גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דובר צה"ל מאשר: חוסל מרוואן עיסא, סגנו של מוחמד דף

כ-50 רקטות שוגרו לעבר יישובי הצפון, אזעקות הופעלו בקצרין ובגליל העליון • טילים שוגרו מלבנון ליחידת הבקרה האווירית במירון, צה"ל: לא נגרם נזק • פצמ"ר פגע ביקב במושב אביבים שבגליל העליון, שריפה פרצה במקום • הנשיא הרצוג: "עלינו להביא את סינוואר - חי או מת" • עדכונים בולטים

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות
מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

עדכונים בולטים 

21:26 - מפגינים ובני משפחות חטופים חסמו את איילון

מאות בני אדם, בהם בני משפחות של חטופים, הפגינו הערב מחוץ לקריה בתל אביב בקריאה לקידום עסקה שתוביל לשחרור החטופים במהירות. המפגינים חסמו את דרך בגין בתל אביב, בקריאה "לחזור למשא-ומתן מיד ולעסקת לשחרור החטופים בכל מחיר". חלק מבני המשפחות פרסו כלובים על הכביש ונכנסו לתוך הכלובים עם תמונות יקיריהם החטופים ועם שלטים הקוראים לעזרה ולשחרור החטופים.

בשעות הערב המאוחרות חסמו משפחות החטופים ופעילות "מחאת הנשים למען החטופות והחטופים" גם את איילון דרום, סמוך למחלף השלום. ממחאת הנשים נמסר כי "הבטיחו לנו שישראל היא מעצמה כל-יכולה - אז איך היא נותנת לחמאס להחזיק אותה קצר כל-כך ולנהל את המשא-ומתן? התשובה ברורה - לממשלה חשוב יותר לשמור על הכיסאות מאשר לשמור על חיי החטופים". 

צה"ל מציב סטנדרט לחימה חדש, והפיצוי שלבנון רוצה לתת לתושבים
פרשנות | למה מתכוון טראמפ כשהוא אומר לישראל - תפסיקו כבר
פרשנות | מחסום הווטו האמריקאי נחצה: היד שלא הורמה ממוטטת את חומת המגן הדיפלומטית של ישראל
סחף נגד ישראל באירופה: קיצוץ כספים, הסטת השקעות והכרה במדינה פלסטינית
ההצעה להפסקת אש מיידית אושרה באו"ם: מה משמעותה?

20:31 - צה"ל מודיע רשמית: בכיר חמאס מרוואן עיסא חוסל בתקיפת חיל האוויר

מי שנחשב למספר 3 בארגון הטרור נהרג בתקיפה ברצועת עזה חוסל בתקיפת חיל האוויר. עיסא בן ה-59, ממייסדי גדודי עז-א-דין אל-קסאם, היה מעורב בחטיפת גלעד שליט. עוד קודם לכן ישב 5 שנים בכלא הישראלי וגם נעצר בידי הרשות הפלסטינית

19:45 - הבית הלבן נגד נתניהו: הטענה שלו אינה מדויקת

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב: ההצרה של נתניהו כי ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם פגעה במשא-ומתן לשחרור החטופים אינה מדויקת.

18:00 - בתוך כשלוש שעות - דיווחים על תקיפה נוספת בעומק לבנון באזור בעלבכ

ערוץ אל-מיאדין דיווח כי ישראל תקפה מערבית לעיר בעלבכ בלבנון. לפי הדיווחים, אין נפגעים בתקיפה.

17:00 - חמאס מבהיר: המכשול במשא-ומתן הוא לא מספר המחבלים שישוחררו 

 בהצהרה הרשמית שפרסם חמאס ניכר כי הוא מתבצר בעמדתו במשא-ומתן לעסקת חטופים. לצד זאת, מהדברים שנשמעים בצד השני עולה כי המוקש הוא לאו דווקא מספר המחבלים שישוחררו, אלא סעיפים אחרים. לכתבה המלאה בN12

17:00 - מחבלים מחופשים לרופאים, ושימוש בביה"ח כמקלט: השימוש של ארגוני הטרור בשיפא

אגף המודיעין חשף מתוך חקירות המחבלים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, את השימוש הרב של ארגוני הטרור בבית החולים, ופירוט על המחבלים ואמצעי הלחימה שאוחסנו במרחב. בחקירתם, חשפו המחבלים שבשטח בית החולים מתחבאים כ-600 עד 1,000 פעילי חמאס.

בנוסף, מציינים המחבלים בחקירה את התשתיות המסודרות של חמאס והג'האד האסלאמי בשטח בית החולים, המשמשות את בכירי שני הארגונים לתכנון והכוונת טרור. אחד הנחקרים, פעיל בג'יהאד אמר כי "הפעילים נמצאים בכל המבנים, מפוזרים בכל מקום". "אין למחבלים מקום בטוח להיות בו חוץ מבתי החולים, ולכן הם נמצאים בבתי ספר או מקומות דומים", הוסיף המחבל.

פעיל חמאס אמר בחקירתו: "סיפרתי לקצין איפה יש מקומות לגא"פ - כמו במחלקת יולדות למשל. חמאס משתמשים במבנה ההנהלה ובמבנה המומחים, וגם במחלקת יולדות". הפעיל הוסיף כי שני הארגונים משתמשים בבית החולים בעזה בגלל ריבוי האוכלוסייה וריבוי התזוזה בהם.

16:23 - כ-50 רקטות שוגרו במטח האחרון לצפון הארץ

16:22 - אזעקות הופעלו ברמת הגולן ובגליל העליון

16:20 - צה"ל תקף מתחם של היחידה האווירית של חיזבאללה; אזעקות בגולן ובגליל העליון

15:00 - דיווח בלבנון: ישראל תוקפת בעומק המדינה, צפונית לבעלבכ

לפי דיווחים בלבנון, צה"ל תקף יעדים במרחק 110 ק"מ מהחרמון, הנקודה הצפונית ביותר שהותקפה בלבנון מאז תחילת המלחמה. מדובר במרחב של בעלבכ, שם צה"ל תקף כמה פעמים, אבל צפונית באופן משמעותי מהמקומות שהותקפו בעבר. 

לפי אחד הדיווחים, "משאית קטנה" שניצבה סמוך לכפר אל-עין הופצצה מהאוויר. 

התקיפה מגיעה אחרי השיגורים לבסיס הבקרה האווירית במירון. 

13:51 - הנייה: ישראל לא השיגה אף יעד צבאי או אסטרטגי

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר בביקורו היום בטהרן: "לאחר המחירים הנוראיים ששילמה עזה, הישות (ישראל) לא הצליחה להשיג אף אחת מיעדיה הצבאיים או האסטרטגיים. קרב מבול אל-אקצא נכנס לחודש השישי שלו, והעם הפלסטיני וההתנגדות איתנים". 

13:50 - ישראל בגל תקיפות נרחב בלבנון אחרי הירי למירון

12:55 - הנשיא הרצוג אחרי פיצוץ המגעים לעסקה: "כדי להחזיר את החטופים הביתה צריך להביא את סינוואר - חי או מת"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בטקס חניכת קמפוס מובילאיי בירושלים והתייחס למגעים לעסקת החטופים ולמשבר הנוכחי שהביא לחזרת המשלחת הישראלית מקטר. "העולם צריך להפנים - הכול מתחיל ונגמר ביחיא סינוואר", אמר הרצוג. "הוא שהחליט על טבח 7 באוקטובר, הוא שמחפש מאז לשפוך דם של חפים מפשע, הוא ששואף לחמם את הגזרה האזורית, לחרב את רמדאן, לעשות הכול כדי לחרב את החיים המשותפים".

"הוא שמחפש להפעיל טרור, ועל העולם כולו לדעת שהאחריות היא רק אצלו, וזה לא ילך לו. אנחנו לא ניתן לו", המשיך הנשיא. "ישראל עושה כל מאמץ כדי להשיב את החטופים הביתה. עושה כל מאמץ בדרכים רבות ומגוונות. בסופו של דבר אין ברירה, צריך להמשיך במלחמה, וצריך להביא את סינוואר חי או מת, כדי שנוכל לראות את החטופים בבית".

11:54 - טילים שוגרו מלבנון ליחידת הבקרה האווירית במירון

דובר צה"ל עדכן כי לפני זמן קצר זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יחידת הבקרה האווירית (יב"א), אך אין נפגעים, ואין פגיעה בכשירות היחידה. לפי ההודעה, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בשטח לבנון.

10:52 - פצמ"ר פגע ביקב במושב אביבים

נזק כבד נגרם ליקב במושב אביבים שבגליל העליון בעקבות פגיעת פצמ"ר שנורה מלבנון. היקב עולה בלהבות בעקבות הפגיעה.

מאיר ביטון, הבעלים של יקב אביבים, סיפר: "הייתי בתוך היקב בזמן הפגיעה הישירה, עפתי כ-30 מטר קדימה וברחתי מהר החוצה. נפלו שני טילים בתוך היקב. היקב עדיין בוער, וכיבוי אש נמצאים ולא יכולים להיכנס, כי זה קו ראשון לגבול".

הנזק ליקב אביבים אחרי פגיעת פצמ''ר / צילום: יקב אביבים

10:30 - פרסום ראשון: בעקבות תשובת חמאס - המשלחת הישראלית עוזבת את קטר

לאחר שארגון הטרור דחה את ההצעה האמריקאית לעסקה עם ישראל, משלחת דרגי העבודה של צוותי המשא-ומתן עוזבת את קטר וחוזרת לישראל.

כזכור, ישראל הסכימה להצעה שכוללת שחרור של יותר אסירים עבור כל חטוף לעומת מתווה פריז. אתמול השיב חמאס ודחה את ההצעה באופן רשמי: "הודענו לפני זמן קצר למתווכות כי הארגון דבק בעמדתו שהועברה ב-14 במרץ. התגובה של ישראל לא נענתה לאף אחת מדרישותינו הבסיסיות - הפסקת אש כוללת, נסיגה מרצועת עזה, שיבת העקורים וחילופי שבויים".

08:51 - פעילות צה"ל בשכונת אל-אמל בח'אן יונס

כוחות צה"ל ושב"כ, בהובלת אוגדה 98, ממשיכים בלחימה במרחב אל-אמל ואל-קרארה, במהלכה הם חיסלו מחבלים רבים ופשטו על תשתיות טרור. לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו והצנחנים איתרו מטענים, רימונים, נשקים, ווסטים ותחמושת רבה.

07:00 - דיווחים בסוריה: הרוגים בתקיפה אווירית סמוך לגבול עיראק

בסוריה מדווחים על תקיפה אווירית הלילה באזור המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות באל-בוכמאל שבמזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק. לפי דיווח ברויטרס, בארה"ב הבהירו כי הם לא עומדים מאחורי המתקפה. על-פי חלק מהדיווחים, הנפגעים הם אנשי מיליציות שנפגשו במקום באותה השעה.

04:41 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל בשעה זו באיו"ש

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל פועלים ברחבי יהודה ושומרון, בין היתר במחנה הפליטים בלאטה הסמוך לעיר שכם, שם התפתחו עימותים בין לוחמים לחשודים שאף השליכו מטעני חבלה. עימותים פרצו גם באזור העיר ג'נין וכן במחסום שועפט שמצפון לירושלים. עוד דווח כי כוחות צה"ל פועלים גם בקלקיליה ובבית לחם. 

02:37 - בפעם הראשונה, חיל האוויר המלכותי הצניח בעזה יותר מ-10 טונות של אספקת מזון - כך נמסר ממשרד ההגנה הבריטי

02:10 - בלינקן לגלנט: קיימות חלופות למבצע ברפיח

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן הדגיש בפגישתו עם שר הביטחון יואב גלנט כי קיימות חלופות למבצע קרקעי ברפיח - כאלה שיבטיחו טוב יותר את ביטחונה של ישראל וגם יגנו על אזרחים פלסטינים, כך נמסר ממשרד החוץ של ארה"ב.

00:51 - אזעקות בבצת ובשלומי שבגליל המערבי

00:00 - אזעקות באזור גבים שבעוטף עזה

23:19 - חמאס על ההצעה החדשה לעסקה: "תגובת ישראל לא עונה על אף אחת מדרישותינו"

חמאס בהצהרה רשמית: הודענו לפני זמן קצר למתווכים כי הארגון דבק בעמדתו שהועברה ב-14 במרץ. התגובה של ישראל לא נענתה לאף אחד מדרישותינו הבסיסיות - הפסקת אש כוללת, נסיגה מרצועת עזה, שיבת העיקורים וחילופי שבויים. לכתבה המלאה

22:57 - צה"ל תקף עמדת חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב מיס אל-ג'בל - כלי טיס זיהה מחבלים של הארגון בתוך עמדה צבאית באבו-שש, מטוסי קרב הוכוונו לתקיפה ותקפו את העמדה ואת המחבלים שבה. בהודעה נאמר גם כי במהלך היום זוהו שיגורים משטח לבנון למספר מרחבים בשטח ישראל, וכי צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

22:18 - פגישת גלנט וסאליבן בצל המשבר עם ארה"ב

שר הביטחון יואב גלנט נפגש בבית הלבן בארבי עיניים עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. לפי הודעת שר הביטחון, השניים דנו במהלכים הנדרשים להמשך מיגור החמאס ופירוק יכולותיו הצבאיות והשלטוניות וכן במאמצים להשבת החטופים. גלנט אמר לסאליבן כי האופן שבו תסתיים המלחמה בעזה ישפיע על מדינת ישראל והאזור כולו עשרות שנים קדימה ויעביר מסר ברור.

היועץ לביטחון לאומי כתב אחרי הפגישה בחשבון ה-X שלו: "היה דיון ענייני על איך להבטיח את תבוסת חמאס בעזה. חזרתי על הבטחתו של הנשיא לשמור על ביטחון ישראל נגד כל האיומים, כולל איראן. מברך על התחייבותו של גלנט לטפל במשבר ההומניטרי בעזה".

21:47 - צה"ל: השיגור לאשדוד נעשה ממרחב הומניטרי בדיר אל-בלח, המשגרים הושמדו

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו לפני זמן קצר את עמדת השיגור במרחב ממנה בוצע הירי עבר מרחב העיר אשדוד. בתום התקיפה זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה נוספים במרחב. השיגורים בוצעו ממרחב הומניטרי באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, בו שהתה אוכלוסייה אזרחית.

בצה"ל אמרו כי התקיפה בוצעה באופן מדויק, תוך הימנעות מפגיעה באזרחים שהתפנו מהאזור טרם בוצעה התקיפה.

21:00 - יירוט בשמי אשקלון אחרי אזעקות בעוטף

התרעות צבע אדום הופעלו בזיקים ובמרחב אזור התעשייה הדרומי באשקלון. תושבים דיווחו על יירוט בשמי העיר, ובעיריית אשקלון מסרו: "בהמשך לאזעקה שנשמעה באזור התעשייה הדרומי בעיר לפני זמן קצר - מדובר על יירוט אחד, ללא נפילות או נפגעים".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דיווח: הנשיא ביידן ישקול להגביל מכירת נשק לישראל אם יתקיים מבצע "גדול" ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"