המיליארדר ביל אקמן: "בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה בגלל המלחמה"

אקמן ואישתו נורי אוקסמן רכשו בתחילת השנה כ־5% ממניות הבורסה תמורת כ־100 מיליון שקל • "אני מאוד מתרשם מההנהלה, התוכניות העסקיות שלהם והיכולות הטכנולוגיות שלהם", כתב בציוץ ב-X

ביל אקמן ואישתו נרי אוקסמן / צילומים: RICHARD BRIAN, רויטרס; ויקיפדיה, Noah Kalina
ביל אקמן ואישתו נרי אוקסמן / צילומים: RICHARD BRIAN, רויטרס; ויקיפדיה, Noah Kalina

"בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה בגלל המלחמה וחוסר הודואות הנלווית אליה", כך כתב הבוקר בציוץ ברשת X (לשעבר טוויטר) המיליארד ביל אקמן, שביחד עם אישתו נורי אוקסמן רכשו כ־5% ממניות הבורסה תמורת כ־100 מיליון שקל. אקמן ציין שהוא אסיר תודה למנכ"ל בנק ההשקעות ג'פריס  ריץ' הנדלר, שקישר בין הזוג לבורסה. 

ניתוח | ההבטחה הכפולה התנפצה: המספרים מאחורי הכישלון של סבן אילבן וקרפור
בלעדי | נאמני חברת הנדל"ן שקרסה חושפים: החוב מגיע ליותר ממיליארד שקל  

"העסקים בעלי הביצועים הטובים ביותר בעולם הם אלה שאינם דורשים הון רב ובמקום זאת פועלים באמצעות זיכיונות, ומרוויחים תמלוגים מגידול נכסים לאורך זמן. הבורסה לניירות ערך בתל אביב היא סוג מיוחד של זיכיון בכלכלה יזמית מאוד, שלא ניתן להחליף אותה בקלות", כתב אקמן. "הבורסה מציעה הזדמנות ליהנות מצמיחתה של 'סטארט-אפ ניישן' במחיר נמוך בשל המלחמה ואי הוודאות שהיא מביאה".

"אני מאוד מתרשם מההנהלה, התוכניות העסקיות שלהם והיכולות הטכנולוגיות שלהם. רצינו לרכוש נתח גדול יותר, אבל זה כל מה שהיה זמין לרכישה. שווה הסתכלות קרובה", סיכם אקמן.

הזוג רכש את מניות הבורסה בתחילת השנה במסגרת הפצה של 18.5% ממניות הבורסה שהחזיקו בנקים מקומיים, לידי משקיעים זרים בעיקר וכן למשקיעים מקומיים. עבור אקמן זו ככל הידוע השקעה ראשונה בחברה ישראלית. מי שסגר את העסקה מולו היה בנק ג'פריס, ששימש כבנקאי המכירה בחו"ל. זאת בפגישה שהתקיימה, כך נודע לגלובס, במשרדיו של אקמן בניו יורק, בהשתתפות מנכ"ל הבורסה בת"א, איתי בן זאב. 

אקמן לא צפוי להפוך לבעל עניין (מחזיק כ־4.9% מהמניות) או להצטרף לדירקטוריון הבורסה. "המהלך נעשה בעיקר מתוך רצון להביע תמיכה בישראל, וגם כי הוא אהב את החברה", אמר אז בכיר בשוק, "ויש בכך איתות חיובי לשווי המניה".