החברה הישראלית שמנהלת את תיקי ההשקעות של וול סטריט גייסה 100 מיליון דולר

חברת פאנדגארד הישראלית הודיעה על אחד מסיבובי הגיוס הגדולים מאז תחילת השנה • הסטארט-אפ, המנוהל ממגדלי עזריאלי בתל אביב, פיתח מערכת ניהול השקעות המספקת שירות לגופים הפיננסיים הגדולים בוול סטריט

ליאור יוגב, יניב זכריה ואורי כץ, מייסדי פאנדגארד / צילום: Nati Levi
ליאור יוגב, יניב זכריה ואורי כץ, מייסדי פאנדגארד / צילום: Nati Levi

הציפייה להורדת הריבית, טרנד הההשקעות הפסיביות והזינוק במניות השבבים מייצרים ראלי בוול סטריט כבר חודשים ארוכים - שלא צפוי להגיע לסיומו בטווח הנראה לעין. מאחורי הקלעים ישנה חברה ישראלית אחת, לא מאוד מוכרת שזוכה לצמיחה מרשימה מנפח המסחר הגואה. מדובר בפאנדגארד (FundGuard), סטארט-אפ שהקימו ליאור יוגב, אורי כץ ויניב זכריה ומנוהל ממגדלי עזריאלי בתל אביב. החברה פיתחה מערכת למנהלי השקעות בגופים הפיננסיים לניהול קרנות נאמנות, תעודות סל, קרנות גידור, מוצרי ביטוח וקרנות פנסיה. 

למרות הביקורת על ישראל: חברת השבבים שגייסה מיליונים מהאיחוד האירופי
חברה ישראלית סייעה למיליון אמריקאים לתבוע ביטוח חיים: עכשיו היא מגייסת מיליונים
לאחר נפילה של 99% במניה: משקיע טוען שהאב סקיוריטי הפכה לחדלת פירעון

על לקוחותיה של פאנדגארד נמנים סיטי וסטייט סטריט שמהווים גם משקיעים בחברה, וכמה מהבנקים הגדולים שאת שמם היא אינה חושפת. פאנדגארד משווקת את המערכת שלה כיום לקרנות הגדולות ביותר, אלה שמנהלות 100 מיליארד דולר ומעלה, ועדיין לא פונה לזנב הארוך בתעשייה.

היום (ב') מכריזה החברה הישראלית על גיוס ענק בסך 100 מיליון דולר, אחד מסיבובי הגיוס הגדולים מאז תחילת השנה, שמבשרים על התאוששות מסוימת בהון המוזרם להייטק הישראלי. שווי החברה לא פורסם, אך הוא מוערך בכ- 300-400 מיליון דולר לאחר הסיבוב. בחברה סירבו להגיב לנתון. 

גיוס בהובלת קרן ישראלית

את הגיוס הובילה קרן Key1 הישראלית - קרן הון סיכון שנוסדה בידי שלושה בכירים ישראלים לשעבר בגולדמן זאקס: עמית פילובסקי, דני אקרמן ושראל אלדור, ונחשבת לגדולה מבין קרנות הצמיחה הישראליות, עם הון מנוהל של 300 מיליון דולר. ההשקעה של Key1 מסמלת גם היא מגמה של חזרה להשקעות, לאחר שהקרן שגויסה בימי בועת הקורונה של 2021 לא ביצעה השקעות מאז שנת 2022, למעט השקעה חד פעמית בסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי סופרפליי. משקיעים נוספים בחברה הם קרן המילטון ליין, שנוטה להשקיעה בקרנות הון סיכון ונכסים אלטרנטיביים ועשויה בעתיד להכניס את פאנדגארד גם לשוק זה; גם קרן יוקלידיאן של קבוצת הטכנולוגיה רנסנס הצטרפה להשקעה, בצירוף המשקיעים הקיימים בחברה, קרן בלאמברג של דיוויד בלאמברג ו- Team8 הישראלית.

התוכנה שמנהלת את כל המידע על פעילות הקרן הנאמנות

ניהול קרנות נאמנות או תעודות סל נשמע כמו עניין סטנדרטי שמתקיים כבר עשרות שנים, אלא שעבור הגופים הגדולים מדובר בניהול של תוכנות ישנות, שפותחו בדרך כלל בשנות ה-80' או ה-90', בפעולות גיבוי נתונים מסובכות ובקושי להציג מידע בזמן אמת. במערכות הותיקות, למשל, נדרשת פעילות גיבוי מתמשכת המתנהלת בשעות הלילה או בסופי שבוע, מה שמקשה את עבודתם של אנשי מערכות המידע.

בפאנדגארד מגדירים את התוכנה שלהם כ"מערכת הפעלה לניהול קרנות" המנהלת את כל המידע על פעילות הקרן - עסקאות קנייה או מכירה של ניירות ערך, אגרות חוב, אופציות וסחורות עתידיות, עוקבת בזמן אמת אחר פעילותן ויודעת להציג בזמן אמת את הביצועים ולהפיק דוחות פיננסיים לפי דרישה.

ליאור יוגב, מנכ"ל החברה ואחד המייסדים, מספר כי את לחברה שלוש תכונות המבדלות אותה מהשחקניות הקיימות: המערכת נמצאת כולה בענן ואינה מבוססת על מערכות ליבה מיושנות כמו המיינפריים, למשל -לכן היא מספקת אפשרויות גיבוי נרחבות יותר ומציגה נתונים בזמן אמת; לחברה מספר פיתוחים בתחום מדעי הנתונים המאפשרות זיהוי אנומליות ויצירת תובנות; וכן היא מספקת כלי אוטומציה לתהליכי עבודה מודרניים. יוגב מסביר כי החברה נהנית מהעלייה בנפח המסחר אך ברמות נמוכות יותר מאשר העלייה בפועל, כפי שהיא מפסידה כאשר המסחר יורד.

את החברה הקימו יוגב, כץ וזכריה. שלושתם קצינים לשעבר ביחידת 8200 של חיל המודיעין. יוגב עבד כבנקאי השקעות בגולדמן זאקס, ושימש כחבר הנהלה במולטיפאנדס, חברה שנמכרה ב-265 מיליון דולר לחברה מלוקסמבורג. זכריה ניהל את מרכז הפיתוח של סיילספורס בישראל ונחשב לאחד ממקימיו, ואילו זכריה שימש כראש מחלקת האלגוריתמים בחברת הפינטק הישראלית טיפראנקס. בחברה מועסקים כיום 120 איש, רובם במגדלי עזריאלי בתל אביב. עם הגיוס הנוכחי משלימה פאנדגארד סך גיוסים של כ-150 מיליון דולר. ככל שנודע, גם הסיבוב הנוכחי כולל מרכיב סקנדרי במסגרתו עובדים ומשקיעים מוקדמים מוכרים כמה ממניותיהם למשקיעים החדשים.