארים בכך שההכנסות השנתיות הגיעו למיליארד דולר מסגמנט התוכנה, ורוצים לקחת את הביצועים האלו צעד קדימה. זה אומר להשקיע יותר גם בתחום חדש שעד כה לא דיווחה עליו - השירותים. גיוסה של ביורלין וההכרזות סביב הענן מראים שאנבידיה לא רק הופכת את עצמה לחברת ענן, אלא גם מתעדפת את התחום ומסמנת אותו כמנוע צמיחה משמעותי בעתיד.

אז האם אנבידיה הופכת למתחרה של ספקיות הענן כמו גוגל, אמזון ומיקרוסופט? "לא הייתי אומרת שנהפוך לספקית שירותי ענן לכשעצמה, אבל ללא ספק, חברת מחשוב ענן", מדגישה בזהירות ביורלין. "אנחנו פועלים על גבי שרתי ספקי הענן ורואים בהם שותפים מלאים. כדי להפעיל את שירותי הענן שלנו אפשר לבחור בכל אחד מהספקים. בסופו של דבר, בינה מלאכותית כל כך נפוצה שאנחנו רוצים להיות מסוגלים להציע גמישות עבור הצרכנים שלנו, בלי להתפשר בביצועים. אנשים יבחרו את שירותי הענן שלהם, וזה יהיה עולם של מולטי-קלאוד גם שנים קדימה. המטרה שלנו היא להציע את ענן הבינה המלאכותית הטוב ביותר, יחד עם ספקי הענן שאנחנו משתפים איתם פעולה", היא אומרת.

תציע את "הפתרון המלא"

עבדת אצל ענקיות טכנולוגיה מרתקות. למה דווקא אנבידיה?
"אני רוצה להיות במרכז העשייה לבינה המלאכותית ובמרכז בניית התשתיות, ואני רוצה לעשות את זה בסדר גודל ענק. אין מקום בעולם כמו אנבידיה, שאפשר לעבוד ולהתקרב לקהילת המפתחים, ומציע אקוסיסטם עצום כמו שאנחנו מאפשרים בכל הענפים השונים. זו הייתה נקודת הנחיתה האחרונה עבורי".

לדבריה, להבדיל מחברות אחרות בשוק "לאנבידיה יש את הפתרון המלא. יש לנו את היכולת לגעת במשתמש הקצה ולאפשר את המשימה, את החזון של ה-AI, בין אם זה בתחום הבריאות, בתחום הרכב, בתעשייה ובממשלות. אנבידיה היא החברה החדשנית ביותר בעולם, ובגלל זה אני כאן".

מה החזון שלכם לתחום הענן?
"כאמור, לתת את הפתרון המלא ללקוחות. אנחנו מנסים להוביל את המוצר שלנו לפתרון Full Stack - מהיכולת לעבוד עם הסיליקון ועד העיצוב של הדגם. כל זה כמובן ביעילות אנרגטית, עם פריסת חוויות ושימושי AI חסכוניים יותר לצד חווית משתמש טובה. מאימון המודולים ועד ליישום והשגת המסקנות הנדרשות. נסייע לחברת לצרוך בצורה קלה את המודולים ונאפשר להן להיות הכי חדשניות בתעשייה שלהן".

מה צריך לעשות כדי להביא את הטכנולוגיה הכי חדישה בתחום?
"אני מאמינה שפתרון ה-Full Stack של אנבידיה הוא התשתית הכי טובה לתכנות והיא פנומנלית הן ביחס לאימון והן ביחס ליישום. אני באמת מאמינה ביסוד, שאופטימיזציה של המערכת של אנבידיה זה המקום אליו הולך עתיד ה-AI, כדי לאפשר לאנשים לצרוך בצורה קלה יותר בינה מלאכותית. הענן עבר כבר תהליך של 20־30 שנה לתוך ההיסטוריה, אבל הבינה המלאכותית נולדה בענן וצריכה להיות בענן כי היא צריכה להיות בכל מקום - ממרכזי נתונים גדולים ועד לצרכן הקצה. אז אנחנו חייבים להמשיך ולפתח את האקוסיסטם שמאפשר זאת".

וזה התפקיד של ביורלין בחברה. כאמור, אנבידיה אומרים בבירור שתחום הענן בעדיפות גבוהה במיוחד, כדי לאפשר ללקוחות לצרוך דרך הענן את מוצרי החברה. לביורלין רקורד מרשים במיוחד ביחס לקריירה שלה, כך שגיוסה לא מפתיע. "אני חושבת שזה תחום מלא בהזדמנויות לכולם. בינה מלאכותית היא כניסה של עידן חדש במחשוב, שנגיש לכל האנושות, ולכן נראה כמות עצומה של גיוון בתחום. הכביש פתוח לכל מי שרוצה".

על עבודתה באנבידיה היא מספרת שזו סביבה "מכילה להפליא" ושנרקמים בה רעיונות מנצחים. עוד היא אומרת שהתרבות הארגונית מהווה הזדמנות מעולה לנשים ומיעוטים חסרי ייצוג לבוא ולבנות קריירה. טיפ חשוב שהיא נותנת לנשים שמגיעות להתייעץ איתה הוא "להישאר טכנית". "כמובן שצריך לאמץ למידה ותמיד לדבר, ולקבוע את המקום ליד השולחן - כי לכולם יש מקום ליד השולחן וכל רעיון שווה שמיעה. אחת העצות הכי חשובות שאני נותנת לנשים זה לדעת שאת זו שקובעת את המסע שלך. חפשי תרבויות שמאפשרות חדשנות ומאפשרות לרעיונות לשגשג. חפשי סביבה שאת יכולה להצליח בה".

***גילוי מלא: הכותב היה אורח אנבידיה בכנס GTC 2024

עוד כתבות

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד, ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס